دانلود و خرید کتاب فرزندپروری بدون شرط الفی کهن ترجمه کامیار سنایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری بدون شرط اثر الفی کهن

کتاب فرزندپروری بدون شرط

نویسنده:الفی کهن
امتیاز:
۴.۵از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرزندپروری بدون شرط

«فرزندپروری بدون‌شرط» اثر الفی کهن، از مجموعه کتاب‌های «کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان» است. این کتاب شیوه‌ای نو برای حرکت از پاداش و تنبیه به‌سوی عشق و منطق در تربیت فرزند، به والدین و مربیان پیشنهاد می‌کند. والدین از همان آغاز تربیت فرزند خویش باید صادقانه به این پرسش‌ها پاسخ دهند که هدفشان از تربیت چیست؟ چه نقشه و طرحی برای رشد و تربیت کودک خود دارند؟ آیا در پی شکل دادن او مطابق با خواست و انتظار خود، جامعه و هنجارهای رایج هستند، یا خواست و انتظار فرزند؟ آیا فرزندشان باید آنگونه که «می‌تواند» بشود یا آنگونه که «دیگران می‌خواهند» و یا آنگونه باید بشود که «خودش می‌خواهد» و یا هر سه این‌ها در تعامل با هم و یا چیزی فراتر از این‌ها؟ نوع پاسخ صریح ما به این پرسش‌های چالش‌خیز، آشکارکننده نوع نگاه و نگرش و انتظار ما از تربیت فرزند است. پس از آن می‌توان مرز باریک‌بین «فرزندپروری مشروط» را با «فرزندپروری بدون‌شرط» تعیین کرد. والدینی که «راهبرد فرزندپروری بدون‌شرط» را برمی‌گزینند سعی می‌کنند قبل از هرگونه اقدامی در تربیت، تکلیف خود را با این سؤال‌ها مشخص کنند. هر پدر و مادری باید بداند که قواعد و اصول تعلیم و تربیت در تعامل با فرزندان به تناسب شرایط، موقعیت، طبیعت و حالات کودک کشف می‌شود و نمی‌توان با نسخه‌های «ثابت» به تربیت موجودی «متغیر» اقدام نمود.شخصیت و سبک زندگی فرزندان ما نباید کپی برابر اصل از شخصیت و سبک زندگی والدینشان باشد. زیرا، هر کس باید به سبک خود و به تعبیر قرآن کریم براساس «شاکله» خود رفتار کند. این کتاب با نگاه فرزندپروری بدون شرط درصدد آن است که پیش‌فرض‌ها و پیش‌شرط‌های والدین را در مواجهه با تربیت فرزندان تغییر داده و نگاه آن‌ها را از هرگونه قید و شرط بازدارنده آزاد سازد تا فرزندانشان همانی شوند که می‌توانند بشوند. امید که چنان باشد و چنین گردد.
پاسخ به والدین
سیما فردوسی
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان
مگ زویبک
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
کلیدهای پرورش هوش اجتماعی در کودکان و نوجوانان
اشرف راضی
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
۱۰ روز تا داشتن کودکی سازگارتر و آرام‌تر
جفری برنشتاین
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
تربیت کودک برای مغزی یکپارچه
شادی جهرانی
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
بازی‌های پنج دقیقه‌ای برای بچه‌های چهارسال به بالا
آلموت بارتل‮‬‌‫
چگونه به کودکمان گوش کنیم، چگونه با او صحبت کنیم
آدل فابر
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن
آدل فابرو والین مازلیش
انضباط بدون گریه
الیزابت پنتلی

نظرات کاربران

کاربر 1418166
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

واقعا کتاب خوب و کاربردی و متن کاملا سلیس و روان. و به شدت این کتاب را برای کسانی که فرزند دارند توصیه میکنم. من که خیلی برام کاربردی بود

خورشید
۱۳۹۹/۰۹/۰۷

یکی از مهم ترین و اساسی ترین کتاب ها قبل از فرزند دار شدن هست...حتما بخونید ...

farzaneh
۱۳۹۹/۰۸/۰۸

این کتاب رویکرد و سبک فرزندپروری انسان‌گرا رو توضیح میده، یعنی به کودکان به به عنوان یک انسان توجه کنیم، آن‌ها را بی قید و شرط دوست داشته باشیم و به نیازهاشون توجه کنیم.

هما
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

کتاب خیلی خوبیه نظر من رو تو زمینه ی فرزند پروری تغییر داد و کمک کرد بچه ام رو بهتر درک کنم

منصور رضایی
۱۴۰۱/۰۳/۰۹

این کتاب چون در مورد رفتارهای نوجوان مثال های ملموس و بسیار کاربردی دارد از نظر من بسیار کار گشا و مفید هست.

titi jan
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

به نظرم کتابی بسیار متفاوت و جدید در شیوه های فرزند پروری بود.بیس این کتاب عشق بی حد و شرط و پرورش فرزندمان به عنوان یک انسان بر محور اخلاق است. واقعا که انجام موارد گفته شده آسان نیست و صبر

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۵)
در فرزندپروری «بدون‌شرط»، والدین به‌جای آنکه کودک را تابع طرح‌ها و برنامه‌های بیرونی کنند، خود را تابع طرح و برنامه درونی کودک می‌کنند. آن‌ها خالق سرنوشت فرزند خود نیستند بلکه کاشف آن و سپس هدایت آن هستند.
همسایه
«رفتار نادرست و تنبیه در مقابل هم نیستند تا یکدیگر را خنثی کنند بلکه برعکس، آن‌ها یکدیگر را تقویت می‌کنند.»
ReYHan
فرزندپروری بدون‌شرط فرض می‌کند که رفتارها تنها تظاهر خارجی احساسات، افکار، نیازها و اهداف هستند. مغز کلام آنکه، کودکی که رفتاری را بروز می‌دهد مهم است و نه یک رفتار به‌تنهایی.
ReYHan
تحقیقی در واشنگتن دی‌سی به بررسی کودکان نوپا تا سن پنج سال پرداخت و پی برد که «برخی‌اوقات اطاعت مکرر با ناسازگاری مرتبط است.» در مقابل، «سطح معینی از مقاومت در برابر اقتدار والدین» می‌تواند «نشانه‌ای مثبت» باشد
Daryaa22
آنگاه که انگیزه بیرونی افزایش می‌یابد، انگیزه درونی کاهش می‌یابد. هرچه مردم برای عملکردشان پاداش بیشتری دریافت کنند، احتمال بیشتری دارد که علاقه خود را به آن کار که مجبورند برای به دست آوردن پاداش انجام دهند، از دست بدهند.
حسین(ع) همه جا با ماست
سالیان پیش هایم گینات، روان‌شناس، از ما خواست به نحوه واکنش خود نسبت به کودکی که به‌طور اتفاقی وسایلش را در جایی جا گذاشته است، در مقایسه با نحوه واکنش نسبت به دوست فراموش‌کارمان که وسایلش را در جایی جا گذاشته است بیندیشیم. کمتر کسی در ارتباط با یک بزرگسال یک لحن سرزنش‌آمیز، آن‌گونه که به‌طور معمول در ارتباط با کودکان استفاده می‌کنیم، به کار می‌برد: «آخر چرا این‌طوری می‌کنی تو؟ چند بار بهت گفتم قبل از اینکه جایی را ترک کنی خوب دقت کن چیزی را جا نگذاری. من که بیکار نیستم همیشه دنبال وسایل تو باشم...» و چیزهایی دیگر. اما به‌احتمال بسیار به یک بزرگسال این‌گونه می‌گوییم: «بفرمایید، چتر شما اینجاست.»
saghi.es
فرزندان ما در اغلب موارد نه از آنچه از خود عیان می‌کنیم، بلکه از آنچه در خود پنهان می‌کنیم اثر می‌پذیرند؛ آن‌ها، نه به آنچه که به آن‌ها سفارش می‌کنیم، بلکه به آنچه آن‌ها را منع می‌کنیم بیشتر راغب می‌شوند؛ آن‌ها نه از آنچه لفظآ به آن‌ها می‌گوییم بلکه به آنچه قلبآ باور داریم ایمان می‌آورند؛
حسین ترکی
«برخی والدین آن‌قدر شجاعت و استقلال دارند که بیشتر نگران سلامت فرزندانشان هستند تا موفقیت آن‌ها.»
mati
مهم نیست کودک شما برای انجام یک کار (تمرین پیانو، رفتن به مدرسه یا هر چیز دیگری) چقدر انگیزه دارد. سؤال مهمی که باید بپرسید این است که کودک شما چگونه برانگیخته می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، این میزان انگیزش نیست که مهم است، بلکه نوع آن مهم است. نوع انگیزشی که به‌وسیله پاداش ایجاد می‌شود معمولا باعث کاهش نوع انگیزشی می‌شود که ما می‌خواهیم کودکانمان داشته باشند: علاقه‌ای واقعی که حتی پس از آنکه پاداش‌ها از بین رفتند نیز باقی بماند.
حسین(ع) همه جا با ماست
مشکل کودکانی که آن‌ها را لوس می‌دانیم آن است که آن‌ها «مقدار زیادی از آنچه خواسته‌اند و مقدار کمی از آنچه نیاز داشته‌اند، دریافت کرده‌اند.»
saghi.es

حجم

۳۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان