بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت باش دختر | صفحه ۸۹ | طاقچه
۳٫۹
(۹۱۶)
فقط خود تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی که از زندگی داری
زهرا
تنها چیزی که از تسلیم‌شدن بدتر است این است که آرزو کنید کاش تسلیم نمی‌شدید.
Zahra
به‌خاطر یک فصل بد، فصل‌های بعدی زندگی‌تان را خراب نکنید. این را هم فراموش نکنید که شاید فرد دیگری برای داشتن هرج‌ومرج و آشوبی که شما را به گریه انداخته دعا می‌کند. منظورم این است که آنچه شما فکر می‌کنید دشوار است ممکن است برای فردی دیگر رؤیایی باشد که به‌حقیقت پیوسته. این را نمی‌گویم که حالتان بد شود یا اینکه بخواهم تجربیات سختتان را نفی کنم، نه، می‌خواهم بگویم زاویهٔ دید کمک می‌کند ببینید آشوبی که در زندگی‌تان به‌پا شده تنها یک لطف بزرگ است. تنظیم‌کردن زاویهٔ دید معجزه می‌کند.
علاقه مند کتاب
یک روان‌شناس به‌شدت فهیم پیشنهاد داد هر روز زمان‌سنجم را روی پنج دقیقه تنظیم کنم و تا تمام‌شدن این زمان با جزئیات کامل به اتفاقات آن روز فکر کنم. فکر می‌کردم او دیوانه است که چنین پیشنهادی داده. اما مشخص شد او می‌دانسته بعد از زمان تعیین‌شده چه اتفاقی خواهد افتاد. کنترل افکارم را دوباره به‌دست گرفتم.
Shadi
وقتی در پنجاه‌وپنجمین ساعت تقلا برای به‌دنیاآوردن اولین نوزادم بودم و به‌شدت ضعیف و خسته شده بودم، ندای درونی‌ام به من یادآوری می‌کرد که چقدر تا آن لحظه قوی بوده‌ام. تو در شرایط سخت‌تر از این بوده‌ای... تو مرگ را حس کرده‌ای و حالا مطمئناً آن‌قدر قوی هستی که بتوانی زندگی‌بخشیدن را حس کنی! من در ماراتن دویده‌ام. چندین شرکت راه‌اندازی کرده‌ام. خودم و شغلم را تا جایی پیش برده‌ام که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد ممکن باشد. همیشه باور داشتم توانایی این کار را دارم چون می‌دانستم شرایط بدتر از آن را پشت‌سر گذاشته‌ام. شاید اگر دوران سختی را پشت‌سر نگذاشته باشید حرف‌های من به‌نظرتان گمراه‌کننده و بی‌معنا باشد.
Shadi
درک و باور اینکه تو خودت شادی‌ات را انتخاب می‌کنی و کنترل زندگی‌ات را به‌دست داری بسیار مهم است. این مسئله یکی از آن نکاتی است که باید با هر دو دست آن را بگیریم و روی تابلوی اعلانات بزنیم تا همیشه یادمان بماند... اما این تنها نکته‌ای نیست که باید به آن باور داشته باشید. علاوه‌براین باید تمام دروغ‌هایی را که درطول زندگی به‌خودتان گفته‌اید شناسایی کرده و همهٔ آنها را از بین ببرید.
nazanin
راه‌های تغییرکردن آسان نیست؛ هیچ حلّال مشکلاتی در دنیا وجود ندارد. فقط خودتان، قدرت خدادادی‌تان و میزان اشتیاقی که به تغییرکردن دارید می‌تواند کارساز باشد.
sama
باور دارم که خالق من قدرت دستیابی به اهدافم را به من بخشیده است
sama
مردم به همان اندازه‌ای به شما احترام می‌گذارند که به آنها اجازه می‌دهید و خراب‌شدن رابطهٔ ما از جایی شروع شد که او با من بدرفتاری کرد و من چیزی نگفتم.
Shadi
باید این را بدانید که هر آدمی روی زمین نظر شخصی خودش را دارد و نظر آنها-حتی اگر کوبنده‌ترین نظر شناخته‌شده و شنیده‌شده باشد-اگر اجازه بدهید باعث پیشرفت کار شما خواهد شد. یک نظر منفی نمی‌تواند من را تبدیل به یک نویسندهٔ بد کند. آیا ممکن است من مزخرف بنویسم؟ البته که ممکن است! اولین (همچنین دومین و سومین) پیش‌نویس هر داستانی که نوشتم اساساً مزخرف بود. اگر انتقادات سودمند ویراستاری را که به او اعتماد داشتم نمی‌پذیرفتم، اگر خودم را به پیشرفت در نویسندگی وادار نمی‌کردم، اگر همان داستان را دوباره و دوباره تکرار می‌کردم یا بدتر، اگر از سبک نویسندهٔ دیگری تقلید می‌کردم، درآن‌صورت بله، اثر من می‌توانست مزخرف باشد. اما دوست نداشتن‌دیگران یا درک نکردنشان دلیل بدبودن یک اثر نمی‌شود.
sama
آیا تابه‌حال وقتی انگشتتان را برای استهزاء سمت کسی نشانه رفته‌اید به این دقت کرده‌اید که سه تا از انگشت‌هایتان به‌سمت خودتان اشاره می‌کند؟
yalda
جامعهٔ ما فرصت‌های زیادی برای بی‌خیالی و تنبلی ایجاد کرده است؛ به‌ندرت پیش می‌آید که اطرافمان پر از کارهایی باشد که مسئولیتشان را برعهده بگیریم
Arezuwishi
از سرعت و تعداد قول‌هایتان بکاهید و عاقلانه فکر کنید. دراین‌صورت می‌دانید که دربارهٔ رسیدن به یک هدف فقط حرف نمی‌زنید بلکه برای چگونگی دستیابی به آن برنامه‌ریزی می‌کنید. به خودتان راهی تازه را آموزش می‌دهید و استاندارد مشخصی را بر طبق کسی که واقعاً هستید مشخص می‌کنید نه بر طبق کسی که آرزو دارید باشید.
Shadi
۱. از مقایسه‌کردن خودم با دیگران دست برداشتم. من از مقایسه‌کردن خودم با دیگران دست برداشتم و همچنین از مقایسه‌کردن خودم با کسی که فکر می‌کردم قرار بوده باشم نیز دست برداشتم. مقایسه‌کردن لذت را می‌کُشد. تنها فردی که باید از او بهتر باشی کسی است که دیروز بوده‌ای.
nazanindghn
اثر پروانه‌ای یک واژهٔ قدیمی بر مبنای این نظریه است که اگر رد طوفانی را از محل وقوعش بگیری متوجه می‌شوی که دلیلش تنها به‌خاطر تغییر فشار هوا در اثر بال‌زدن یک پروانه در آن سوی دنیا، سه هفته قبل از وقوع طوفان بوده است.
zrbdr
اتفاقات بد همیشه رخ می‌دهند و اگر بخواهیم روراست باشیم بخشی از وجودمان از این اتفاق خوشحال می‌شود چون فکر می‌کنیم خیلی‌خوب، حالا دیگر کسی از من توقع ندارد به راهم ادامه بدهم چون همین‌که حالم خوب است کافی‌ست.
ن. عادل
نه‌فقط با روان‌شناس که حتی با یک شخص قابل‌اعتماد دیگر. اوایل ازدواجمان، یک شب نشستم و همه‌چیز را دربارهٔ مرگ رایان برای دِیو تعریف کردم. جزئیاتی که به‌مدت شش سال در ذهنم پنهان کرده بودم فاصلهٔ بینمان را پر کرد. دِیو سعی نکرد کاری بکند که همه‌چیز را درست یا مرتب بکند، او فقط نشست و به حرف‌هایم گوش کرد و با این کار با جان‌ودل بخشی از رنج و اندوه مرا در خود جای داد و فشار روی دوشم را سبک‌تر و تحمل آن را برایم آسان‌تر کرد.
zohreh mi
اگر خودتان را روبه‌سقوط می‌بینید یا فکر می‌کنید که در فضایی منفی و دل‌مرده زندگی می‌کنید بهتر است نگاه دقیق‌تری به افراد و چیزهایی که هر روز می‌بینید بیندازید.
سمانه
می‌خواهم کسی را ببینید که هرگز ایمانش را از دست نداد چون باور داشت نقشهٔ خدا برای زندگی او بسیار باشکوه است حتی اگر رسیدن به آن دشوار باشد. کسی‌که باوجود تمام سختی‌ها شجاع و جسور ماند
neda💗
بنابراین روز تولد برای آنها یادآور تمام اهدافی است که هنوز به آن دست نیافته‌اند. بعضی از یک شغل یا هدف مالی عقب مانده‌اند. بعضی از ازدواج یا بچه‌دارشدن. مدت‌ها قبل اهدافی را برای خودشان تعیین کرده بودند و هر سالی که به مقصد پیش‌بینی‌شده‌شان نرسیدند برایشان یادآور قول‌هایی بوده که به خود داده و شکسته بودند. چه کسی تابه‌حال گول این دروغ را نخورده؟ شمار تعداد دفعاتی که خودم را سرزنش کرده‌ام چون فکر می‌کردم اهدافم تاریخ انقضا دارند از دستم دررفته است.
forooghsoodani

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۲۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان