بریده‌های کتاب آیین انتظار؛ خلاصه‌ی مکیال المکارم
کتاب آیین انتظار؛ خلاصه‌ی مکیال المکارم اثر واحد پژوهش مسجد مقدس جمکران

کتاب آیین انتظار؛ خلاصه‌ی مکیال المکارم

به امام رضا علیه السلام عرضه داشتم: شما صاحب امر هستید؟ فرمود: «من نیز صاحب امر (امامت) هستم، ولی نه آن صاحب امری که زمین را از عدل پر کند، همان‌طور که پر شده باشد از جور و ستم. و چگونه او باشم و حال آنکه می‌بینی بدنم ضعیف است! امّا قائم عجل الله تعالی فرجه آن است که وقتی ظهور نماید، سنّ پیران و سیمای جوانان دارد، به قدری بدنش نیرومند است که اگر به بزرگ‌ترین درخت دست اندازد، آن را از جای بَرکَنَد و اگر در میان کوه‌ها فریاد برآوَرَد، سنگ‌های آنها فرو ریزد، عصای موسی وانگشتری سلیمان با اوست، او چهارمین فرزند من است که خداوند او را هر قدر که مشیّتش تعلّق گیرد در پشت پرده غیب مستور می‌سازد، سپس او را آشکار می‌گرداند تا زمین را از عدل و داد پر کند، چنان‌که از ستم و بیداد پر شده باشد»
منمشتعلعشقعلیمچکنم
«آیا خبر دهم شما را به چیزی که اگر آن را انجام دهید شیطان از شما دور می‌شود، دوری مشرق از مغرب؟» گفتند: آری. فرمود: «روزه رویش را سیاه می‌کند و صدقه کمرش را می‌شکند و دوستی کردن در راه خدا و همکاری در راه نیک، دنباله‌اش را قطع می‌نماید و استغفار رگ حیاتش را می‌بُرد».
saeid
چون تأخیر ظهور مولای ما صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه به سبب موانعی‌است که از ناحیه خود ما سرچشمه گرفته، بر ما است که از خداوند متعال برطرف کردن آن موانع را بخواهیم. پس دعا کردن برای تعجیل فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه در حقیقت دعا برای خودمان و سودمند به حالمان می‌باشد. خود آن‌حضرت هم به این معنی اشاره فرموده. در توقیعی از آن حضرت آمده است: «و بسیار دعا کنید برای تعجیل فرج که آن فرج شما است»
Seyed_hadi62
از امام رضا علیه السلام روایت شده که فرمود: «الإِمامُ: الأَنِیسُ الرَّفِیقُ وَالوالِدُ الشَّفِیقُ»؛ امام همدمِ همراه و پدر مهربان است.
ya hoseyn gan
۲۹ اهدای قرائت قرآن به آن حضرت علیه السلام علی بن المغیره گوید: به امام کاظم علیه السلام عرض کردم: هرگاه روز فطر شود، برای رسول‌خدا صلی الله علیه و آله یک ختم قرآن، و برای علی علیه السلام ختمی دیگر، و برای فاطمه سلام الله علیها ختمی دیگر، سپس برای ائمه علیهم السلام تا به شما رسد، قرار می‌دهم، که از آن هنگام که در این حال بوده‌ام یک ختم قرآن برای شما قرار داده‌ام. به سبب این کار چه پاداشی برایم هست؟ امام کاظم علیه السلام فرمود: «پاداش تو آن است که روز قیامت با آنان باشی». عرض کردم: الله اکبر! چنین پاداشی برای من است؟ سه مرتبه فرمود: «آری»
کاربر ۲۰۲۸۲۹۱
امام صادق علیه السلام فرمود: «پس از این، شبهه‌ای شما را خواهد رسید، که بدون نشانه دیده شدنی و امام هدایت کننده‌ای خواهید ماند و از آن نجات نمی‌یابد، مگر کسی که دعای غریق را بخواند». راوی گوید: عرضه داشتم: دعای غریق چگونه است؟ فرمود: «چنین بگوید: یا اَللهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِکَ؛ ای خداوند! ای رحمان! ای مهربان! ای دگرگون کننده دل‌ها! دل مرا بر دینت پایدار کن».
متی ترانا
«منتظر امر (حکومت) ما بسان آن است که در راه خدا در خون غلتیده باشد»
saeid
شب و روز نیمه شعبان زیرا میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه است، پس شایسته‌است اهل ایمان در آن شب به دعاگویی برای آن جناب اشتغال ورزند، و در روایات هم آمده که در این شب دعاها مستجاب می‌شود. اضافه بر اینکه دعا کردن در شب و روز نیمه شعبان اقتدا کردن به آن حضرت و تأسی جستن به او است، که هنگامی که از مادر متولّد شد، سر به سجده نهاد و برای این امر دعا کرد: «اَللّهُمَّ أَنْجِزْ لِی وَعْدِی وَأَتْمِمْ لِی أَمْرِی وَثَبِّتْ وَطْأَتِی وَامْلاَِ الأَرْضَ بِی عَدْلا وَقِسْطآ»؛ خداوندا! وعده‌ام را تحقّق بخش و امرم (قیامم) را تمام گردان و گامم را استوار ساز و زمین را به (ظهور) من پر از عدل و داد کن.
پرستو
امام صادق علیه السلام فرمود: «هرکس بعد از هر نماز واجب این دعا را بخواند: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلایَ صاحِبَ الزَّمانِ...، امام م ح م د بن الحسن ـ علیه وعلی آبائه السلام را در خواب یا بیداری خواهد دید
saeid
بخش اوّل: شناختن امام زمان عجل الله تعالی فرجه واجب است تحقق ایمان بدون شناخت امام زمان عجل الله تعالی فرجه ممکن نیست؛ بر این مطلب، هم دلیل عقلی وجود دارد و هم دلیل نقلی.
کاربر ۱۹۲۴۴۶۹

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۷ صفحه

صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد