دانلود و خرید کتاب زندانیان باور ماتیو مک کی ترجمه زهرا اندوز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندانیان باور اثر ماتیو مک کی

کتاب زندانیان باور

معرفی کتاب زندانیان باور

کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها نوشتهٔ ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ و ترجمهٔ زهرا اندوز است و انتشارات ذهن آویز آن را منتشر کرده است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌‌کند که باورهای خود را تغییر دهند.

درباره کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

کتاب زندانیان باور نوشتهٔ ماتیو مک کی و پاتریک فانینگ راهنمایی کاربردی برای تغییر باورهاست.

انسان‌ها توسط باورهای منفی و محدودکننده‌ای که دربارهٔ خود و زندگی‌شان دارند، زندانی می‌شوند. آن‌ها خودشان را با میله‌های اعتقاداتشان محصور می‌کنند: «آن کار را نکن، خطرناک است... او نمی‌داند که من وجود دارم... من در نظر او هیچم... عشق هرگز نمی‌تواند استمرار داشته باشد... بهتر است خودمان را گرفتار آن نکنیم... بهتر است ساکت بمانم، عقیده من اهمیتی ندارد... بهتر است به این کار بچسبم، نمی‌توانم از عهده مسئولیت بزرگتری برآیم.»

کمترین کاری که این کتاب می‌کند این است که به شما آموزش می‌دهد تا چگونه به‌تدریج و به آرامی باورهایتان را تغییر دهید، آن‌ها را کنار بگذارید و کم‌کم فضا و آسایش زندان خود را افزایش دهید. شما می‌توانید با پشتکار، باورهایتان را تا جایی تغییر دهید که باورهای جدید دروازه‌هایی را به سوی یک زندگی آزادتر و رضایتمندانه‌تر برایتان باز کنند.

شما می‌توانید به منظور کشف، بررسی، آزمایش، تأیید و یا اصلاح باورهای مرکزی‌تان از این کتاب استفاده کنید. این کتاب به کمک توضیحات دقیق، مثال‌ها و تمرین‌های گام به گام هرآنچه را بدان احتیاج دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

مطالعهٔ این کتاب راحت و در عین‌حال کوتاه و فهم آن ساده است، ولی خواندن صِرف این کتاب به تنهایی برای تأثیر گذاشتن برروی باورهای مرکزی شما کافی نیست. تنها با انجام تمرین‌های کتاب می‌توانید به نتیجه برسید، نه از طریق فهمیدن متن کتاب؛ پس، تمرین‌ها را انجام دهید.

خواندن کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در باورهای خود تغییر ایجاد کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندانیان باور؛ راهنمای کاربردی تغییر باورها

«باورهای مرکزی شما مفاهیم اصلی هستند که براساس آنها زندگی می‌کنید. آنها تصویری از خودتان ارائه می‌دهند، تصویری از نقاط ضعف و قوّت، توانایی‌ها، ارزشمندی و ارتباطتان با دنیای خارج.

باورهای مرکزی‌تان در حقیقت هویت شما و تعیین‌کننده بُعد عاطفی زندگی‌تان و چگونگی احساس شما نسبت به خودتان می‌باشند. آنها همه چیز زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ از انتخاب همسر تا لذت‌بردن از یک دوش‌گرفتن طولانی و گرم. آنها هستند که حد و حدود چیزهایی که شما می‌توانید در زندگی به دست آورید را معین می‌کنند، آنها هستند که تعیین می‌کنند چه کسی شایستگی دارد با شما دوست شود. آنها هستند که انتظارات شما از زندگی را در قالب تغذیه، رضایت و سلامت عاطفی تعریف می‌کنند.

سایمون را در نظر بگیرید. او از بچگی خود را فردی پرعیب و نقص و بی‌ارزش می‌دانسته و برای جبران این وضعیت سخت تلاش می‌کند تا برای خودش ظاهری مقبول به وجود آورد. کت و شلوارهای دست‌دوز، جواهرات گران‌قیمت، صحبت‌کردن با صدای ملایم، احوالپرسی خوشایند، دست‌دادن محکم و لبخند گرم؛ ولی او بر این باور است که اگر کسی با او صمیمی شود می‌فهمد که در زیر این ظاهر آراسته فردی پوچ و ترسو وجود دارد. به دلیل این حس بی‌ارزشی که نسبت به خودش دارد، خود را یک آدم حیله‌گر احساس می‌کند. او تصمیم گرفته که با کسی صمیمی نشود. طبیعی است تنهایی و انزوای او ادامه پیدا خواهد کرد. او فکر می‌کند اگر کسی او را بشناسد، هرگز نمی‌تواند دوستش داشته باشد.

حالا کارمن را در نظر بگیرید. او خود را بی‌کفایت می‌داند: «من هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهم. به طور باورنکردنی تصمیم‌های احمقانه می‌گیرم. حتی اگر در تصمیم‌گیری هم اشتباه نکنم، در انجام آن خرابکاری می‌کنم.» به همین دلیل کارمن یک حالت انفعالی به خودش گرفته است. بی‌هدف پیش می‌رود و خودش را به دست حوادث می‌سپرد. او توجهات نامهربانانه و حتی بالهوسانه مردان را می‌پذیرد. در یک شغل کم‌درآمد و پرتنش مانده، چرا که فکر می‌کند «شاید جای بدتری پیدا کنم.» با مادربزرگ بداخلاقش زندگی می‌کند، چون هنوز نمی‌داند که آیا می‌تواند به تنهایی زندگی کند یا خیر.»

نظرات کاربران

وحید شعبانی
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

این کتاب به صورت علمی به چگونگی شکل گیری باورها و شیوه هایی که میشه به کمک اونها باورهای غلط رو شناخت و تغییر داد ، میپردازه و برای کسانی که با باورهای نادرستشون مشکل دارن اما نمیتونن اونها رو

- بیشتر
Shirin
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

کتابی است پیرامون نگرش و باورهای اصلی ما در زندگی که تعیین کننده تصمیم های جدی ما میباشد ‌. این کتاب پاسخی است به این سوال که : چگونه میتوانیم باور به بی ارزش بودن، دوست نداشتنی بودن و باورهای منفی

- بیشتر
e_hamzeloo
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

باورهای ما فیلترهای های ذهنی ما هستن . بعد از شناسایی باورهاتون خیلی تعجب می کنید که چطور در طول سالها خودتون خودتون رو محدود کرده بودین..

z.n
۱۳۹۹/۰۳/۰۸

سلام این کتاب عالیه اگه امکانش هست اون رو رایگان هم بزارید چون من قبلاً پی دی آف اون رو داشتم ولی الان ندارم

Rezvan Sadat
۱۴۰۱/۰۳/۲۸

لطفاً صوتی این کتاب رو هم اضافه کنید

nasim
۱۴۰۱/۰۱/۱۵

کمتر کتابی تمرینات بسیار مفید و کاربردی همچون این کتاب داره...

paria_hpr
۱۴۰۱/۰۹/۳۰

خیلی کتاب خوبیه... کتابی هست که خیلی علمی و منطقی روش تغییر باورهای مرکزی رو توضیح میده و خیلی کمک کنندست... حتما پیشنهاد میدم خوندنش رو

کاربر ۳۵۵۴۳۶۸
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

در کنار کتاب تسلط بر باورها بسیار تاثیر گذار و موثر است و پیشنهاد می‌شود مورد مطالعه قرار گیرد.

بهاره رضوی
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

من این کتاب رو چاپی خریدم واقعا فوق العاده س منتها واسه کسی که بنظرم با مبحث باورها از قبل آشنایی داشته باشه وگرنه خیلی خوب نمی تونه باورهای مرکزیشو پیدا کنه

کاربر ۳۵۸۹۱۷۷
۱۴۰۲/۰۷/۰۲

اگر در مورد باور تحقیق می کنید این کتاب و کتابهای دیگر که در مورد باور است بخوانید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۹)
تصویری که از خودتان دارید به روشنی پایه و اساس اکثر تصمیم‌گیری‌های شما در زندگی است. هدف‌های شما را تعیین می‌کند و زیربنای ترس‌های اصلی را تشکیل می‌دهد. وقتی تصویر شما از خودتان پر از عیب و نقص باشد، پیامی که به شما می‌دهد این است که لیاقت موفقیت را ندارید و در زندگی باید همیشه منتظر رنج، فقدان و آسیب باشید؛ ولی وقتی تصویری که از خودتان دارید جذاب و سرشار از قدرت و اطمینان باشد، دنیا در نظر شما خوشایندتر و دستیابی به آرزوها امکان‌پذیرتر خواهد بود.
شاپرک
خودگویی درونی به طور مرتب باورهای مرکزی و قانون‌های شما را منعکس می‌کند.
کاربر ۱۵۲۰۵۴۱
یک سخن روانشناسانه می‌گوید این درست نیست که شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید. گرچه نمی‌توانید آنچه برایتان اتفاق افتاده یا آنچه انجام داده‌اید را تغییر دهید، اما می‌توانید از تجسم فکری برای پی‌ریزی دوباره خاطرات خود چنان استفاده کنید که آن خاطرات درد و رنج کمتری برایتان در پی داشته باشند و کمتر در زندگی کنونی شما مداخله کنند.
صابر
به دلایل بسیار زیادی مهم است که باورهای مرکزی خود را به سطح آگاهی‌تان بیاورید تا آنها را به وضوح و صادقانه مورد بررسی قرار دهید.
Dexter
اساس شخصیت شما را باورهای مرکزی تثبیت‌شده‌ای تشکیل می‌دهند. این باورها هستند که شما را به عنوان یک فرد ارزشمند یا بی‌ارزش، باکفایت یا بی‌کفایت، قوی یا ضعیف، دوست‌داشتنی یا حقیر، مستقل یا وابسته، متعلق یا مطرود، قابل اعتماد یا مشکوک، انعطاف‌پذیر یا خشک، ایمن یا مورد تهدید توصیف می‌کنند و به شما تلقین می‌کنند که آیا دنیا با شما عادلانه رفتار نموده است یا قربانی شرایط زندگی‌تان شده‌اید.
کاربر ۱۱۸۹۶۲۱
تصویری که از خودتان دارید به روشنی پایه و اساس اکثر تصمیم‌گیری‌های شما در زندگی است. هدف‌های شما را تعیین می‌کند و زیربنای ترس‌های اصلی را تشکیل می‌دهد.
Dexter
باورهای مرکزی شما اغلب توسط تجربه‌های دوران کودکی‌تان شکل می‌گیرند. برخی از این تجربه‌ها را هشیارانه به خاطر می‌آورید و برخی را نمی‌توانید.
صابر
پدرتان همیشه شما را به خاطر دیرآمدن سرزنش می‌کرد، حالا هم وقتی دیر سر قرارتان می‌روید انتظار دارید دوستتان شما را سرزنش کند. این‌قبیل تجربه‌ها در شکل‌گیری باورهایی که درباره آسیب‌پذیری یا کفایت از خودتان دارید
zahra charsooghi
این کتاب زندانیان باور نامگذاری شده است، چرا که بیانگر واقعیتی است که اغلب اتفاق می‌افتد؛ انسان‌ها توسط باورهای منفی و محدودکننده‌ای که درباره خود و زندگی‌شان دارند، زندانی می‌شوند. آنان خود را با میله‌های اعتقاداتشان محصور می‌کنند: «آن کار را نکن، خطرناک است... او نمی‌داند که من وجود دارم... من در نظر او هیچم... عشق هرگز نمی‌تواند استمرار داشته باشد... بهتر است خودمان را گرفتار آن نکنیم... بهتر است ساکت بمانم، عقیده من اهمیتی ندارد... بهتر است به این کار بچسبم، نمی‌توانم از عهده مسئولیت بزرگتری برآیم.»
شاپرک
اساس شخصیت شما را باورهای مرکزی تثبیت‌شده‌ای تشکیل می‌دهند.
صابر

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۳۲,۰۰۰
۲۰%
تومان