بریده‌های کتاب رمز خلاقیت؛ شش مهارت اصلی کارآفرینان خلاق (خلاصه کتاب)
کتاب رمز خلاقیت؛ شش مهارت اصلی کارآفرینان خلاق (خلاصه کتاب) اثر امی ویلکینسون

کتاب رمز خلاقیت؛ شش مهارت اصلی کارآفرینان خلاق (خلاصه کتاب)

۲٫۰
(۲)
این مهارت را در خود ایجاد کنید که تشخصی دهید چرا یک راه‌حل در جای اولیه به خوبی کار می‌کند و بعد بفهمید که چگونه می‌توانید آن را در یک حوزه کاملا جدید به کار گرفت.
هدی✌
«موفق‌ترین تاجران در جهان کسانی نیستند که اتفاقات آینده را پیش‌بینی می‌کنند، بلکه کسانی هستند که می‌توانند اتفاقات آینده را به بازار تحمیل کنند. پس کار ما این است که به بازار بگوییم استوک‌های کف کفش فوتبال شما باید این گونه باشد. چارچوب آموزشی شما باید این گونه باشد. کفش دویدن شما باید این گونه باشد. تکنولوژی که با آن کار می‌کنید باید به این صورت کار کند.»
هدی✌
افراد خلاق نیازی به مدرک، میلیون‌ها دلار پول، شانس خوب یا اجازه دیگران ندارند. بلکه آن‌ها می‌توانند چیزهایی پیدا کنند که خلاقیت‌شان را شکوفا کند و سپس تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا درآمدزایی کنند.
هدی✌
چیزی که برند ما را تعریف می‌کند این ذهنیت است که هیچ چیز نمی‌تواند ما را متوقف کند. هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند مانع پیش رفتن ما به سوی موفقیت شود.
هدی✌
«شما پاسخ‌ها را ابداع نمی‌کنید بلکه با طرح کردن پرسش‌های مناسب آن‌ها را آشکار می‌کنید.»‌ یوناس سالک کاشف واکسن فلج اطفال
هدی✌
پرسش‌های رک و مستقیم ذهن و حواس شما را هوشیار می‌کند و منجر به اکتشافات غیرمنتظره و فرصت‌های تازه می‌شود.
هدی✌
مهمترین ابزار افراد خلاق چه به عنوان مرغ شهدخوار عمل کنند چه معمار و چه تجمع‌کننده، کنجکاوی آن‌ها است. اگر یک فرد خلاق را به صورت رودرو ملاقات کنید حجم پرسش‌های جزئی که مطرح می‌کند شما را شگفت‌زده خواهد کرد.
هدی✌
بزرگ‌ترین موفقیت‌ها زمانی حاصل می‌شوند که عناصری از راه‌حل‌های کاملا متضاد با هم ترکیب شوند.
هدی✌
«اکثر ما دوست داریم ایده‌هایمان را با همکارانمان در میان بگذاریم، چرا این کار را انجام می‌دهیم؟ به این دلیل که دنبال تایید آن‌ها هستیم. اما من فکر می‌کنم ایده‌ها در دوران جنینی‌شان بسیار آسیب‌پذیر هستند. اعضای خانواده و دوستانتان به دلیل عشق و علاقه‌ای که به شما دارند ممکن است دلایل زیادی مطرح کنند و از شما بخواهند ایده‌هایتان را دنبال نکنید. من هرگز دوست ندارم چنین ریسکی انجام دهم و یک ایده نو را در نطفه خفه کنم.»
هدی✌
معمارهای چیزی را که هر روز انجام می‌شود در نظر می‌گیرند و از خودشان می‌پرسند چرا باید به این شیوه انجام شود؟ و چگونه می‌توان آن را بهتر انجام
هدی✌

حجم

۳۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

حجم

۳۱٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۹ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد