بریده‌های کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟
کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ اثر علیرضا پناهیان

کتاب چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

۴٫۶
(۱۸۰۸)
بالاخره انسان مؤمن با مشکلات درگیر می‌شود، اما اگر احساس کردی این مشکلات خیلی زیاد و طاقت‌فرسا شده است یا این مشکلات نباید این‌قدر تو را اذیت کند، احتمالاً از نمازت کم گذاشته‌ای.
ЙдSЯiй
«بوعلی سینا» وقتی نمی‌توانست یک مسأله علمی را حل کند، به مسجد می‌رفت و دو رکعت نماز می‌خواند، بعد آن مسأله را حل می‌کرد.
ЙдSЯiй
خدمت برخی از آموزش و پرورشی‌های عزیز بودم. می‌پرسیدند ما چگونه به بچه‌ها تعلیمات دینی یاد بدهیم؟ گفتم خواهش می‌کنم شما قبل از اینکه به بچه‌ها تعلیمات دینی یاد بدهید، ببینید باید چه کار کنید تا «مستقل بودن» را به آنها یاد بدهید. طوری باشد که این بچه وقتی از مدرسه بیرون آمد، به محض اینکه یکی مسخره‌اش کرد، نترسد. یا به خاطر لبخند چند تا رفیق، دنبال هرزگی نرود. بگوید: «معنا ندارد که آدم مثل بقیه باشد؟» شما به دانش‌آموزان خود استقلال داشتن را یاد بدهید. اگر استقلال پیدا کرد، خدا خیلی راحت وارد دلش می‌شود.
ketab khor
همۀ بدبختی‌های ما نتیجه دل بستن به دنیاست. همۀ گرفتاری‌ها، همۀ اعصاب خُردی‌ها، همۀ افسردگی‌ها نتیجۀ دل بستن به دنیاست. به نظر شما یک شیعۀ مؤمن باید برای رفع اضطراب و افسردگی قرص بخورد؟! اصلاً چرا یک مؤمن باید به خاطر اعصاب‌خُردی زخم معده یا زخم اثناعشر بگیرد؟! مگر چه خبر است؟ مگر ما خدای آرامش‌بخش نداریم؟ مگر خداوند نمی‌فرماید: «أَلا بِذِکرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب؛ آگاه باشید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دلهاست» لابد این قلوب تبدیل به قلوه‌سنگ شده است، و الا ذکر خدا که همیشه اثر خودش را دارد.
ketab khor
اصلاً چرا یک مؤمن باید به خاطر اعصاب‌خُردی زخم معده یا زخم اثناعشر بگیرد؟! مگر چه خبر است؟ مگر ما خدای آرامش‌بخش نداریم؟ مگر خداوند نمی‌فرماید: «أَلا بِذِکرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوب؛ آگاه باشید که تنها یاد خدا آرام‌بخش دلهاست» لابد این قلوب تبدیل به قلوه‌سنگ شده است، و الا ذکر خدا که همیشه اثر خودش را دارد.
ketab khor
امام باقر (ع) فرمود: «مَنْ کسِلَ عَنْ أَمْرِ دُنْیاهُ فَهُوَ عَنْ أَمْرِ آخِرَتِهِ أَکسَل؛ هرکس در امور زندگی‌اش بی‌حال باشد و سرزنده نباشد در امور اخروی و معنوی‌اش بی‌حال‌تر و کسل‌تر است»
مهدی ابراهیمی
اگر فرزندان ما بعد از گذراندن مقطع راهنمایی، جلوی پدر و مادر خود ایستادند و ادب را رعایت نکردند، معلوم می‌شود آموزش و پرورش کارش را درست انجام نداده است. در جمع مسئولین آموزش و پرورش عرض می‌کردم که مهم‌تر و مبنایی‌تر از تمام آموزش‌های دینی که به بچه‌های ما می‌دهید، این است که به بچه‌های ما ادب یاد بدهید و به آنها بگویید؛ انسان باید بتواند با هوای نفس خود مخالفت کند و ادب، کنترل‌کنندۀ هوای نفس آدمی است. به آنها یاد بدهید برای اینکه انسان رفتاری را انجام دهد، همیشه نباید پای دلش را وسط بکشد. به بچه‌های ما این را یاد بدهید که گفتن «دلم می‌خواهد» چقدر زشت است. مگر آدم هر کاری دلش می‌خواهد باید انجام دهد؟! اگر در فیلم‌های ما همین مطلب را یاد بدهند، مؤثرتر از این است که خدا و پیغمبر و انقلاب یاد بدهند. اگر این کار را انجام دهند، بساط کفر به هم خواهید ریخت.
فاطمه نورا
بناست ما از خدا حساب ببریم، و یکی از مقدماتش این است که مو به مو احکام و آداب نماز را رعایت کنیم. اگر سرِ نماز نسبت به این مسأله توجه و مراقبت داشته باشیم، کم‌کم عظمت خدا در دلمان می‌نشیند. به محض اینکه عظمت خدا در دلمان نشست، چشمه‌های محبتش هم باز می‌شود.
فاطمه نورا
چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ نویسنده: علیرضا پناهیان
کاربر ۴۰۵۰۲۱۷
حذف عظمت خدا در برخی عرفان‌های کاذب بعضی‌ها دوست دارند قدرت و عظمت خدا را حذف کنند، و فقط با خدا عشق‌بازی کنند! الان سرزمین نازنین ما که پر است از معنویت و نعمات معنوی، دارد مین‌گذاری می‌شود! عرفان‌های وارداتی و کاذب که از غرب و شرق عالم می‌آیند تا با ظاهری جذاب، مانع رسیدن انسان‌ها به عرفان و معنویت واقعی شوند. تا دلتان بخواهد از نویسندگان مختلف غربی و شرقی کتاب فارسی چاپ می‌کنند. نویسندگانی که هیچ دینی ندارند اما با خدا حرف می‌زنند و به اصطلاح خودشان، با خدا عشق‌بازی می‌کنند! کتاب‌هایشان پر است از حرف‌های خوب درباره اینکه خدا ناز و مهربان
فاطمه نورا

حجم

۱۲۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۱۲۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان