بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگانی نادر شاه پسر شمشیر | طاقچه
کتاب زندگانی نادر شاه پسر شمشیر اثر نورالله لارودی

بریده‌هایی از کتاب زندگانی نادر شاه پسر شمشیر

انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۲از ۴۱ رأی
۴٫۲
(۴۱)
جمع = سه میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال (۳۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال)
Saeid
نادر به پیروی سوگندی که یاد نموده بود فرمان داد تا گنبد حضرت رضا (ع) را با زر آرایش داده و منار دیگری مانند منار پیشین در صحن بسازند.
Hossein Zavarian
پیشنهادات نادرشاه دارای پنج بند بود؛ بدین‌گونه: ۱ـ پادشاه هند باید به اردوگاه ایران آمده پیمان نامه متارکه جنگ را شخصاً امضا نماید. ۲ـ پس از امضای پیمان نامه، سربازان هند خلع سلاح شوند و پی کار خود بروند. ۳ـ توپخانه و مهمات جنگی ارتش هند به ارتش ایران تسلیم شود. ۴ـ چون ارتش ایران در راه‌پیمایی‌ها خسته شده باید به پایتخت هند رفته چندی آسایش نماید. ۵ـ گفتگوی صلح پس از امضای پیمان نامه در شهر دهلی پایتخت هند آغاز و انجام داده شود.
Hossein Zavarian
ما فرزندان همان سربازانی هستیم، که نه تنها دوست بلکه دشمن هم از ستایش بزرگی آن‌ها نتوانست خودداری کند
کلاشینکف
این است زور بازوی مردانه ارتش ایران که نادرشاه فرموده بود: چنین کنند بزرگان چه کرد باید کار چنین نماید شمشیر خسروان آثار
Saeid
علل پیروزی ارتش ایران علل پیروزی ارتش ایران را می‌توان چند چیز دانست: ۱ـ‌ روحیه بسیار خوب سربازان. ۲ـ اطمینان کامل سربازان به فرمانده خود. ۳ـ‌ زبردستی نادرشاه در فرماندهی ۴ـ‌ کمک بهنگام ستون‌های ارتش. ۵ـ برتری سوار نظام ایران. ۶ـ‌خونسردی و ابتکار جنگی نادرشاه. ولی بیشتر چیزی که در جنگ‌های کرنال ارتش ایران را به پیروزی قطعی رسانید همانا بی‌باکی خود نادرشاه بود، زیرا شاهنشاه ایران در پیشاپیش سپاه پهلو به پهلوی سربازان و سواران خود مانند یک سرباز جنگ می‌کرد.
Hossein Zavarian
نادرشاه همین که رادو را اندیشناک دید، همگی سران سپاه و افسران نیروی خود را در میدان بزرگ ارگ لاهور گرد آورده با گفتارهای آتشین خون جنگجویان را به جوش آورده چنین فرمود: «سپاهیان جنگجوی من! تاکنون در همه جنگ‌ها پیروز بوده‌ایم. به یاری خداوند توانا در این میدان بزرگ نیز که از همه جنگ‌ها مهیب‌تر و خونین‌تر خواهد بود باید کامیاب شویم و زور بازوی مردانه خود را به جهانیان نشان دهیم.»
Hossein Zavarian
نادرشاه دریافته بود که آرایش پیل‌های جنگی دشمن دوباره بیمی در دل سپاهیان افکنده و به ویژه سوار نظام سخت اندیشناک گردیده است، از این رو شبانه همگی افسران را پیش خواند و به آن‌ها فرمود: برای نابود کردن ستون پیل‌های جنگی محمدشاه چاره خوبی اندیشید‌ه‌ام. به همه سپاهیان گوشزد نمایید هیچ بیمی به دل راه ندهند به زودی در پایتخت هند خواهیم بود. همان شب پیغام نادرشاه در میان اردو پخش شد ولی هیچ‌کس نمی‌دانست نادرشاه چگونه با این نیروی وحشت آور دست به گریبان خواهد شد.
Hossein Zavarian
ما فرزندان همان سربازانی هستیم، که به فرمان خشایارشاه پرچم پیروزی را بر فراز دروازه‌های آتن پایتخت یونان برافراشتیم. ما فرزندان همان سربازانی هستیم، که شاه و امپراتور شکار می‌کردند و آن‌ها را در برابر شاهنشاه خود به خاک می‌افکندند. ما فرزندان همان سربازانی هستیم، که بزرگترین امپراتوری جهان از آن‌ها بیمناک بود
soroosh7561
آری مادران ما بودند که شاهنشاهان و کشورگشایان بزرگی مانند: کوروش بزرگ، خشایار، شاپور بزرگ، اردشیر، قباد، انوشیروان، بهرام، خسروپرویز و سرداران و سپهسالاران نامی مانند:‌ سورنا، مهران،‌ آذرنرسی، نابد، بیگان، بهرام چوبینه، شهربراز، شاهین و گردان دیگر را در دامن خود پرورش داده‌اند.
y,mol

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد