دانلود و خرید کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه شادی جهرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه اثر شادی جهرانی

کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

معرفی کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

کتاب «تربیت کودک برای مغزی یکپارچه» راهنمایی است برای پدران، مادران، و همه‌ی کسانی که به نحوی با کودکان سر و کار دارند و کلنجار رفتن با بدقلقی‌ها، ناآرامی‌ها، ترس‌ها، پرخاشگری‌ها و هرگونه رفتارهای آزاردهنده، یا نگران‌کننده‌ی کودکان، بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه‌ی آنان است. در این کتاب دکتر دنیل ج. سیگل متخصص روانشناسی کودکان و استاد روانپزشکی بالینی دانشگاه کالیفرنیا، به شما می‌آموزد که چگونه با در نظر گرفتن ساختار مغزی کودکان در هر دوره از زندگی، آنها را به شایستگی تربیت کنید و در طول این کار با راهنمایی‌های کاربردی این کتاب بتوانید بخش‌های مغزی او را باهم یکپارچه و هماهنگ سازید. هدف دکتر دنیل جی سیگل از نگارش کتاب این است که به شما بیاموزد چگونه از آنچه هر روز میان شما و فرزندانتان می‌گذرد، به عنوان فرصت‌هایی استفاده کنید، برای کمک به خودتان و به هر کودکی که به نحوی برای شما مهم است؛ کمکی در جهتِ از سر گذراندن و (البته) شکوفا شدن. اگرچه می‌توانید خلاقیت به خرج بدهید و بیشتر مطالب کتاب را برای نوجوانان هم به کار ببرید.
روش‌های تقویت توجه و تمرکز در کودکان
ماندانا سلحشور
فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها
مگ زویبک
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
اصول کارکرد مغز در کودکان
جان مدینا
چگونه به کودک خود نه بگوییم
زه‍را ج‍ع‍ف‍ری‌
کلیدهای پرورش فرزند شاد‬‌‫
لیزا مکورت
کلیدهای رفتار با کودک دوساله
مگ زویبک
‌‫آموزش دستشویی رفتن به کودکان
مگ زویبک
کلیدهای پرورش هوش عاطفی در کودکان و نوجوانان
جان گاتمن
کلیدهای پرورش احساس امنیت در کودکان و نوجوانان
استنلی‌گرین اسپن
کلیدهای رفتار با کودک پنج‌ساله
مارتی وایت
کلیدهای رفتار با کودک یک‌ساله
مگ زویبک
کلیدهای رفتار با کودک سه ساله
سوزان ای. گاتلیب
کلیدهای پرورش تفکر در کودکان و نوجوانان
میرنا بی. شور
کلیدهای رفتار با کودک چهارساله
مری والاس
چگونه به کودکمان گوش کنیم، چگونه با او صحبت کنیم
آدل فابر
فرزندپروری بدون شرط
الفی کهن
چگونه با کودکم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که کودکم صحبت کند
ادل فی‌بر
والد آرام کودک شاد
لورا مارکهام
کلیدهای آرام‌کردن کودک ناآرام
ویلیام سی‌یرز

نظرات کاربران

المیرا رحیمی
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

بی اندازه عالی و کاربردی بود کتاب و از جای جای خوندنش لذت بردم و تا الان سه دفعه مطالعه کردمش و به همه ی مادر و پدرا توصیه اش میکنم

نسرین
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

کتاب کاملا کاربردی با راهکارهای عالی در زمینه تربیت کودک و بالابردن بهره وری مغز. به اونهایی که بچه ندارن هم توصیه میکنم بخونن

ری
۱۳۹۹/۰۷/۲۶

متن کتاب روان وساده وپراز راهکار است. کاش این کتاب را زودتر می خواندم. به نظرم از بهترین کتابهای والدگری است.

فروز
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

کتاب بسیار عالی هست پیشنهاد میکنم

فاطمه مینایی
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

این کتاب بی نظیییییر بود و بسیاااار کاربردی . اینکه من بدونم موقع ناراحتی و پرخاشگری و هزاران رفتار نادرست کودکم چطور در مقابل رفتار کنم که فرصتی برای رشد و شکوفاییش باشه در این کتاب کامل توضیح داده شده . دختر

- بیشتر
خانوم شهبازی
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

عااالی. عاشقش شدم. رفتم نسخه چاپی رو هم خریدم.

ati
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

بسیار کاربردی و مفید حتی برای بزرگسالان 👌

zahrab
۱۴۰۲/۱۰/۱۹

خودم مشاوره طرحواره درمانی میرم که همه اینا رو یاد بگیرم، خیلی از تکنیکهای طرحواره درمانی تو کتاب هست که فقط مختص بچه ها نیست برای بزرگسالان هم کاربرد داره اینکه هیجانات رو بشناسی و بهشون دسترسی داشته باشی احتمال خطاهای

- بیشتر
sunlight
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

نسخه ی چاپی کتاب و دارم. کتاب واقعا کاربردی هست و هر خطش ارزشمنده، خوندنش بر هر پدر و مادری واجبه

mahsa.gh
۱۴۰۲/۰۷/۰۱

به نظرم یکی از بهترین کتابایی بود که در زمینه تربیت فرزند خوندم چیزی که تا حالا در بارش نشیده بودم یا اگر شنیده بودم خیلی سطحی و گذرا بود واقعا عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۰)
وقتی فرزندتان بی‌ادبی می‌کند و برمی‌گردد و جوابِ شما را می‌دهد، وقتی مدیر مدرسه دنبالتان فرستاده تا گفت‌وگویی با شما داشته باشد، وقتی همه‌ی دیوارهای خانه‌تان با مداد شمعی خط‌خطی شده‌اند: این‌ها همان موقعیت‌هایی هستند که می‌خواهید فقط جوری "از سر بگذرانیدشان". هیچ بحثی در این‌باره نیست. اما در عین حال، همین موقعیت‌ها را می‌توان فرصت‌هایی مناسب هم دانست. حتی می‌شود گفت "موهبت"‌ هستند، زیرا "یک لحظه‌ی از سر گذراندن"، "یک لحظه‌ی شکوفا شدن" هم هست. و در چنین لحظه‌هایی است که وظیفه‌ی مهم و هدفمندِ "تربیت فرزند" را می‌توان به انجام رساند.
fa bahrami
وقتی برای کودک لحظه‌هایی دردناک، ناامید کننده، یا ترس‌آور پیش می‌آید، چنین لحظه‌هایی، بر اثر هیجاناتِ زیاد، و حس‌های بسیاری که در بدنش ایجاد می‌کنند، و موجب طغیان مغز راست می‌شوند، می‌توانند برایش طاقت‌فرسا باشند. وقتی چنین می‌شود، ما پدر و مادرها می‌توانیم کمک کنیم تا بچه با کارِ نیمکره‌ی چپ مغزش عملاً آشنا شود و بتواند کم‌کم درک کند که جریان از چه قرار است. یکی از بهترین راه‌ها، برای به قوام رساندنِ این گونه از یکپارچگی، این است که به فرزندمان کمک کنیم، تا ماجرای آن تجربه‌ی ترسناک یا دردناک را بازگو کند.
zahra96
نکته‌ای ارزشمند درباره‌ی نگرشِ "گذران کردن" و "شکوفا شدن" این است که لازم نیست برای شکوفا شدن فرزندتان، به دنبال جور کردن وقت و شرایط خاص باشید. می‌توانید از هر آنچه میانتان می‌گذرد ـ از برخوردهای پر از تنش و خشم گرفته، تا رفتارهای فوق‌العاده خوب و تحسین‌برانگیز ـ به عنوان فرصت‌هایی برای کمک به فرزندانتان استفاده کنید، تا همان افراد مسئولیت‌پذیر، باعاطفه، و توانمندی بشوند که آرزویش را دارید. موضوع این کتاب همین است؛
fa bahrami
همچنان که کودکان رشد و تکامل می‌یابند، مغزشان همچون "آینه"، مغز والدینشان را در خود منعکس می‌کند. به بیان دیگر، این‌که والدین خودشان روندی از رشد و تکامل را در پیش گرفته باشند یا نه، بر مغز کودکشان هم تأثیر می‌گذارد. والدین هرقدر آگاه‌تر، و به لحاظ عاطفی ـ احساسی سالم‌تر باشند، کودکانشان هم از ثمره‌ی آن بهره‌مند خواهند شد و به سوی سلامتی پیش خواهند رفت. این بدان معناست که: اگر مغز خودتان را یکپارچه کنید و با تمرین، به آن تکامل ببخشید، یکی از پرمهرترین و سخاوتمندانه‌ترین هدیه‌ها را به فرزندتان داده‌اید.
fa bahrami
برایتان خبرهای خوشی داریم: همان وقت‌هایی که دارید تلاش می‌کنید تا اوضاع فعلی را "از سر بگذرانید"، عملاً فرصت‌هایی هستند برای کمک به پرورش و شکوفایی کودکانتان.
fa bahrami
اما آن وقت‌هایی که شتابزده و سراسیمه هستیم، تنشِ زیادی داریم، یا مثلاً وقتی می‌خواهیم خودمان را هرچه سریع‌تر به بازی فوتبال برسانیم و حاضریم بابتش به بچه‌ی کوچولویمان باج بدهیم که در صندلی‌اش بگیرد بنشیند و بگذارد رانندگی‌مان را بکنیم، یک هوار کشیدن را کم داریم، اما به سختی جلوی خودمان را می‌گیریم، مبادا کسی (با دیدن رفتارمان) بگوید: "واقعاً که خبیثی!"
fa bahrami
ما اسیر تقدیری نیستیم که در سال‌های ابتدایی زندگی‌مان رقم خورده بوده است. اگر گذشته‌تان را خوب درک کنید، خودتان را از بند اسارتی رها می‌کنید که می‌توانست میراثی از رنج و ناامنی را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند؛ (اکنون) در عوض، میراثی از عطوفت و عشق را برای فرزندانتان فراهم می‌کنید.
فهیمه
تحقیقات نشان داده است که حتی بزرگسالانی که کودکی‌شان را در شرایطی پایین‌تر از حد مطلوب گذرانده‌اند، می‌توانند بچه‌هایشان را از هر نظر به کارآمدی کسانی تربیت کنند که خانواده‌ای باثبات‌تر و با محبت‌تر داشته‌اند؛ بچه‌هایی که حس کنند پدر و مادرشان دوستشان دارند، و با آرامشِ خاطرْ وابسته‌ی والدینشان باشند.
فهیمه
موقع‌هایی که بردبارتر، آرام‌تر، و معقول‌تر هستیم، پروراندن کودکانمان و تربیت کردن ذهنشان، افزودن بر حس کنجکاوی و شگفتی‌جویی‌شان، و کمک کردن به آن‌ها برای به فعل درآوردن توانایی‌هایی بالقوه‌شان در همه‌ی جنبه‌های زندگی، برایمان مهم می‌شود.
fa bahrami
کودکانی که پدر و مادرشان با آن‌ها درباره‌ی تجربه‌های خودشان صحبت می‌کنند، معمولاً (در رویارویی با رویدادهایی مشابه)، می‌توانند تجربه‌های پدر و مادرشان را به یاد بیاورند و از آن‌ها به خوبی استفاده کنند. والدینی که با فرزندانشان درباره‌ی احساسات خودشان صحبت می‌کنند، فرزندانی با هوشِ عاطفی پرورش‌یافته‌تری دارند که می‌توانند از احساسات خودشان، و احساسات دیگران، درک کامل‌تری داشته باشند.
hamideh

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان