دانلود و خرید کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ ها جان گرین ترجمه فاطمه جابیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ ها

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها؛ داستان رنج بی پایان رمانی نوشته جان گرین (۱۹۷۷)، نویسندهٔ آمریکایی است که با ترجمهٔ فاطمه جابیک در نشر میلکان چاپ شده است. این داستان که روایت وسواس فکری است کتاب برگزیده سال ۲۰۱۷ به انتخاب آمازون و گودریدز است.

جان گرین یکی از نویسندگان مشهور معاصر آمریکا است که خودش نیز به اختلال وسواس فکری مبتلا است و در مصاحبه‌های مختلف، بارها از مشکلات ناشی از این اختلال سخن گفته است. در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یکی از ۱۰۰ نفر تأثیرگذار در جهان توسط مجله تایم انتخاب شد. جان گرین تا کنون ۴ کتاب را روانه بازار کرده که همهٔ آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در بخش رمان قرار گرفتند. اما جان گرین بیشتر شهرت خود را مدیون کتاب خطای ستارگان بخت ما است که به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و فیلمی نیز براساس آن ساخته شده است.

درباره کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ ها

این کتاب ماجرای دختر نوجوانی را بیان می‌کند که مبتلا به اختلال اضطرابی وسواس است و همراه دوستش به دنبال یک میلیاردر گمشده می‌گردد و در این بین با پسر جوان این میلیاردر رابطه‌ی عاطفی برقرار می‌کند. کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها، یک نگاه متفکرانه و بدون قضاوت به بیماری روحی و اختلال وسواس فکری ناخوشایند یا OCD دارد. این رمان باعث می‌شود که شما مبارزات مداومی شخصیت اصلی داستان در وجود خود دارد را احساس کنید. کتاب حاضر در جست‌وجوی تعریف یک پایان خوش است، عشق می‌تواند یک فاجعه و یک شکست باشد ولی حتما یک درس است که جهان برای همه ما دارد.

درباره جان مایکل گرین

جان مایکل گرین، متولد ۲۴ آگوست ۱۹۷۷، نویسنده، تهیه‌کننده، بلاگر و بازیگر آمریکایی است. گرین در ایندیانا به دنیا آمد. او در سال ۲۰۰۰ در رشته‌های زبان انگلیسی و مطالعات دینی از کالج کنیون فارغ‌التحصیل شد. پس از فارغ‌التحصیلی به مدت ۵ ماه در یک بیمارستان مخصوص اطفال فعالیت کرد. گرین همزمان با فعالیت در بیمارستان، در دانشگاه الهیات شیکاگو نیز ثبت‌نام کرد، اگرچه هیچ‌وقت در کلاس‌ها شرکت نکرد. او در ابتدا قصد داشت کشیش شود اما تجربه او از کارکردن در بیمارستان و کودکانی که از بیماری‌هایی رنج می‌برند که زندگی‌شان را تهدید می‌کند و مشاهده رنج و درد آن‌ها باعث شد از آن تجارب تاثیر بگیرد تا به نویسندگی بپردازد که سرانجام کتاب خطای ستارگان بخت ما را نوشت. در جستجوی آلاسکا از دیگر آثار مشهور این نویسنده است.

کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ داستان‌هایی با درونمایهٔ روانشناسانه و اختلالات فکری پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب زمین بر پشت لاک‌پشت‌ها

هنوز بخش کوچکی از حواس و آگاهی‌م تو سالن غذاخوری بود و صدای دیزی رو شنید که به مایکل می‌گفت پروژه‌ی هنری جدیدش نباید درمورد آدم‌هایی به اسم مایکل باشه و به جاش باید راجع‌به مردهایی باشه که به اشتباه زندانی و بعدها تبرئه شدن.

گفت: «این‌جوری راحت‌تر هم هست، چون از همه‌ی زندانی‌ها عکس می‌گیرن و همه‌ی این عکس‌ها هم از یک زاویه گرفته می‌شن. این‌طوری موضوع فقط اسم نیست، بلکه نژاد، طبقه‌ی اجتماعی و افزایش شدید میزان احکام حبس هم هست.» و مایکل هم جواب داد: «دیزی تو نابغه‌ای.» و دیزی هم جواب داد: «یه‌جوری می‌گی انگار باعث تعجبه.»

و در همین حین داشتم به این فکر می‌کردم که نیمی از سلول‌های بدن انسان مال خودش نیست و آیا در چنین حالتی استفاده از ضمیر مفرد برای اشاره به من درست به‌نظر می‌رسه یا نه؟ و در چنین وضعی می‌تونم ادعا کنم نویسنده‌ی سرنوشت خودم هستم؟ احساس کردم تو یه کرم‌چاله‌ی فضایی تکراری افتادم و از دبیرستان وایت‌ریور بیرونم برد، و وارد دنیایی کرد که گیرنده‌های حسی توش کار نمی‌کنن و فقط آدم‌های دیوانه می‌تونن بهش سربزنن.

کوچیک که بودم ناخن انگشت شست دست راستم رو تو انگشت وسطم فرو می‌کردم و حالا رو بند اول انگشت وسطم یه پینه‌ی عجیب شکل گرفته. حالا بعد از سال‌ها تکرارکردن این کار، می‌تونم خیلی راحت پوستش رو با ناخن بشکافم و روی این زخم رو با چسب زخم بپوشونم تا دچار عفونت نشه، ولی گاهی اوقات نگران می‌شم که نکنه عفونت کرده باشه و احساس می‌کنم باید چرکش رو خارج کنم و تنها راه انجام این کار هم بازکردن دوباره‌ی زخمه. باید دو طرفش رو با انگشت‌های دست چپ فشار بدم تا خونابه خارج شه.

معرفی نویسنده
عکس جان گرین
جان گرین

اگر رمان نوجوان را یک سرزمین وسیع در نظر بگیریم، می‌توانیم ادعا کنیم جان گرین یکی از فرمانروایان قدرتمند یکی از قبایل مهم و پرطرفدار این سرزمین است. گرین از آن دست نویسنده‌هایی است که کتاب‌هایش بعد از انتشار مدت‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باقی می‌مانند. گرین قبل از اینکه به سوی نویسندگی برود از دانشگاه در دو رشته‌ی ادبیات و علوم دینی فارغ‌التحصیل شد و قصد داشت که کشیش شود، ولی بعد از آنکه مدتی در بیمارستان اطفال در کنار کودکان سرطانی به فعالیت پرداخت، تصمیم گرفت که نویسنده شود. رمان اشتباه در ستاره‌های بخت ما -که در ایران با نام نحسی ستاره‌های بخت ما نیز شناخته می‌شود- هم تحت تاثیر فعالیت در بیمارستان و همزیستی با کودکان سرطانی نوشته شده است. جان گرین علاوه بر نویسندگی به عنوان آموزگار و بلاگر هم فعالیت می‌کند. او مدت زیادی است که همراه با برادرش سعی می‌کند دروس مختلف را به زبان ساده و لذت‌بخش در بستر اینترنت عرضه کند.

نظرات کاربران

Mithrandir
۱۳۹۸/۰۴/۰۴

ایزا هلمز، ۱۶ ساله، اهل آمریکا بیماری: او سی دی (اختلال وسواسی مزمن) شغل پدر: بهشتی شغل مادر: معلم ترس شدید: بیماری سی اف( بیماری نادر ریوی ) عادت : فشار دادن انگشت وسط با ناخن انگشت شست تا وقتی که پوست پاره شود و خون

- بیشتر
میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۶/۱۱/۲۳

ایزا هلمز دختریه که به شدت تو سلول افکار خودش زندانی شده و به هیچ عنوان نمیتونه از شر افکار مزاحمش خلاص بشه. در کنار داستان شخصیت اصلی کم و بیش با زندگی افراد دیگه ای در داستان آشنا میشیم که

- بیشتر
Megacurly
۱۳۹۸/۰۱/۰۵

من خیلی دوست داشتم

مایلزِ آلاسکا
۱۴۰۰/۰۸/۲۸

داستانش قشنگ بود خیلی ساده ودر عین حال راحت مفهوم‌رو میرسوند

fahime
۱۳۹۸/۰۶/۱۴

یک داستان معمولی با یک راوی به شدت جذاب (از نظر شخصیت‌پردازی). راوی داستان، ایزا، از اختلال وسواس فکری یا او سی دی رنج می‌بره و به طور خاص از باکتری‌ها و انگل‌ها هراس داره. ایزا در تمام کتاب اسیر

- بیشتر
خورشید
۱۳۹۹/۰۴/۱۹

ترجمه‌ی خیلی خوبی بود. شخصیت اول داستان اضطراب داره و برای همین بود که خوندن این رمان رو شروع کردم اما مطمئن نیستم خوندنش برای کسان دیگری که درگیر اضطراب هستند مفید باشه. بسیار دقیق و درست احساسات و افکار

- بیشتر
Fatemeh a.m.
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

کتاب روونی هست درباره دنیای نوجوانانه و سرشار از دغدغه‌های ذهنی که البته خیلی قدرت گرفتن و تبدیل به یه وسواس غیرقابل کنترل شدن. افکار ایزا اونقدر وحشی هستن که اعصاب و روان خودشو تعطیل کنن ولی نویسنده تونسته در

- بیشتر
lily
۱۳۹۷/۰۱/۲۷

بعضی فصلهای کتاب ریتمش کند میشد و خواندن رو کسل کننده میکرد و فقط میخواستم که تمومش کنم ولی پایانش غافلگیرم کرد. بیماری ایزا واقعا اعصاب خردکن بود که شاید ذات یک بیمار روانی باشه. نقل قولهای خوبی توی کتاب

- بیشتر
_.Fatemehhashemi._
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

خیلی خوب بود و به دل مینشت. اگر توقع یک رمان آرام با داستان خطی رو دارید کتاب خوبیه

مریم
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

ممنون از طاقچه و تخفیف هاش ..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۳)
همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
Mary gholami
وزن وجود یک پدر را نمی‌دانی، مگر این‌که برداشته شود.
میـمْ.سَتّـ'ارے
نمی‌گم تو فوق‌العاده زیبایی یا مهربونی یا هرچی. می‌گم به‌یادموندنی هستی.
SaraKu
«مهم نیست چطور می‌میرید، مهم این است که وقتی می‌میرید چه کسی هستید.»
nedsalehani
«در زندگی به جایی می‌رسید که دیدن زیبایی جهان برای‌تان کافی‌ست. نیازی نیست عکسش را بگیری یا نقاشی‌اش کنی یا حتا به بیادش بیاوری. خودش کافی است.»
میـمْ.سَتّـ'ارے
کسی که نخواد دوباره تو رو ببینه، به خودش زحمت خداحافظی نمی‌ده.
fahime
جالب‌ترین قسمت علم برای من همینه که هرچی بیش‌تر یاد بگیری، واقعاً به جواب نمی‌رسی، فقط سؤال‌های بهتری پیدا می‌کنی.»
nedsalehani
همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
Eman Amini
بعد از بهترین گفت‌وگوها حتا یادت نمی‌آد که در مورد چی حرف می‌زدی. فقط یادت می‌آد چه حسی داشتی.
Fatemeh a.m.
بهش می‌گفتم که من و دیویس زیاد حرف نمی‌زدیم و زیاد به‌هم نگاه نمی‌کردیم، اما این‌ها مهم نبود، چون هر دو داشتیم به یه آسمون مشترک نگاه می‌کردیم که شاید خودش خیلی صمیمانه‌تر از نگاه‌کردن به چشم طرف مقابل باشه. همه بلدن به چشم آدم نگاه کنن، اما کم پیش می‌آد کسی پیدا شه که دنیا رو دقیقاً همون‌جوری ببینه که تو می‌بینی.
زهره

حجم

۲۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

حجم

۲۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۲۷,۵۰۰
۵۰%
تومان