بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شش ماه پایانی | طاقچه
کتاب شش ماه پایانی اثر مجتبی السّاده

بریده‌هایی از کتاب شش ماه پایانی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۹ رأی
۴٫۴
(۳۹)
طولانی بودن مدّت غیبت حضرت باعث می‌شود که مردم به شک بیفتند و در مورد مقام ایشان اختلاف پیدا کنن
سیّد جواد
از روایات برمی‌آید که: مؤمنان در عصر غیبت از گرفتاری شدید، بلای طولانی و کم‌طاقتی و هراس رنج می‌برند و به همین خاطر وقتی شخصی از کنار قبر برادرش می‌گذرد، می‌گوید: کاش من به جای او بودم...
سیّد جواد
همه انسان‌ها خصوصاً امّت اسلامی پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) به شرایط سخت و جانکاهی که ناشی از ظلم، جور و انحراف آن زمان است، مبتلا خواهند شد. این نکته را می‌توان از این حدیث متواتر حضرت رسول اکرم (ص) برداشت کرد که فرمودند: همانا مهدی (عج) زمین را همان‌طور که از ظلم و جور پر شده باشد، مملوّ از قسط و عدل می‌نماید.
سیّد جواد
همان‌طور که عصر غیبت به دو بخش صغرا و کبری تقسیم شد تا مردم با مفهوم غیبت، علاوه بر آشنایی، انس بگیرند، در مورد ظهور هم، چنین مطلبی صادق است و عصر ظهور به دو بخش اصغر و اکبر (فجر مقدّس) تقسیم می‌گردد. در عصر ظهور اصغر هر چند مردم توفیق زیارت حضرتش را پیدا نمی‌کنند، لیکن حوادثی را مشاهده می‌کنند که مقدّمات ظهور اکبر به شمار می‌آیند و مردم را برای زندگی در آن زمان آماده می‌کنند.
سیّد جواد
در آن زمان است که منکرات و انحرافات، معروف و خوب و اعمال پسندیده، منکر و ناپسند شمرده می‌شود. شخص خائن معتمد و شخص امین، خائن خوانده می‌شود. دروغگو را تأیید و راستگو را طرد می‌کنند.
سیّد جواد
حضرت علی (ع) در این‌باره فرمودند: لایَخرُجُ المَهدیَّ حَتَّی یَقتُلُ الثُّلُث وَ یَموتَ الثُّلُث وَ یَبقی الثُّلُث؛ مهدی (عج) قیام نمی‌کند تا اینکه یک سوم (از مردم زمین) کشته شوند و یک سوم (خود) بمیرند و تنها یک سوم (از جمعیّت زمین) باقی بماند.
سیّد جواد
مرد با همسرش در تجارت شریک می‌شود. خوی و عادت‌های شخصی و باطل زیاد شده و خوبی‌ها به شدّت کم می‌شود. شخص به خاطر بدهکاری و فقر، تحقیر می‌شود. زمانی است که بازارها به هم نزدیک می‌شوند و یکی می‌گوید: چیزی نفروختم و دیگری می‌گوید: سودی نبردم و چیزی جز شکایت کردن از خدا دیده نخواهد شد.
سیّد جواد
در آن زمان است که زنان فرمانروا می‌شوند و سروری می‌یابند. با زنان و کنیزکان مشورت می‌گردد و کودکان، بر منبرها می‌نشینند و هر چیزی نهایتاً به دروغ ختم می‌شود.
سیّد جواد
وقتی از ظهور اصغر صحبت می‌کنیم، قصد ما این نیست که العیاذ بالله برای ظهور مقدّس حضرت ولیّ عصر (عج) زمانی تعیین کنیم؛ زیرا از این مسئله تنها خداوند متعال خبر دارد و در اصل ممکن است آنچه ما در ظاهر می‌بینیم، نقطه آغاز ظهور مقدّس ایشان باشد و این احتمال هم وجود دارد که چنین نباشد و خدای ناکرده شب تار و سیاه غیبت ادامه یابد. تحقّق این مسئله به طور کامل، تحت ارادهٔ الهی است و خداوند هم فعّال لما یرید است.
سیّد جواد
این اثر، ناظر بر تعیین وقت معیّنی برای ظهور نیست؛ امّا جمله خوانندگان را متذکّر حوادث مهم و جدّی آخرین سالی می‌کند که امید می‌رود واقعهٔ شریف ظهور در آن اتّفاق افتد. ان‌شاءالله.
سیّد جواد

حجم

۳۱۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد