بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا | صفحه ۲۵ | طاقچه
کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا اثر علیرضا پناهیان

بریده‌هایی از کتاب نگاهی به رابطه‌ عبد و مولا

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۲۳۹ رأی
۴٫۷
(۲۳۹)
«خدایا! من می‌خواهم عبد شوم، مقرّب درگاهت شوم.»
Rezvan
«خدایا! من می‌خواهم خیلی نزد تو عزیز شوم.»
Rezvan
ما برای خیلی از مناسبت‌هایی که خرج می‌دهیم، روایت صریح نداریم، ولی روایت داریم که در عید غدیر بر خانواده و اطرافیانتان توسعه دهید، تا خدا در مالتان فزونی پدید آورد.
Rezvan
شیطان می‌گوید: «لَن یسلَمَ مِنّی صاحِبُ المالِ من إحدی ثلاثٍ أغدو علَیهِ بهِنَّ و أرُوحُ: أخذُهُ مِن غیرِ حِلِّهِ، و إنفاقُهُ فی غیرِ حَقِّهِ، و اُحَبِّبُهُ إلَیهِ فیمنَعُهُ مِن حَقِّهِ؛ صاحب مال در یکی از این سه مورد از دست من نخواهد رَست و صبح و شب با این سه پیش او می‌روم: به دست آوردن مال از راه غیرحلال، خرج کردن نابجای آن، و اینکه مال را محبوب او می‌گردانم و در نتیجه حق و حقوق آن را نمی‌پردازد.»
Rezvan
به این نیت انفاق نکن که خدا به تو اجری بدهد، بلکه به این نیت انفاق کن که کم‌کم برایت جا بیفتد که تو مالک نیستی و تنها خداست که مالک حقیقی است.
Rezvan
ما همیشه از سه طریق می‌توانیم بر روح و جان خود تأثیر بگذاریم و آن را تعالی یا تنزل دهیم و تقویت یا تضعیف کنیم: راه اندیشه، راه قلب و را ه عمل
Rezvan
می‌فرماید که تو از من بترس، من همه آدم‌ها را از تو می‌ترسانم.
Rezvan
«اگر دستت به ایمان نمی‌رسد، حداقل وجدانت را نگاه کن!»
Rezvan
در هر حال، صاحب شما کس دیگری است. نگران گذشته و آینده هم نباشید. وقتی خدا به تو دستور می‌دهد، با طیب خاطر دستورش را گوش کن، نترس چیزی کم نمی‌آوری!
Rezvan
آی جوان‌ها، همیشه این حالت را برای خودتان نگاه دارید. آیا خدا به اندازه بابا در دوران راهنمایی و دبیرستان نمی‌ارزد؟ به اندازه بابا نمی‌تواند برایتان کار کند؟ مگر نمی‌خواهید قرار پیدا کنید؟ ببینید بچه‌ها چقدر قرار و آرامش دارند. اگر آنها بابا دارند، شما هم خدا دارید.
Rezvan
امام صادق (ع) در ذیل روایتی، منشاء گمراهی را غفلت و منشاء هدایت را ذکر عنوان می‌کنند.
Rezvan
فلسفۀ انفاق این است که خدای متعال می‌خواهد ببیند که وقتی تو را به انفاق توصیه کرد، آیا دلت می‌لرزد یا نه.
Rezvan
ولی حکیم معمولاً این‌گونه است که با دیدن یک امر جزئی و کوچک به یک قاعده کلی صحیح و جامع می‌رسد
Rezvan
فرق حکیم با عالم این است که عالم باید تمام معادله را مرحله به مرحله حل کند تا به جواب برسد، ولی حکیم با اندکی تأمل و بدون طی کردن بسیاری از مقدمات، جواب را در می‌یابد.
Rezvan
علم و دانش به یادگیری نیست. بلکه نوری است که خدا در دل کسی که می‌خواهد او را هدایت کند، قرار می‌دهد. اگر طالب علم هستی ابتدا بندگی حقیقی را در جان خود جستجو کن. و علم را برای عمل‌کردن بیاموز و از خدا طلب فهم کن تا خدا همه چیز را به تو بفهماند.»
Rezvan
سپس حضرت بعد از اندکی تأمل فرمود: «ای اباعبدالله چه می‌خواهی؟» گفتم: «از خدا خواسته‌ام که دلت را نسبت به من متمایل گرداند و از علمت به من نصیب گرداند.»
Rezvan
«من از جانب حکومت تحت‌نظر هستم و از طرف دیگر در تمام ساعات شبانه‌روز برای خودم اذکار و اعمالی دارم که باید به آنها بپردازم، مرا رها کن و سراغ «مالک» برو همان‌گونه که تاکنون همین کار را می‌کردی.»
Rezvan
«هرکه در این بزم مقرب‌تر است/ جام بلا بیشترش می‌دهند.»
Rezvan
من برایم خیلی جالب است. خدا اصلاً تعارف ندارد. خیلی محکم است. رُک و رو راست همه حرفش را می‌زند.
Rezvan
از این زاویه که نگاه کنیم، قرآن به آدم حال نمی‌دهد، حال آدم را می‌گیرد.
Rezvan

حجم

۱۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۱۵۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان