بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده‌ عادت ها | صفحه ۱۵۹ | طاقچه
کتاب خرده‌ عادت ها اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب خرده‌ عادت ها

۴٫۰
(۱۶۹۶)
تنها راه برای تبدیل‌شدن به فردی عالی این است که عاشق انجام دوباره و دوباره‌ی یک کار باشید. باید عاشق ملال خود بشوید.
z k
در پژوهشی به این نتیجه رسیدند که زمانی که شامپانزه‌ای به‌عنوان عضو گروه، راه مؤثر برای شکستن نارگیل را فرامی‌گیرد و سپس به گروه جدیدی می‌پیوندد که از سازوکار ضعیف‌تری استفاده می‌کنند، از روش مؤثر برای شکست نارگیل خودداری می‌کند تا بهتر بتواند با سایر شامپانزه‌ها همراه شود.
فاطمه یکتا
با افرادی سروکار داشته باشید که عادت‌هایی دارند که دوست دارید در خودتان داشته باشید. انسان‌ها باهم رشد می‌کنند.
فاطمه یکتا
سریع‌ترین راه برای کاهش وزن، بهترین برنامه برای ساخت ماهیچه و بهترین ایده برای فشاری جانبی. آن‌قدر بر یافتن بهترین روش تمرکز می‌کنید که هرگز نمی‌توانید دست به عمل بزنید. همان‌طور که ولتر زمانی نوشت، «عالی» دشمن «خوب» است.
Mehran
می‌توانم تضمین کنم که وقتی کاری را شروع می‌کنید و در انجام آن ممارست دارید، روزهایی خواهد بود که دل‌تان می‌خواهد آن‌را رها کنید. وقتی تجارتی را شروع می‌کنید، روزهایی خواهد آمد که حوصله‌ی رفتن به سر کار را نخواهید داشت. وقتی به باشگاه می‌روید، حال به‌پایان‌رساندن بعضی از دوره‌ها را نخواهید داشت. وقتی موقع نوشتن شود، بعضی روز‌ها حوصله‌ی تایپ‌کردن نخواهید داشت. اما گام‌برداشتن در زمانی که اوضاع آزاردهنده یا دردناک است، چیزی‌ است که بین افراد حرفه‌ای و ناوارد تفاوت ایجاد می‌کند.
z k
نمی‌توانم کامل باشم؛ اما می‌توانم از لغزش دوم اجتناب کنم.
ehsanml
پیگیری عادت‌ها می‌تواند جرقه‌ای برای تغییر آن باشد.
ehsanml
در گفت‌وگو، به‌طور خودکار حالت بدن طرف مقابل را تقلید می‌کنم. در کالج، همانند هم‌اتاقیانم صحبت می‌کردم. در هنگام سفر به کشورهای دیگر، به‌طور ناخودآگاه لهجه‌ی افراد محلی را تقلید می‌کنم؛ درحالی‌که دائم به خودم یادآوری می‌کنم که این کار را متوقف کنم. به‌عنوان قاعده‌ای کلی، هرقدر به فردی نزدیک‌تر باشیم، بیش‌تر در معرض تقلید عادت‌های او قرار داریم.
Mehran
این یکی از دلایلی است که انتظار یک تجربه معمولاً حس بهتری دارد تا دستیابی به آن. فکر‌کردن به صبح کریسمس برای کودک می‌تواند از باز‌کردن کادوهایش بهتر باشد. خیال‌پردازی درباره‌ی‌ تعطیلات پیش رو برای فرد بالغ می‌تواند لذت‌بخش‌تر از گذراندن آن تعطیلات باشد. دانشمندان از این موضوع به‌عنوان تفاوت میان «خواستن» و «دوست‌داشتن» یاد می‌کنند.
Mehran
افزایش بازدهی: انجام یک کار اضافی در روز می‌تواند قدم کوچکی باشد؛ اما بر یک حرفه تأثیر بزرگی خواهد گذاشت. تأثیر خودکارسازیِ وظیفه‌ای قدیمی یا تسلط بر مهارتی جدید می‌تواند بزرگ‌تر باشد. هرقدر بدون فکر‌کردن وظایف بیش‌تری انجام دهید، مغز شما برای تمرکز بر حوزه‌های دیگر آزادتر خواهد بود.
minaebadi1370
مجبور بودم به خرده‌عادت‌ها تکیه کنم تا آسیب‌دیدگی‌ام بهبود پیدا کند، در سالن ورزشی قوی‌تر شوم، در میدان عملکرد بالاتری داشته باشم، نویسنده شوم، کسب‌وکار موفقی ایجاد کنم، و ساده بگویم، به فرد بالغ و مسئولی تبدیل شوم. خرده‌عادت‌ها به من کمک کردند پتانسیلم را تحقق ببخشم
مجید
با داشتن عادت‌های یکسان به نتایج یکسانی خواهیم رسید؛ اما با داشتن عادت‌های بهتر، هرچیزی ممکن است.
مجید
با گذشت زمان، این افراد تختخواب را با عمل خوابیدن همراه دانسته و زمانی که به تختخواب می‌رفتند به‌راحتی خواب‌شان می‌برد. مغز آن‌ها یاد گرفت که «خوابیدن» تنها عمل در اتاق‌خواب بود، نه جست‌وجو در گوشی تلفن، تماشای تلویزیون یا زل‌زدن به ساعت.
Mehran
اما این مربی داشت می‌گفت که افرادِ واقعاً موفق هم مثل بقیه‌ احساس بی‌انگیزه بودن می‌کنند. تفاوت در این است که آن‌ها بازهم راهی پیدا می‌کنند که باوجود احساس خستگی کارشان را انجام دهند. ماهرشدن با تمرین‌کردن به دست می‌آید؛ اما هرچه کاری را بیش‌تر انجام دهید، کسل‌کننده‌تر و عادی‌تر می‌شود. وقتی دستاوردهای اولیه را کسب می‌کنیم و می‌آموزیم که انتظارِ چه چیزی را باید داشته باشیم، علاقه‌مان کم‌رنگ می‌شود. گاهی حتی از این‌هم سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
leyla2c
ذهنیتِ در اولویت قراردادن سیستم مانند پادزهر است. زمانی که عاشق فرایند باشید، نه نتیجه، دیگر مجبور نیستید صبر کنید تا به خودتان مجوز خوشبختی بدهید. می‌توانید هربار که سیستم‌تان به‌درستی به جلو می‌رود، راضی و خشنود باشید. سیستم ممکن است به‌شکل‌های مختلف موفق باشد، نه فقط با آن روشی که در آغاز تصور کرده‌اید.
farahnaz
موفقیت، محصول عادت‌های روزانه است، نه یک دگرگونی بزرگ و یکباره در کل زندگی.
farahnaz
ازآن‌جاکه عادت‌های روزانه ناچیز به‌نظر می‌رسند، معمولاً آن‌ها را نادیده می‌گیرید. اگر درحال‌حاضر، کمی پول پس‌انداز کنید، هنوز میلیونر نیستید. اگر سه روز در هفته به باشگاه بروید، هنوز اضافه‌وزن دارید. اگر امشب یک ساعت زبان چینی ماندرین بخوانید، هنوز این زبان را فرانگرفته‌اید. درست است که تغییرات کوچک انجام می‌دهید؛ اما به نظر می‌رسد که نتایج هرگز سریع به دست نمی‌آیند و شما هم به شرایط پیشین خود بازمی‌گردید.
farahnaz
اگر موسیقی‌دان هستید، احتمالاً هدف‌تان این است که اثر هنریِ جدیدی خلق کنید. سیستم شما عبارت است از میزان تمرین، بررسی و برآمدن ازعهده‌ی اجرای قطعات مختلف و روش دریافت بازخورد از مربی‌تان.
SiNA AFSHARi
اگر نمی‌توانید به یک محیط کاملاً جدید بروید، محیط فعلی خود را مجدداً طراحی یا سازمان‌دهی کنید. برای کار، مطالعه، ورزش، سرگرمی و آشپزی مکان‌های مجزا ایجاد کنید. شعاری که به‌نظر خودم مفید است، این است: «یک فضا، یک کاربرد.»
mahdid
هر عادت با یک نشانه آغاز می‌شود و بیش‌تر به نشانه‌های آشکارتر توجه نشان داده می‌شود. متأسفانه محیط‌هایی که در آن زندگی و کار می‌کنیم، انجام‌ندادن برخی از کارها را تسهیل می‌کنند؛ زیرا هیچ نشانه آشکاری وجود ندارد که رفتارمان را تحریک کند. زمانی که گیتار در کمد قرار دارد، تمرین‌نکردن با آن آسان است. زمانی که قفسه‌ی کتاب‌ها در گوشه‌ی اتاق مهمان قرار دارد نخواندن آن آسان است. زمانی که ویتامین‌های‌تان روی قفسه و دور از دید قرار دارند مصرف‌نکردن آن‌ها آسان است. زمانی که نشانه‌هایی که می‌توانند عادتی را برانگیزند، خارج از دسترس یا پنهان باشند، می‌توان به‌راحتی آن‌ها را نادیده گرفت.
mahdid

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

حجم

۵۷۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان