بریده‌های کتاب محکم در آغوشم بگیر
کتاب محکم در آغوشم بگیر اثر سمانه پرهیزکاری

کتاب محکم در آغوشم بگیر

روانشناسی از دانشگاه ویرجینیا، به زنانِ بیماری که قرار بود از مغزشان اِم‌آرآی گرفته شود گفت که وقتی چراغ قرمزی در دستگاه روشن شود، آن‌ها شاید شوک الکتریکیِ خفیفی در پای‌شان حس کنند و شاید هم حس نکنند. این اطلاعات مراکز استرس را در مغز بیماران روشن کرد. اما وقتی شریک زندگی دست بیمار را می‌گرفت، احساس استرس کم‌تری ثبت می‌شد. و وقتی شوک به آن‌ها وارد می‌شد، درد کم‌تری حس می‌کردند
hoora
دو کارِ مشخص نام ببرید که اگر رابطهٔ امن، نزدیک و همراه با تعهد و پاسخگویی داشته باشید، می‌خواهید همسرتان هر روز انجام بدهد، و اگر این کارها را بکند شما چه احساسی خواهید داشت؟
کاربر ۴۳۵۰۷۱۶
قلبی که به قلبِ دیگری پاسخ ندهد، رو به مرگ می‌رود. ـ پرل باک
Elahe Ebrahimi
یکی از مطالعاتِ درخشانِ تد هیوستون از دانشگاه تگزاس نشان می‌دهد دلیلِ اصلیِ مشکل‌دارشدنِ روابطِ زناشویی دعوا و درگیری نیست، بلکه کم‌شدنِ محبت و پاسخ‌های عاطفی‌ای است که به یکدیگر می‌دهند.
Elahe Ebrahimi
عشق نه چیزی غیرضروری در زندگی، بلکه نیازی اساسی مثل اکسیژن و آب است. وقتی آن‌را درک کنیم و بپذیریم، راحت‌تر می‌توانیم به عمقِ مشکلاتِ روابط‌مان نفوذ کنیم.
Mehrgolll
اریکا جونگ نوشته: «عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی...
Mehrgolll
عشق احساسی مرموز و مبهم بوده و هنوز هم هست؛ احساسی که می‌گذارد توصیفش کنی، اما زیر بار تعریف خاصی نمی‌رود.
martinof
ما حالا می‌دانیم که عشق، اوج تکامل و قاطع‌ترین مکانیزم بقا برای بشر است، نه به این دلیل که ما را تحریک می‌کند تا جفت‌گیری و تولیدمثل کنیم، ما بدون عشق هم قادر به این کار هستیم! بلکه چون عشق ما را به سمتی می‌کشانَد که از نظر احساسی با اندک‌افرادِ ارزشمندِ دیگری پیوند بخوریم که به ما پناهگاهی امن در برابر طوفان‌های زندگی عرضه می‌کنند. عشقْ محافظِ ماست و طراحی شده تا حفاظتِ احساسی فراهم کند و ما بتوانیم با ناملایماتِ زندگی کنار بیاییم.
Elahe Ebrahimi
اما برای بیش‌ترِ آدم‌ها، عشق احساسی مرموز و مبهم بوده و هنوز هم هست؛ احساسی که می‌گذارد توصیفش کنی، اما زیر بار تعریف خاصی نمی‌رود.
martinof
«انسان وقتی کسی را دوست دارد، از هر زمانِ دیگری آسیب‌پذیرتر است.» ـ زیگموند فروید
Ali

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان