بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیزده | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب سیزده اثر علی میرصادقی

بریده‌هایی از کتاب سیزده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۴۱ رأی
۴٫۴
(۱۴۱)
مثل ملکول که از اتم تشکیل شده، زندگی از وقت تشکیل شده. می‌شه اتم‌ها را از بین ببریم اما نخوایم ملکول آسیبی ببینه؟!
sss
تنها خوبی‌اش این است که نمی‌گوید «شما اشتباه می‌کنید» می‌گوید «ما اشتباه می‌کنیم»
sss
دعاهایی که باعث نجات من در آن لحظه شد را جایی یادداشت کنید تا از آن استفاده کنید، جواب می‌دهد که می‌گویم: "خدایا جون هرکی دوس داری ازم نپرسه." روش کار اینگونه است که ۳ بار این دعا را تکرار کنید و به شیطانی که در وجودتان می‌گوید: "دلت خوش است"، بی‌اعتنایی کنید.
sss
غر زدن و انرژی منفی دادن هم مثل آروغ زدنِ؛ تو راحت می‌شی، حالت خوب می‌شه اما دیگران حالشون بد می‌شه و اگه کسی از آروغ زدنِ تو یا از غر زدن تو ناراحت نمی شه، اونم مثل تو...
محمدرضا
ما آدم‌ها می‌توانیم با تصمیمات احمقانه‌مان، همان جایی که هستیم را هم از دست بدهیم و بعدش با انتخاب‌های اشتباه دیگرمان که شبیه دست و پا زدن است، اوضاع را هم بدتر کنیم.
دردونه
همه می‌گویند ایرادت این است که خوب گوش نمی‌کنی اما کسی نمی‌گوید چرا خوب حرف نمی‌زنند که من خوب گوش نمی‌کنم.
دردونه
اینکه هدفی داشته باشی اما اصلا در پی اون نباشی و جوری زندگی کنی که حالا حالاها، تو رو به هدفت نمی‌رسونه، یعنی هدفت، الکیه و هیچ وقتم بهش نمی‌رسی. مثلا اگه یک آدم ۳۰ ساله‌ای رو ببینید که به مواد مخدر معتاد هست و همون موقعی که دارین باهاش حرف می‌زنین، در حال مصرف مواد هست و ازش بپرسین هدفت چیه و بگه می‌خوام قهرمان دو میدانی المپیک جهان شم، هدفش چه جوریه علی آقا؟
محمدرضا
چرا ما همیشه فکر می‌کنیم دنیا و آدم‌هاش تا آخر مراقب ما هستن و می‌مونن؟! آدم‌ها می‌میرن و اگه این وسط ما لفتش بدیم و تخصصشون رو ازشون یاد نگیریم، همه چیزمون رو از دست می‌دیم.
محمدرضا
می‌دونی بچه‌هایی که سر کلاس خسته نباشید می‌گن، خنگ‌ترین آدم‌های دنیان؟ نمی‌فهمن که دارن با عمرشون شوخی می‌کنن. فقط رنج یادگیری اون لحظه رو می‌اندازن زنگ بعد، روز بعد یا ماه بعد. و مدرسه و معلمی هم که به این خسته نباشیدها توجه می‌کنه، همون لایق شهر غر زن‌هاست.
محمدرضا
اشکال همه‌ی ما این است که وقتی دختر کوچکی می‌بینیم، دائما از زیبایی صورت و بلندی موهایش و قشنگی لباسش حرف می‌زنیم. آنقدر زیاده‌روی می‌کنیم تا وقتی این دختر بزرگ شد احساس می‌کند تمامِ بزرگی‌اش به زیبایی‌اش است. آنگاه آنها احساس می‌کنند که فقط صورت و ظاهرشان اهمیت دارد و از اصل تفکر و رشد دور می‌شوند و می‌گوییم چرا دخترها، فقط به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.
سارا
همه‌ی ما بدبخت هستیم. وقتی در کشوری زندگی می‌کنیم که کنکور دادن و درس خواندن زور است، گوش کردن به حرف‌های پدر و مادر قانون است، ساعت برگشتت به خانه را مادرت مشخص می‌کند و مدرسه‌ات رو خاله‌ات. در کشوری که معلم‌ها اگر درس بلد نباشی، پرتت می‌کنن بیرون و بقیه می‌خندن و این وسط، غرور و شخصیتِ افراد اصلا مهم نیست، چرا توی سلفی‌هامون، لبخند می‌زنیم؟!
Hasti Sadat Esmaeili
«تخیل مادر دانش است.»
ftmz_hd
و حتما می دونید که تمام آدم های موفق دنیا بارسایی هستن؟! چونکه اونها تنها کسانی هستن که می دونن هرچقدر هم که بدونن، بازهم هیچی نمی دونن. پس می خونن، توی اتوبوس، در مطب دکتر، قبل از خواب، بعد از صبحانه، در مترو، در ترافیک آره، همه جا ...
ftmz_hd
می‌گویند ایرادت این است که خوب گوش نمی‌کنی اما کسی نمی‌گوید چرا خوب حرف نمی‌زنند که من خوب گوش نمی‌کنم.
ell
وقتی واقعا به قدرت می‌رسی، می‌فهمی که چقدر جلوتر از مردم کوچه-بازار هستی
کاربر ۳۰۹۸۹۴۳ حتما بخونید بسیار عالی
اول و آخر همه چیز بعد از خدا، خودمونیم
sayna.s
سیزده یعنی: «نقطه، سر خط...»
sayna.s
اگر حقیقتا دریابیم که حضور آدم‌های پیرامونمان دائمی و همیشگی نیست، قدر آنها را بیشتر می‌فهمیم.
sayna.s
شرایط پیرامونت را تشخیص بده و بپذیر و اگر فرد عامل و مسلطی هستی، خودت را تغییر بده و منتظر این نباش که دنیا با این همه عظمت، خودش را شبیه تو کند، تو خودت را شبیه او
sayna.s
نفس کشیدن و راه رفتن به معنی زندگی کردن نیست، زنده بودن یعنی مؤثر بودن، تغییر کردن و تغییر دادن
sayna.s

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۲۱۸٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان