بریده‌های کتاب انگیزه، حقایقی شگفت‌انگیز درباره ایجاد انگیزه (خلاصه کتاب)
کتاب انگیزه، حقایقی شگفت‌انگیز درباره ایجاد انگیزه (خلاصه کتاب) اثر دنیل پینک

کتاب انگیزه، حقایقی شگفت‌انگیز درباره ایجاد انگیزه (خلاصه کتاب)

۳٫۷
(۱۲)
«انجام وظیفه، پاداش درونی را به همراه دارد.»
Dexter
پاداش، باعث می‌شود تا تمرکزتان را به اهداف لحظه‌ای محدود کنید و در نتیجه با تشویق شما به فکر کردن به اهداف کوتاه مدت، اغلب توانایی شما برای تعیین اهداف بلند مدت را از بین می‌برد.
Aysan
«انجام وظیفه، پاداش درونی را به همراه دارد.»
Aysan
«چه چیزی شما را صبح از خواب بیدار می‌کند؟»
Aysan
کاری که خیلی آسان باشد کسل‌کننده است در حالی که کار بسیار سخت هم ناامیدکننده است. چالش باید کمی فراتر از توانایی فرد باشد و ذهن را باز کند یا بدن را به چالش بکشد و به احساس رضایت و موفقیت منجر شود.
Aysan
نوشته‌ای از خلاصه اهدافتان داشته باشید و از خود بپرسید برای ایجاد پیشرفت در این اهداف هر روز چه بهبودها یا پیشرفت‌های کوچکی باید داشته باشید.
Aysan
او نشان داد که وقتی مغز پاداشی را پیش‌بینی می‌کند، دوپامین آزاد می‌کند، این هورمون باعث می‌شود شخص به دریافت آن پاداش وادار شود. هورمون دوپامین در اعتیاد هم، چنین رفتاری دارد و پاداش‌های پولی، بسیار شبیه به مواد مخدری مانند کوکائین، نیکوتین یا آمفتامین رفتار می‌کنند. شخص دریافت‌کننده پاداش، درست مانند اعتیاد به مواد مخدر با گذشت زمان دیگر همان واکنش‌های قبلی را نشان نمی‌دهد و برای همان تاثیر گذشته به دوزهای بیشتری نیاز دارد. پاداش، علاوه بر اعتیاد، مردم را تشویق می‌کند تا نسبت به حالت طبیعی ریسک بیشتری را به جان بخرند. به همین دلیل است که کازینوها پر از نشانه‌هایی برای پاداش، مانند علائم مربوط به جوایز بزرگ که برق می‌زنند هستند. این علائم پیش‌بینی پاداش را برمی‌انگیزد و موجب می‌شود تا مردم از حالت ریسک‌گریزی به رفتارهای ریسک‌پذیری روی آورند.
Aysan
دو نوع کار را در نظر بگیرید: اکتشافی و الگوریتمی. کار الگوریتمی یک سری مراحل مشخصی است که به یک جواب درست منجر می‌شوند. اما کار اکتشافی الگوریتمی ندارد. مسیرها و راه‌حل‌های احتمالی بسیاری دارد و مستلزم خلاقیت و آزمایش است. محققان مدرسه کسب‌وکار هاروارد از جمله ترسا آمابیل دریافتند که پاداش‌ها و مجازات‌های بیرونی برای انجام وظایف الگوریتمی جواب می‌دهند اما در وظایف اکتشافی انگیزه را کاهش می‌دهند و عملکرد را بدتر می‌کنند.
Aysan
زمانی که هارلو شروع به دادن کشمش به عنوان پاداشی برای حل معما به میمون‌ها کرد، آزمایش حتی عجیب‌تر هم شد. چون هارلو انتظار داشت پاداش موجب عملکرد بهتری شود اما کاملا برعکس آنچه که انتظار داشت رخ داد. میمون‌هایی که تشویق شده بودند خطاهای بیشتری داشتند و کمتر می‌توانستند معماها را حل کنند. این اکتشاف می‌توانست انقلابی در علم مربوط به انگیزه باشد.
Aysan
«چه‌چیزی شما را در شب بیدار نگه می‌دارد؟»
Aysan

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۶۱٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد