بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خودت را جمع‌وجور کن (راهنمایی برای بی‌خیالی) | طاقچه
کتاب خودت را جمع‌وجور کن (راهنمایی برای بی‌خیالی) اثر سارا نایت

بریده‌هایی از کتاب خودت را جمع‌وجور کن (راهنمایی برای بی‌خیالی)

۲٫۶
(۲۰)
خیلی طول کشید تا بفهمم که کارهای زیادی بودند که می‌توانستم با زندگی‌ام بکنم، فقط کافی بود از نگرانی درباره کارهایی که باید می‌کردم دست برمی‌داشتم.
MhrnA.z
استراتژی، تمرکز، تعهد. جمع‌وجور کردن خودتان یعنی همین.
علی
این کتاب برای چه کسانی است؟ بسیار خوب، فکر کنم این کتاب بیشتر به یک فروشگاه جامع و نامقدس اما خوشایند برای نظم دادن به ذهنتان و آسان‌تر و بهتر کردن زندگی‌تان شبیه باشد.
علی
خودتان را از حواس‌پرتی‌ها هم دور کنید. سه روش آسان برای این کار وجود دارد: تمهیدات لازم را از قبل در نظر بگیرید درست همان‌طور که می‌دانید باید قبل از وقوع طوفان پنجره‌های خانه‌تان را تخته‌کوبی کنید، نقاط ضعف خودتان را هم خیلی خوب می‌شناسید. پس نگذارید از آن نقاط آسیب ببینید! اگر گرفتار عادت مدام چک کردن توییترتان هستید و این کار باعث کاهش کارایی‌تان می‌شود، تا زمانی که کارهای ضروری‌تان را انجام نداده‌اید، آن سایت یا نرم‌افزار را باز نکنید. خودتان را مجبور به چشم‌پوشی از آن کار کنید تا وقتی کار اصلی‌تان تمام شود.
کتاب_باز
اگر تابه‌حال رژیم گرفته‌اید، شاید با مفهوم با نگهداری یک «دفتر ثبت غذا» از هر چیزی که در دهانتان می‌گذارید آشنا باشید؛ این یک روش دیرینه برای خلق هشیاری درباره عادات غذا خوردن‌تان است. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید بدون فکر کردن چقدر هله هوله می‌خورید، چند بار در ثانیه دست‌تان را به آنها می‌زنید و تا چه مدت خودتان را فریب می‌دهید که فقط یک دانه چیپس دیگر در بسته باقی مانده است. پس اگر به جای یک ژورنال غذا، نوشتن یک دفتر ثبت تعلل را شروع کنید، چه می‌شود؟ دفتری که تمام چیزهایی را در آن ذکر می‌کنید که این هفته انجام دادید و باعث می‌شود انجام کارهای ضروری واقعی را به تعویق بیندازید؟
کتاب_باز
برنده شدن وقتی اتفاق می‌افتد که رؤیاهایتان را جامه عمل بپوشانید و کارهایتان واقعیت زندگی‌تان را تغییر دهند. این یعنی زندگی کردنِ بهترین زندگی، بی‌آنکه بهترین زندگی دیگران را انکار کنید و یا یک احمق غیرقابل تحمل به سبک آقای کارلوس ایروین استیوز باشید
Mary
پس چطور باید توقعات‌مان را مدیریت کنیم؟ اساسا این کتاب همان کاری را با زندگی‌تان می‌کند که تیم فریس برای هفته کاری‌تان انجام داد؛ شکستن آن به چند قطعه کوچک و قابل مدیریت که اوقات فراغت زیادی را برایتان باقی می‌گذارد تا بتوانید رؤیای تبدیل شدن به یک کارآفرین، سخنران یا فعال اجتماعی راضی و خرسند را دنبال کنید.
کتاب_باز
البته، همه ما کسانی را می‌شناسیم که انگار بی هیچ زحمتی در زندگی موفق می‌شوند؛ کسانی که همیشه یک برنامه دارند، دقتشان درباره جزئیات مثال‌زدنی است و فهرست کارهایشان همیشه در حال انجام، انجام و انجام است. نُه نفر از آنها احتمالا روبات‌های ابر انسانی هستند که دولت آنها را ساخته است، اما شرط می‌بندم که بقیه این آدم‌ها می‌توانند از کمی کمک برای جمع‌وجور کردن خودشان استفاده کنند. در واقع، شاید آن آدمی که همین الان توصیف کردم -کسی که یک تقویم پر و پیمان از شروع‌های قدرتمندانه دارد- خود شما باشید.
Golam
استراتژی، تمرکز، تعهد. جمع‌وجور کردن خودتان یعنی همین.
mohamad
توقف، رها کردن و حرکت اگر با وجود خواسته قلبی‌تان، باز هم می‌بینید که توییتر روی صفحه کامپیوترتان باز شده و اصلا یادتان نمی‌آید که چطور این اتفاق افتاده، با این وضعیت طوری برخورد کنید که انگار خانه‌تان آتش گرفته است. تکان دادن موس را متوقف کنید، دست‌هایتان را پایین بیندازید و آن‌قدر از کامپیوترتان دور شوید که بتوانید کارهای ضروری را شروع کنید. یک برنامه موقت طراحی کنید ضرری ندارد که هر چند وقت یک‌بار استراحتی به ذهن‌تان بدهید. استراحت فقط وقتی به یک حواس‌پرتی خطرناک تبدیل می‌شود که بی‌برنامه باشد یا بیش‌ازحد طول بکشد. اگر می‌دانید که نمی‌توانید در برابر اغوای آن پرنده آبی کوچک (لوگو) توییتر مقاومت کنید، فقط این جمله را روی کاغذ بیاورید که «انجام کار X چقدر طول می‌کشد؟» و ده دقیقه اضافی هم برای تجدید قوا در نظر بگیرید که می‌تواند هر شکلی به خودش بگیرد - مطالعه آخرین اخبار
کتاب_باز

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد