بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۷۷ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
یادگیری یک ایده‌ی جدید از شما نابغه نمی‌سازد؛ اما تعهد به‌یادگیری بلندمدت می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
امیر
عادت‌های خوب، زمان را به دوست شما و عادت‌های بد، آن‌را به دشمن‌تان تبدیل می‌کند. عادت‌ها شمشیر دولبه هستند. همان‌گونه که عادت‌های بد به‌راحتی شما را زمین می‌زنند، عادت‌های خوب باعث رشد شما خواهند شد؛
امیر
اتخاذ تصمیمی که اوضاع را یک درصد بهتر یا بدتر می‌کند شاید در لحظه بی‌اهمیت به‌نظر برسد؛ اما در مجموعِ لحظاتی که یک عمر را تشکیل می‌دهند، این انتخاب‌ها می‌توانند تفاوت ایجاد کنند؛ تفاوت میان کسی که هستید و کسی که می‌توانستید باشید. موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی.
امیر
عادت‌ها لازمه‌ی پیشرفت شخصیتی‌اند. همان‌گونه که با افزایش سود، پول چند برابر می‌شود، با تکرار عادت‌ها نیز تأثیر آن‌ها چند برابر خواهد شد. شاید تأثیر روزانه‌ی آن‌ها ناچیز به‌نظر برسد؛ اما با گذشت ماه‌ها و سال‌ها چشمگیر خواهد شد.
امیر
قدرتمندترین نتایج دیر به دست می‌آیند.
fatijoon
چطور عادت بد را از‌بین‌ببریم؟ قانون اول (نشانه): نامرئی‌اش کن. قانون دوم (اشتیاق): غیرجذابش کن. قانون سوم (پاسخ): پیچیده‌اش کن. قانون چهارم (پاداش): غیرلذت‌بخشش کن.
tayebeh asgari
زمانی که عاشق فرایند باشید، نه نتیجه، دیگر مجبور نیستید صبر کنید تا به خودتان مجوز خوشبختی بدهید.
بهناز
موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی.
بهناز
رفتاری که با خود واقعی ناهمخوانی دارد، پایدار نخواهد بود. ممکن است پول بیش‌تری بخواهید؛ ولی هویت شما هویت آدمی است که خرجش بیش‌تر از دخلش است و به همین خاطر مدام به‌سمت خرج‌کردن بیش‌تر از میزان درآمد کشیده می‌شود. ممکن است دنبال سلامت باشید؛ ولی اگر همچنان راحتی برای‌تان اولویت بیش‌تری داشته باشد تا سلامتی، مدام به‌سمت تنبلی بیش‌تر کشیده می‌شوید تا ورزش‌کردن. وقتی عقاید پشت عادت‌های گذشته را تغییر ندهید، تغییر عادت سخت خواهد بود. هدف جدید و نقشه‌ی جدیدی دارید، ولی هنوز آن «کسی» را که هستید تغییر نداده‌اید.
کاربر ۱۵۹۹۳۸۶
«مهم‌ترین چیز در هر کاری ادامه‌دادن به تلاش است. راه موفقیت این است که یاد بگیریم چطور کاری را درست انجام بدهیم و بعد همان کار را هر روز انجام بدهیم.»
mr
برای مثال، اگر یک مربی بسکتبال بودید و هدفِ «پیروزی در مسابقات» را نادیده می‌گرفتید و فقط بر تمرینات روزانه‌ی تیم متمرکز می‌شدید، آیا نتیجه‌‌ای به دست می‌آوردید؟ به‌نظرم به نتیجه می‌رسیدید. هدف هر ورزش این است که بهترین امتیاز کسب شود؛ اما این‌که در کلِ بازی به صفحه‌ی امتیازات خیره شوید، احمقانه است. تنها راه پیروزی این است که هر روز تمرین کنید. به‌گفته‌ی بیل والش، برنده‌ی سه دوره از مسابقات سوپربول، «امتیازها حواس‌شان به خودشان هست».
alisky
لحظات فعلی معمولاً نتیجه‌ی اقدامات پیشین هستند که پتانسیل وقوع تغییری بزرگ را ایجاد خواهند کرد. این الگو در همه‌جا وجود دارد. سرطان در هشتاد درصد دوره‌ی خود شناسایی‌نشده باقی می‌ماند، سپس در عرض چند ماه به کل بدن چنگ می‌اندازد. بامبو در پنج سال اول چندان به چشم نمی‌آید، چون در زیرِ زمین ریشه‌های مستحکم ایجاد می‌کند و سپس در عرض شش هفته به حدود سه متر می‌رسد.
alisky
به‌عبارت دقیق‌تر، عادت‌ها راهی برای تجسم هویت هستند. وقتی هر روز تخت‌تان را مرتب می‌کنید، به هویت یک فرد منظم تجسم می‌بخشید. وقتی هر روز می‌نویسید، به هویت یک فرد خلاق تجسم می‌بخشید. وقتی هر روز ورزش می‌کنید، به هویت یک فرد ورزش‌کار تجسم می‌بخشید. هرچه بیش‌تر یک رفتار را تکرار کنید، هویت مرتبط با آن رفتار را تقویت می‌کنید. کلمه‌ی identity که به‌معنی «هویت» است از ریشه‌ی کلمه‌ی لاتین essentitas به‌معنی «بودن» و کلمه‌ی لاتین identidem به‌معنی «مکرراً» آمده است. هویت شما به‌معنی واقعیِ کلمه «بودن مدام»‌تان است.
مهدی
تغییر رفتار واقعی برابر با تغییر هویت است. شاید عادتی را به‌دلیل انگیزه‌ای خاص شروع کنید؛ ولی تنها دلیل‌تان برای تکرار آن کار این است که به بخشی از هویت شما تبدیل می‌شود. هرکسی می‌تواند خودش را متقاعد کند که یک یا دو بار به باشگاه برود یا غذای سالم بخورد؛ ولی اگر عقیده‌ی پشت آن کار را تغییر ندهد، دیگر به‌سختی می‌تواند در درازمدت، این تغییر در عادت‌ها را حفظ کند. پیشرفت همیشه موقت است، مگر این‌که به بخشی از وجود خود شما تبدیل شود.
مهدی
چطور عادت خوب ایجاد کنیم؟ قانون اول (نشانه): واضحش کن. قانون دوم (اشتیاق): جذابش کن. قانون سوم (پاسخ): ساده‌اش کن. قانون چهارم (پاداش): لذت‌بخشش کن. برای ازبین‌بردن عادت‌های بد هم می‌توانیم این قوانین را معکوس کنیم. چطور عادت بد را از‌بین‌ببریم؟ قانون اول (نشانه): نامرئی‌اش کن. قانون دوم (اشتیاق): غیرجذابش کن. قانون سوم (پاسخ): پیچیده‌اش کن. قانون چهارم (پاداش): غیرلذت‌بخشش کن.
Captain
موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی
محمدرضا
باید بیش‌تر به فکر خط سیر فعلی خود باشید نه نتایج فعلی.
MSadra
موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی. یعنی مهم نیست درحال‌حاضر چقدر موفق یا ناموفقید، مهم این است که آیا عادت‌های‌تان شما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند یا خیر.
MSadra
بیش‌تر روزها، ترجیح می‌دهیم همراه با جمع و در اشتباه باشیم تا این‌که طرف حق و تنها باشیم.
Zahra
درصورت امکان، تلفنم را تا وقت ناهار در اتاق دیگری می‌گذارم. هنگامی که درست نزدیکم است، اصلاً بی‌دلیل صبح‌ها آن‌را بررسی می‌کنم؛ اما هنگامی که در اتاق دیگری است، به‌ندرت به آن فکر می‌کنم و مقاومت آن‌قدر زیاد است که بی‌دلیل به‌سمتش نمی‌روم. درنتیجه، صبح‌ها می‌توانم سه تا چهار ساعت بی‌وقفه کار کنم.
golrokh

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان