بریده‌های کتاب محکم در آغوشم بگیر
کتاب محکم در آغوشم بگیر اثر سمانه پرهیزکاری

کتاب محکم در آغوشم بگیر

آشفتگیِ اصلی نظریهٔ پیوند به ما می‌گوید کسی که او را دوست داریم در زندگی پناهگاه ماست. وقتی آن شخص از نظر عاطفی در کنار ما نباشد، حس می‌کنیم در این جهانْ بی‌دفاع و تنها رها شده‌ایم.
M
اگر از روان‌درمانگران سؤال کنیم، می‌گویند زوج‌ها برای تسلط بر زندگیِ مشترک با هم رقابت دارند و باید یاد بگیرند به جای آن با هم حرف بزنند و با مهارت با
M
من از همهٔ زوج‌ها می‌پرسم به‌نظر خودشان مشکلِ اصلیِ رابطه‌شان کجاست و چه راه‌حل احتمالی‌ای برای حل آن وجود دارد. بیش‌ترِ مشاوران و روان‌درمانگران قبول دارند که جوابِ زن‌وشوهرها به این سؤال، اصلِ مشکل نیست. مشکلِ اصلی همیشه ناگفته می‌مانَد.
M
عشق نه چیزی غیرضروری در زندگی، بلکه نیازی اساسی مثل اکسیژن و آب است.
M
اریکا جونگ نوشته: «عشق همه‌چیز است و واقعاً ارزشش را دارد که برایش بجنگی، برایش شجاعت به خرج بدهی و همه‌چیز را به خطر بیندازی... و اگر چیزی را برایش به خطر نینداختی، بزرگ‌ترین خطر را کرده‌ای.
pegah
این‌که قوت قلب آدم‌ها نمی‌تواند از قدرت روابط عاشقانه‌شان جدا شود.
نّورآ...
میل به برنده‌شدن و جنگیدن و ثابت‌کردنِ این‌که طرف مقابل آدم‌بَده‌ست، خیلی جذابه. اما درواقع، تو این یکی هیچ‌کی نمی‌بَره. هر دو می‌بازن.
|ݐ.الف
زوال ارتباط زناشویی زمانی‌ست که پاسخ‌های صمیمی و محبت‌آمیز بین زن‌وشوهرها قطع می‌شود، نه وقتی‌که با هم دعوا می‌کنند. چون دعوا معلولِ بروزِ بی‌محبتی و سردی است، نه علتِ آن.
Ali Behforouz
بهتر است حساسیت‌های یکدیگر را بشناسیم و سعی کنیم در مورد آن‌ها با هم صحبت کنیم تا روزبه‌روز به هم نزدیک‌تر شویم.
sayna.s
تمام دعواهای زن‌وشوهری بازپردازیِ این چند سؤال است: آیا حواست به من هست؟ آیا به من اهمیت می‌دهی؟ آیا وقتی صدایت کنم یا به تو نیاز داشته باشم به کمکِ من می‌آیی؟
sayna.s

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۲۸۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۲۷,۰۰۰
۵۰%
تومان