بریده‌های کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر
کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر اثر غلامرضا حیدری‌ابهری

کتاب زیارت عاشورا در نگاهی دیگر

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:
۴.۶از ۱۴ رأی
۴٫۶
(۱۴)
قرآن خواندن آسان است؛ امّا قرآن خواندن بر سرِ نی کار حسین علیه‌السلام است. نماز خواندن آسان است؛ امّا نماز خواندن در زیر باران تیر، کار حسین است. دعا خواندن آسان است؛ امّا گفتن «اِلهی رِضاً بِرِضاک لا مَعْبُودَ سِواک» در گودال قتلگاه، کار حسین است.
مادربزرگ علی💝
برادرم! خواهرم! اگر در غمِ شهادت حسین علیه‌السلام می‌سوزی، اگر از یاد لب‌های تشنه علی‌اصغر علیه‌السلام جگرت پاره‌پاره می‌شود و اگر از داغ آتشی که خیمه‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام را سوزاند آتش می‌گیری، به خودت امیدوار باش که هنوز ناخدای کشتی قلبتْ خداست. اگر همچنان ثابت و استوار بمانی، یقین بدان که به ساحل نجات خواهی رسید. ان‌شاءاللّه‌.
مادربزرگ علی💝
دلی که در روز عاشورا، از داغ حسین علیه‌السلام آتش می‌گیرد، نباید از نماز اوّل‌وقت سیدالشهدا علیه‌السلام در ظهر عاشورا غافل شود. سوختن در عزای حسین علیه‌السلام بهانه غفلت از ارزش‌های والای دین نیست.
مادربزرگ علی💝
مردی از شیعیان به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: فدایت شوم من بسیاری از اوقات به یاد حسین علیه‌السلام می‌افتم، در آن حال چه بگویم؟ امام علیه‌السلام فرمود: «بگو السّلام علیک یا اباعبداللّه‌ و سه بار آن را تکرار کن؛ زیرا سلام، به او خواهد رسید چه از نزدیک باشد چه از دور.»
F313
حسین به تو شجاعت می‌دهد و مهدی به تو مقاومت. حسین می‌گوید نترس و مهدی می‌گوید ناامید هم مباش و آن‌گاه که ترس و یأس از دلی رخت بربندند، قیام برای خدا آسان خواهد شد.
F313
سلام بر تو ای اباعبداللّه‌ و بر جان‌هایی که در آستانت آرمیده‌اند. از سوی من، سلام جاودانه خدا بر تو باد؛ مادام که من زنده‌ام و شب و روزی هست. خدا این زیارت را آخرین دیدار من و شما قرار ندهد. سلام بر حسین و بر علی پسر حسین و بر فرزندان حسین و بر یاران حسین.
مادربزرگ علی💝
یکی از جوانان حاضر در واقعه عاشورا، پس از شهادت پدرش عازم میدان می‌گردد و چنین می‌خواند: اَمیری حُسینٌ وَ نِعْمَ الاَمیر سُرُورُ فُؤادِ البَشیر النَذیر عَلیٌّ وَ فَاطمةُ والِداهُ فَهَلْ تَعْلَمُونَ لَهُ مِنْ نَظیرٍ؟ فرمانده من حسین است و چه نیک فرمانده‌ای است او که شادمانی قلب پیامبر بشیر و نذیر است پدر و مادرش علی و فاطمه‌اند پس آیا شما برای او نظیر و همانندی می‌شناسید؟ و چون به شهادت می‌رسد و سر از تنش جدا می‌گردد و دشمن سر او را به سوی لشگرگاه امام می‌افکند، مادر این جوان سر فرزند را می‌گیرد و می‌گوید: آفرین ای پسرم! ای شادی قلبم! ای نور چشمم! آن‌گاه سر را به سوی دشمن پرتاب می‌کند
سیّد جواد
بدون حسین علیه‌السلام بهشت خدا هم لذّتی ندارد
F313
السلام علیک یا ثاراللّه‌ سلام بر تو ای آن‌که خونخواهت خداست
سیّد جواد
اَمیری حُسینٌ وَ نِعْمَ الاَمیر
F313

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۲۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد