بریده‌های کتاب فاطمه علی است
کتاب فاطمه علی است اثر علی قهرمانی

کتاب فاطمه علی است

نویسنده:علی قهرمانی
امتیاز:
۴.۲از ۵۵ رأیخواندن نظرات
«فاطمه جان! همین افتخار تو را بس که میان زنان نواندیش و شایستهٔ جهان که مریم، خدیجه (س) و آسیه از آنان هستند، تو سرآمد همهٔ آنهایی»
چڪاوڪ
می‌دانست که نمی‌دانند و راه را نمی‌شناسند. دریای دانش در سینهٔ علی (ع) موج می‌زد. نمی‌خواست در جهل بمانند و بسوزند. می‌گفت: «من به راه‌های آسمان آشناترم تا زمین». می‌سوخت و فریاد می‌زد: «سلونی قبل أن تفقدونی؛ بپرسید قبل از آنکه مرا از دست بدهید». یکی پرسید: «بگو سر و ریش من چند تار مو دارد؟!» علی (ع) با این آدم‌ها هم‌نشین بود. *** «فزت و رب الکعبه» رهایی بود؛ رستگار شدن بود؛ راحت شدن از این جماعت جهل‌پیشه.
محمدرضا
فاطمه حوریه‌ای در چهرهٔ انسان است. هر وقت بی‌قرار بوی بهشت می‌شوم، فاطمه را می‌بوسم.
Hadis🌸
به همه فهماند، ملاک هر کاری، از جمله انتخاب شریک زندگی، رضای خدا است.
ام‌البنین
«اگر قرار بود، تمام زیبایی‌ها و کمالات انسانی در یک شخص تبلوُر یابد، هر آینه در سیمای فاطمه (س) پا به گیتی می‌گذاشت.
دلتنگِ ماه
«رسول گرامی اسلام (ص) تا زمانی که چهرهٔ تابناک فاطمه (س) را غرق بوسه نمی‌کرد، نمی‌خوابید»
Hadis🌸
ماه نقره‌پوش عروسی ماه بود. ماه نقره‌پوش در حلقهٔ زنان مدینه به خانهٔ آفتاب می‌رفت. هلهله فراگیر بود و شادی در بزم دست‌ها تکثیر می‌شد. میانهٔ مسیر، کنیزکی کمک خواست. عروس چیزی همراه نداشت. کسی را فرستاد تا لباس کهنه‌اش را بیاورد. بهترین لباس، لباس عروسی‌اش، لباس خاطره‌های این شب را به کنیزک داد و خود لباس کهنه را پوشید. فردا در پاسخ پدر که به او فرمود: «بهتر بود با لباس نو نزد داماد می‌رفتی، گفت: این درس را از رفتار شما آموخته‌ام و از قرآن که در احسان کردن، از آنچه محبوب‌تان است، ببخشید».
mohammady
آموخته بود، خودش را در خانه برای همسر بیاراید. آراسته‌ترین لباس و خوشبوترین عطر را برای همسر استفاده کند.
دلتنگِ ماه
«وقتی سورهٔ توحید را سه بار بخوانی، مانند آن است که قرآن را ختم کرده‌ای. چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستی، شفاعت‌کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود و هنگامی که برای مؤمنان استغفار کنی، همه از تو راضی خواهند بود و چون بگویی سبحان‌الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله‌اکبر، گویی حج و عمره بجا آورده‌ای».
ام‌البنین
«نمکِ غذا و حتی بند کفش را باید از خدا خواست».
ام‌البنین

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد