بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب دسرهای لذیذ | طاقچه
کتاب دسرهای لذیذ اثر سید خشایار کیافر

بریده‌هایی از کتاب دسرهای لذیذ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأی
۳٫۷
(۳)
ژله بستنی مواد لازم: پودر ژله یک بسته بستنی وانیلی و آب جوش هر کدام یک لیوان طرز تهیه: ابتدا پودر ژله را در یک لیوان آب جوش خوب حل کنید. سپس یک لیوان بستنی وانیلی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بستنی کاملاً در آن حل شود. سپس قالب مورد نظر را با کمی روغن و قلمو چرب کنید. و دسر را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید. بعد از ۱ الی ۲ ساعت آن را از یخچال بیرون بیاورید و قالب را در ظرف آب گرم به مدت ۲۰ ثانیه گذاشته سپس آن را وارونه کنید.
سپیده
تیرامیسو مواد لازم (برای ۶ الی ۸ نفر): تخم مرغ ۴ عدد شکر ۴ قاشق غذا خوری پنیر خامه‌ای ۵۰۰ گرم قهوه اسپرسو یک فنجان بیسکویت ۳۴۰ گرم موز و شکلات تلخ به میزان دلخواه طرز تهیه: زرده ها را همراه با شکر بزنید. سپس پنیر خامه‌ای را در آن بریزید. از دو سفیده برای اینکه مخلوط به آرامی سفت شود استفاده کنید. مخلوط را به هم بزنید. قهوه را با آب رقیق و با شکر شیرین کنید. سپس فنجان قهوه تهیه شده را در یک کاسه بریزید، بیسکویت‌ها را در قهوه بریزید.
سپیده
میلک شیک شکلات مواد لازم: شیر کم چرب یک فنجان پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری شکر یک سوم پیمانه وانیل یک قاشق چای‌خوری موز یک عدد رسیده و تکه شده یخ ۸ قطعه مکعبی بزرگ طرز تهیه: شیر را در مخلوط کن بریزید. سپس پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. درب آن را بگذارید و با سرعت کم آنقدر آنها را هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. شکر، موز و وانیل را به مواد فوق اضافه کنید. درب آن را بگذارید و تا زمانی که تبدیل به مایه نرم و روانی شود آنها را با هم ترکیب کنید. قطعات یخ را به مخلوط اضافه کنید و دستگاه را دوباره روشن کنید تا یخ‌ها کاملاً خرد شوند.
سپیده
سیب پخته شده با کشمش مواد لازم برای ۲ نفر: سیب درختی ۲ عدد کشمش ۱ قاشق سوپخوری آب پرتقال به مقدار لازم دارچین کمی طرز تهیه: سیب‌ها را پوست کنده و هسته آنها را خارج کنید و روی آنها را آب پرتقال بریزید و با کشمش پر کنید و روی آن دارچین بپاشید و آنها را در فنجانهای پیرکس بگذارید و در فر ۳۵۰ درجه به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید.
سپیده
سعی کنید قالب به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند مخلوط پنیر خامه‌ای را نگه دارد. آن را از مخلوط پر کنید و به مدت ۲ ساعت در جای خنک نگه دارید، سپس رنده شده شکلاتی را که تهیه کرده‌اید روی آن بپاشید.
سپیده
فرنی مواد لازم: شیر نیم لیتر آرد برنج ۲ قاشق سوپخوری شکر ۴ قاشق سوپخوری گلاب ۲ قاشق سوپخوری طرز تهیه: آرد برنج را در شیر حل می‌کنیم و شکر و گلاب را اضافه می‌نمائیم و مایه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و مرتب بهم می‌زنیم تا جوش آمده و کمی غلیظ شود. سپس در ظرف کشیده و وقتی سرد شد صرف می‌نمائیم.
سپیده

حجم

۱۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۱۷۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد