بریده‌های کتاب بررسی تقابل شیطان با نماز
کتاب بررسی تقابل شیطان با نماز اثر محمدعلی جابری

کتاب بررسی تقابل شیطان با نماز

امتیاز:
۴.۶از ۳۰ رأیخواندن نظرات
کسی که مشخص نیست هر زمان چه کاری دارد، وقت نماز هم هزار کار دارد.
s.latifi
ابلیس را یادت هست، جرمش این بود که در آیینه وجود آدم علیه السلام عکس خدای آدم را ندیده بود؛ نتوانست سرش را به سجده فرود آورد؛ لذا زبانش را باز کرد: خدایا اگر از این سجده معافم کنی چنان عبادتت کنم که احدی نکرده باشد. خدا هم جوابش داده بود که من عبودیت می‌خواهم نه عبادت
ツAlirezaツ
پاسخ خیلی واضح و روشن است؛ به همان دلیل که نماز صبح را دو رکعت می‌خوانی، در هر رکعت یک رکوع و دو سجده انجام می‌دهی، به همان دلیل هم باید نمازت را عربی بخوانی. ما عبدیم، معبود باید بگوید چگونه او را پرستش کنیم نه ما بندگان.
ツAlirezaツ
ای رسول خدا، فلان جوان پشت سر شما نماز می‌خواند ولی اهل فحشا هم هست، فرمود: حتماً نمازش روزی دستش را می‌گیرد، مدتی نگذشت که جوان توبه کرد.
رضا. 1
مادری که صدای گریه بچه‌اش را می‌شنود ولی نمازش را کوتاه نمی‌کند شاید عابد خوبی باشد ولی عبد خوبی نیست؛ چرا که در این‌جا امر مولا عوض شد ولی او حواسش نبود.
s.latifi
هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه وآله، معاذبن جبل را به مدینه فرستاد، او را چنین توصیه نمود: ای معاذ تمام معارف اسلام را برایشان بیان کن و بیشترین تلاشت برای اقامه نماز باشد، چرا که نماز به منزله سر اسلام است.
ツAlirezaツ
به قول مولوی: باد خشم و باد شهوت، باد آز برد او را که نبود اهل نماز
ツAlirezaツ
شیطان هم برای اینکه تسبیح دینمان را از دستمان دربیاورد، دو راه دارد: از بین‌بردن دانه‌دانۀ دانه‌ها و راه دوم پاره‌کردن نخ تسبیح. البته تجربه ابلیس بیش از این است که خودش را معطل دانه‌های تسبیح دین ما کند؛ یک‌راست می‌رود سراغ نخ تسبیح، و آن چیزی نیست جز نماز؛ نماز است که اگر از ما گرفته شود، دانه‌دانه خوبی‌های دیگر هم از وجود ما پر می‌کشند.
ツAlirezaツ
به قول حافظ شیراز: گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند نگه دار سر رشته را تا نگه دارد
ツAlirezaツ
به عزتت سوگند، همۀ آنان را گمراه خواهم کرد ... سپس از پیش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آن‌ها، به سراغشان می‌روم و بیشتر آن‌ها را شکرگزار نخواهی یافت!
ツAlirezaツ

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۱۰صفحه بعد