دانلود و خرید کتاب آگراندیسمان خورخه ‌لوئیس بورخس ترجمه شهریار وقفی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آگراندیسمان

آگراندیسمان مجموعه‌ای از داستان‌های آرژانتینی است، که با زبانی ساده و روان نوشته شده‌اند و البته ترجمه شهریار وقفی پور بر جذابیت نثر داستان‌ها نیز افزوده است.

این مجموعه شامل داستان‌هایی از استادانی بزرگ مانند «خولیو کورتاسار» است، نویسنده‌ای تاثیرگذار، اسطوره ای و خیال پرداز.

 خواندن کتاب آگراندیسمان را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه خارجی.

بخشی از کتاب آگراندیسمان

 «مردمی که در این دهکده می‌زیستند، هندو بودند. این موضوع، اگر چه پیشبینی شده بود، مایه ناخرسندی‌ام شد. من همیشه با مسلمانان بهتر کنار آمدهام، چرا که در میان ادیان توحیدی، کمترین قرابت را با یهودیت دارد.

ما عموماً می‌پنداریم هند را ازدحامی از انسانها پر کرده‌است؛ در این دهکده فهمیدم هند را ازدحامی از جنگل گرفته‌است.»

معرفی نویسنده
عکس خورخه ‌لوئیس بورخس
خورخه ‌لوئیس بورخس

خورخه لوئیس بورخس در تاریخ ۲۴ آگوست ۱۸۹۹ در بوینس آیرس آرژانتین به دنیا آمد. خانواده‌ی او اگرچه آرژانتینی‌الاصل به حساب می‌آمدند، اما رگ و ریشه‌ای بریتانیایی هم داشتند. خورخه پیش از اینکه زبان ملی آرژانتین (یعنی اسپانیایی) را یاد بگیرد، انگلیسی را یاد گرفت. چرا که خانواده‌اش در خانه به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند. ادبیات در خانه‌ی آنها چیزی بود شبیه به ضرورت هوا برای زنده‌ماندن انسان و خورخه از همان کودکی با کتاب‌های کتاب‌خانه‌ی پدری‌اش سر و کار پیدا کرد. به همین دلیل پیش از اینکه بداند، ادبیات و داستان در وجود او ریشه دواند.

نظرات کاربران

سپیده
۱۳۹۷/۰۵/۱۷

🔶️🔷️🔸️" خورخه لوئیس بورخس" ؛ 🔶️🔷️- من همیشه تصور کرده ام که بهشت نوعی کتابخانه خواهد بود. 🔷️🔶️-نویسندگی، چیزی بیشتر از رویایی هدایت شده نیست. 🔶️🔷️- هرگز به کسی که برای احساسات تو ارزش قائل نیست،دل نبند. 🔷️🔶️- به خودت بیاموز، هر کسی ارزش

- بیشتر
.
۱۳۹۹/۰۲/۲۶

کاش بذارینش تو کتابخانه همگانی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
بالا آوردنِ خرگوش کوچولو چندان وحشتناک نیست اگر آدم به آن چرخه‌ای نامتغیر ببخشد و روش‌مندش کند
Mary
من بدونِ نگرانی چشم‌انتظارِ صبحی بودم که احساسِ قلقلکیِ جوشش راهِ گلویم را ببندد، و از همان ساعت خرگوشِ کوچکِ جدید زندگی و عاداتِ سلفِ خود را مو به مو تکرار کند. آندره‌آی عزیز، عادات اَشکالِ عینیت‌یافته‌ی ضرب‌آهنگ‌اند، آن سهمی از ضرب‌آهنگ‌اند که کمک می‌کندمان زنده و سرحال بمانیم.
Mary
آن‌ها به شیوه‌ی مختصِ خویش، به آموزه‌های بهشت و جهنم اعتقاد دارند. هر دوی این مکان‌ها در زیرِ زمین هستند. جهنم که خشک است و سرشار از نور، جایگاهِ بیماران، سال‌خوردگان، کیفریافتگان، میمون‌نماها، عرب‌ها و یوزها است؛ بهشت که باتلاقی و مه‌گرفته تصویر می‌شود، اقامتگاهِ پادشاه و ملکه، شمن‌ها و آنانی است که بر زمین سرخوش، بی‌رحم و خون‌ریز بوده‌اند. آن‌ها خدایی را نیز می‌پرستند که نامش «دانگ» است و احتمالاً بنا به تصویر و تظاهرِ پادشاه تمثل یافته است؛ او نابینا و موجودی مثله‌شده و رشدنایافته است، و از قدرت‌های نامحدود بهره می‌برد. دانگ عادت دارد خود را به‌شکل مورچه یا افعی درآورد.
Mary
عبارت «پدر ما»، با توجه به این نکته که آن‌ها هیچ تصور و برداشتی از پدر ندارند، آن‌ها را مات و مبهوت می‌ساخت. چنین می‌نماید که آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند علتی بسیار دور و نامحتمل باشد و از همین رو قادر به درک این موضوع نیستند که عملی که چندین ماه قبل‌تر صورت پذیرفته است، می‌تواند ناظر به تولدِ کودک باشد. به‌علاوه، تمامی زنان به جماعِ حیوانی می‌پردازند و لیکن این‌گونه نیست که همه‌شان مادر شوند.
Mary

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
۱۳,۰۰۰
۵۰%
تومان