بریده‌های کتاب هنر و علم خودشناسی
کتاب هنر و علم خودشناسی اثر پیتر هالینز

کتاب هنر و علم خودشناسی

نویسنده:پیتر هالینز
انتشارات:نشر نوین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵۱ رأیخواندن نظرات
وقتی کسی می‌خواهد دست به انتخاب مسیر شغلی بزند لازم است از خصوصیات و ویژگی‌های اصلی خودش مطلع باشد تا شغلی را برگزیند که با توانمندی‌ها و ویژگی‌های او تناسب و هماهنگی خوبی دارد. مثلاً اگر شخصی در طراحی و کارهای خلاقانه مهارتِ بیشتری دارد بهتر است وقتش را در حسابداری تلف نکند، یا شخصی با استعدادِ مهندسی نباید انرژی‌اش را صرف این کند که آشپز موفقی شود. در حقیقت هر کس خودش و توانمندی‌هایش را بهتر بشناسد، عمرش را در مسیر درست سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در پی استعدادهایش می‌رود، ضمن اینکه اجازه نمی‌دهد نقاط ضعفش راه را بر پیشرفت او ببندند
سید مهدی موسوی
ما در دورانی هستیم که معنا و کشف هویت فردی برای هرکس به بخش مهمی از زندگی تبدیل شده است و افراد تلاش می‌کنند تا خود و مقصود و هدفشان از زندگی را پیدا کنند، لذا به نظر می‌رسد شناخت خود و آشنایی با صفات و خصوصیاتی که داریم اولین گام برای رسیدن به این هدف است
سید مهدی موسوی
دلیل خیلی از افراد برای ازدواج کردن این است: ازدواج می‌کنم چون بقیه هم دارند ازدواج می‌کنند! اما وقتی از این شخص می‌پرسی چرا ازدواج کردی و چرا این فرد را به‌عنوان همسر و همراه انتخاب کردی؟ پاسخی ندارد زیرا خودش هم دقیقاً نمی‌دانسته که باید چه کسی را با چه ویژگی‌هایی انتخاب کند تا بیشترین تناسب و هماهنگی را با او داشته باشد.
nargess
برای اینکه مفهوم وظیفه‌شناسی را بهتر درک کنید فرض کنید در محل کارتان نشسته‌اید و کارتان تقریباً تمام شده است. آماده رفتن به منزل هستید که ناگهان یکی از همکارانتان با یک کار فوری نزد شما می‌آید که انجام آن از عهده شما برمی‌آید. اگر قبول کنید اندکی بیشتر در محل کار بمانید و با حوصله آن کار را انجام دهید احتمالاً شاخص وظیفه‌شناسی بالایی دارید. اما در صورتی که احساس خستگی و کسل بودن می‌کنید و فکر می‌کنید از عهده کاری که همکارتان خواسته برنمی‌آیید احتمالاً در نیمه انتهایی طیف وظیفه‌شناسی قرار می‌گیرید. وظیفه‌شناسی بالا به نوعی یک پیشگیری است چون با کمک آن می‌توانیم با برنامه‌ریزی بهتر از وقوع مشکلاتِ آتی جلوگیری کنیم.
991314022
نظریه یادگیری اجتماعی جولین روتر یکی از نظریات پرکاربرد در زمینه تأثیر یادگیری بر شکل‌گیری شخصیت انسان است که اعتقاد دارد بخش مهمی از هویت انسان نتیجه آموخته‌هایی است که فرد در اجتماع یاد می‌گیرد و این یادگیری از طریق مشاهده کردن و تقلید کردن صورت می‌گیرد.
Pouya
۴) طبق این پژوهش افراد خوشایند نیز نواحی قشری بزرگ‌تری داشتند اما برخلاف افراد نوروتیک، قشر مغزی این افراد پیچ‌وتاب بیشتری داشت. به همین دلیل افراد خوشایند توانایی همدلی کردن با دیگران و افکار خودشان را دارند. ۵) هنوز تأثیر نواحی مختلف مغزی بر پذیرا بودن افراد به طور دقیق مشخص نیست.
plantor.store
۱) پژوهشگران دریافتند افراد برون‌گرا قشر پیشین حدقه‌ای بزرگ‌تری دارند. این قشر درست در قسمت پشت چشم‌ها و کمی بالاتر قرار دارد. ۲) افرادی که وظیفه‌شناسی بالاتری دارند قشر ماقبل پیشانی آن‌ها بزرگ‌تر است. ۳) نواحی قشری در مغز افراد نوروتیک اندازه بزرگ‌تری نسبت به سایر افراد دارد که دلیل تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری عواطف منفی آن‌هاست.
plantor.store
تو موفق شدی این کار را انجام دهی پس چنین شخصی هستی، تو در انجام آن کار شکست خوردی پس چنین فردی هستی.
Moslem Shiri
قهرمانی اگر مسیر منحصربه‌فرد خودت را برای برنده شدن و شادمان بودن پیدا کنی.
Moslem Shiri
. پس خودتان را از بندهای محدودکننده رها می‌کنید و آنگونه که می‌دانید درست است زندگی خواهید کرد: به شکلی آزادانه و فارغ از ترس قضاوت شدن
Moslem Shiri

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

حجم

۱۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۳ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان