بریده‌های کتاب بینوایان (جلد اول)
کتاب بینوایان (جلد اول) اثر ویکتور هوگو

کتاب بینوایان (جلد اول)

رسیدن به درجه قدیسان امری به غایت دشوار است، اما انسان می‌تواند خویشتن دار و پارسا باشد، می‌توانید خطا کنید؛ سست باور باشید؛ در دام گناه فرو افتید، اما در هر حال بکوشید منصف و عادل باشید.
احسان عبدی/نویسنده و ویراستار
او دو مدرسه در این بخش شهر ساخت، یکی دخترانه، دیگری پسرانه و به معلمان این دو مدرسه دوبرابر حقوق دریافتی آنها از دولت از جیبش کمک هزینه می‌پرداخت. یک روز در پاسخ کسی که از کار اواظهار شگفتی کرده بود، گفت: «در کشور بیش از هر چیز باید به مربی ومعلم توجه کرد.»
Moho Sheba
گاه راهبه‌ای از لباسش می‌گوید: «لباس ما»، گاه خواهری روحانی به چیزی کوچک نظیر کتاب دعا یا تمثال یا مدال مقدسی دلبسته می‌شود، اما تا به وجود چنین علاقه‌ای در وجودش آگاهی یافت، از آن چیز کوچک با وانهادن آن به دیگری چشم می‌پوشد. در این باره، داستان مادر ترِزا مقدس را برای هم بازگو می‌کنند که بانویی متشخص قصد پیوستن به راهیان او را داشت. درنخستین روز، به مادرمقدس گفته بود: اجازه دهید تا بفرستم «انجیل خودم» را که به آن علاقه بسیار دارم بیاورند... مادر مقدس گفته بود: «آشکار است به چیزی علاقه مندید، در این صورت از پیوستن به طریقه ما خودداری کنید!»
کاربر ۳۴۸۸۷۷۰
هر گاه کسی به شما پناه آورد از نامش مپرسید، کسی که از بیان نام خود ابا دارد، بی‌برو برگرد در جست وجوی سرپناهی است
Pooria Mardani
«هر آنچه آموخته‌اید به آنان که نمی‌دانند آموزش دهید، جامعه‌ای که در آن آموزش رایگان وجود ندارد مقصر است. اجتماعی که نادانی در آن پرده‌ای از تیرگی کشیده باشد، تقصیر دارد. مقصر آن نیست که در مغاک تیره گناه درمی‌غلتد، بلکه آن است که جامعه را مالامال از تاریکی کرده است.»
br
هیچ قدرتمندی در جهان نیست که عده‌ای زیر علمش گرد نیایند و هیچ صاحب مالی نیست که دم و دستگاهی برایش مهیا نکنند.
محسن
ستمگر سلطنت را ایجاد می‌کند و سلطنت قدرتی است بن گرفته از باطل. حال آنکه دانایی وآگاهی نیروی خود را از حقیقت می‌گیرد، انسان باید زمام امور خود را به دانش بسپارد.
محسن
به باور ما، اگر درون وروح آدمی با چشم قابل رویت بود هرکس متوجه این مسئله عجیب می‌شد، که هریک از طبایع انسانی، در باطن خود شبیه به جانوری است. این رازی است که بر اندیشمندان جهان پوشیده نیست، از صدف تا عقاب و از خوک تا ببر را می‌شود در نهاد آدم یافت. در وجود همه افراد بشر می‌توان جانوری را یافت وگاه در نهاد یک آدم چند جانور با هم حضور دارند.
امین
احساس می‌کند، دو چیز بی‌منتها در کار به گور سپردن او هستند: اقیانوس و آسمان؛ یکی گور و دیگری کفن اوست
Milad
با این وجود هر بامداد که با شانه‌ای شکسته موهایش را که همچون آبشاری از ابریشم بر شانه‌هایش می‌ریخت شانه می‌کشید، برای لحظاتی احساسی از طنازی و خوشبختی به او دست می‌داد.
کاربر ۶۸۱۹۸۹۳

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۸۹۵ صفحه

قیمت:
۲۸۱,۰۰۰
۱۴۰,۵۰۰
۵۰%
تومان