دانلود و خرید کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب اول؛ خداشناسی) جمال‌الدین دین‌پرور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب اول؛ خداشناسی) اثر جمال‌الدین دین‌پرور

کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب اول؛ خداشناسی)

معرفی کتاب نهج البلاغه موضوعی (کتاب اول؛ خداشناسی)

«خداشناسی» جلد اول از مجموعه «نهج البلاغه موضوعی» نوشته سید جمال‌الدین دین پرور (-۱۳۱۷) است. کتاب شریف نهج‌البلاغه که توسط سید بزرگوار شریف رضی در سال ۴۰۰ هجری قمری گردآوری شد،‌ افزون بر محتوای والای آن دارای ابعاد و گسترهٔ وسیع موضوعی است که از این دیدگاه هم می‌توان به آن رجوع کرد و مفاهیم آن‌ را در ابعاد موضوعی آن به نظاره نشست. این مجموعه امکان مطالعه کتاب شریف نهج‌البلاغه را هم از لحاظ کاربرد و هم از لحاظ محتوا سهولت بخشیده‌است. مخاطبان محترم می‌توانند با معارف والای علوی آشناتر شده، و سطح زندگی خود را ارتقا بخشند. اعتقاد یا بی‌اعتقادی نسبت به خداوند، مهمترین اصلی است که اندیشه آدمی و به‌دنبال آن نوع و روش زندگی انسان را مشخص می‌کند. این تصور توحیدیِ مبتنی بر معرفت و شناخت حقیقی، عنصری مؤثر در زندگی آدمی است و همهٔ حرکات و افکار انسان را تحت سیطرهٔ خویش قرار داده و زندگی آدمی را در همهٔ ابعاد تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. می‌توان این‌گونه تصور کرد که خداشناسی سرمنشاء همهٔ فضائل و کمالات در زندگی انسان است. توحید، به این معنا که خداوند یکتا و عاری از هر عیب و نقص و دارای صفات کمال است. او آفرینندهٔ یگانه و بی‌شریک جهان هستی است. نگرش توحیدی امام علی (ع) به‌عنوان کسی‌که با پوست و گوشت و استخوانش به عمیق‌ترین لایه‌های درک وجود خداوند دست یافته است، به‌عنوان کسی‌که جانش را در مسیر بزرگترین تجربه‌های بشری قرار داده‌است و در کنار رسول مصطفی وحی را تجربه کرده‌است، دارای اهمیت است. امام علی (ع) به مسئله توحید و خداشناسی نه‌تنها به‌عنوان یک اعتقاد فردی که به‌عنوان زیربنای جامعهٔ انسانی می‌نگرد و بر این اساس عالی‌ترین قالب را برای بیان این مسائل انتخاب کرده و به نمایش می‌گذارد. امام در آغاز همهٔ خطبه‌ها و نامه‌هایش خداوند را یاد کرده و به روش‌های مختلف نسبت به خداوند ابراز عقیده کرده‌است. امام (ع) در نهج‌البلاغه راه‌های گوناگونی برای رسیدن به این شناخت بزرگ فراروی می‌نهد و مباحث و زمینه‌های گوناگون توحیدی را مطرح می‌کند.

نظرات کاربران

Aysan
۱۳۹۷/۰۶/۱۹

شهادت می دهم که جز💚اللّه💚آفریدگاری نیست.

ساکت
۱۳۹۷/۰۶/۰۹

این مجموعه فوق العاده ست. کسانی که عادت به مطالعه روزانه نهج البلاغه دارن، می تونن یه دور هم این مجموعه رو بخونن. خیلی راهگشا و مفیده. قیمتش هم که عالیه. کل مجموعه از یک رمان ارزان تر میشه.

من زنده ام و غزل فکر میکنم
۱۳۹۷/۰۶/۱۶

این همه به طاقچه اعتراض کردم ولی اصلا انصاف نیست اینو نگم که بعد از اعتراضات نسبت به انتشار کتاب انسان خردمند، خوشحالم ک مبحث خداشناسی نهج البلاغه و علی شناسی رو گذاشته... قبلا نبود و این یعنی به نظرات

- بیشتر
hiba
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

اولین باره که کتاب مذهبی میخونم واحساس نمیکنم خیلی سنگینه وازحوصله من خارجه چه برسه به این که ترجمه شده کتاب مهمی مثل نهج البلاغه هم باشه ... کسی که این کتاب رونوشته بسیارنویسنده قدرومسلط ومترجم عالی هست که بابه

- بیشتر
Hashem24w
۱۳۹۸/۰۲/۲۴

دوست داشتم کتابو.حتما بخونیدش

کاربر 7653651
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

این کتاب در مورد خداشناسی است از زبان امام علی بسیار مفید و ارزشمند و دارای امتیازات معنوی برای خواننده است

کاربر ۷۹۷۵۹۲۸
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

صوتی نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
ادب بندگی کمترین ادبِ بندگی خدا آن است که به کمک نعمت‌های او گناه نکنید.
seyed
کمترین ادبِ بندگی خدا آن است که به کمک نعمت‌های او گناه نکنید.
Aysan
از آن حضرت پرسیدند: خداوند از این همه مردمان چگونه حساب کشد فرمود: همان طور که آن همه را روزی دهد. دوباره پرسیدند: چگونه به حساب آنان رسد در حالی که او را نبینند فرمود: همان گونه که آنان را روزی می‌دهد و او را نمی‌بینند.
seyed
گروهی خدای را به «چشم داشت» پرستش کنند، که آن پرستش بازرگانان است؛ و گروهی او را از روی «ترس» بپرستند، که آن پرستش بردگان است؛ و سه دیگر او را به پاس «سپاس» پرستش کنند، که آن پرستش آزادگان باشد.
Aysan
فنای دنیا پس از پدید آمدن شگفت‌تر از ایجاد و تأسیس آن نباشد. و چگونه چنین نباشد در حالی که اگر همه جانداران از پرندگان و چارپایان و آنچه در آغل‌اند یا در چراگاهند و انواع و اقسام آنها، و نیز مردم کودن یا زیرک دست به دست هم دهند تا پشه‌ای بیافرینند، هرگز نتوانند و حتّی راه ایجاد آن را هم ندانند، و اندیشه‌های آنان از فهم آن درمانَد و مبهوت گردد، و نیروهاشان از دست رود و به پایان رسد، و با دست خالی باز گردند و بدانند که در چنبر قدرت دیگری هستند و به ناتوانی خود در آفرینش، و به سستی خود از نابودی آن اقرار کنند.
hiba
گنجینه‌های نعمت او چنان بی‌نهایت است که هرچه مردم بخواهند و بگیرند تمام نشود، زیرا او بخشنده‌ای است که بر آوردن نیاز درخواست‌کنندگان از خزاین او نکاهد و سماجت و پافشاری اصرار کنندگان او را به بخل نکشانَد...
Aysan
و از دیدگاه او هیچ چیز حتّی قطره‌های باران دور نمانَد: نه اختران آسمان، نه آن ذرّاتی که باد به هوا پراکنَد، نه صدای پای موری بر سنگ صافی، و نه آرام جای «ذرّه» در شب تاری. او فروافتادنگاه برگ‌ها را می‌داند و از ناز و کرشمه چشم‌ها و چشمک‌ها با خبر است.
Aysan
دستور دعا آنگاه که حاجتی به درگاه الهی داشتی نخست بر پیامبرش- سلام خدا بر او و خاندانش- درود فرست و سپس نیازت را بخواه، که خداوند کریم‌تر از آن است که از دو حاجت یکی را بر آورَد و دیگری را وانهد.
seyed
شکر نعمت، نعمتت افزون کند خدای را در هر نعمتی، حقّی است. پس آن که حقّ نعمت به جای آرد نعمتش افزون شود، و آن که کوتاهی کند در خطر زوال نعمت قرار گیرد.
seyed
اعتقاد یا بی‌اعتقادی نسبت به خداوند، مهمترین اصلی است که اندیشه آدمی و به‌دنبال آن نوع و روش زندگی انسان را مشخص می‌کند.
Aysan

حجم

۱۰۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۱۰۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱,۲۵۰
تومان