بریده‌های کتاب بوی مهربانی
کتاب بوی مهربانی اثر اسماعیل شفیعی سروستانی

کتاب بوی مهربانی

هر چه از عمر زمین گذشته قیمت آدم‌ها هم کمتر شده، اطراف زمین مملو از مردان و زنانی است که همۀ خدا، همۀ بهشت، همۀ پاکی، همۀ عزّت و همۀ بزرگی را فدای یک صندلی، یک مدرک دانشگاهی و حتّی نزدیکی به مقامات سیاسی و اجتماعی می‌کنند. آن وقت است که وقتی آدمی نگاه به پشت سر می‌کند، در میانۀ همۀ تاریخ و همۀ ادوار مردی مثل حسین‌علیه‌السلام را می‌بیند که همۀ مال، همۀ خانه و خانواده، همۀ زندگی و همه و همۀ آنچه را که بشود تصور کرد فدای حقیقت و خدا می‌کند؛ در می‌یابد که او برای خودش قیمتی و در دل آرزویی دارد که اگر تمامی دنیا و ثروت‌ها و تمامی آخرت و بهشت‌هایش را هم بدهی نمی‌توانی او را بخری حسین قیمتی به بزرگی همۀ حقیقت دارد.
S
آدم‌های کوچولو همیشه این جمله را از حفظ‌اند «کاچی بهتر از هیچی است»؛ امّا آدم‌های بزرگ می‌گویند: «یا همه، یا هیچ» من برای تو عشق بزرگ را می‌خواهم و درد بزرگ را.
ツAlirezaツ
هیچ فکر کرده‌ای چه دردی طاقت‌فرساتر از همه دردهاست؟ آنچه که بیش از هر چیز می‌تواند در جان آدمی چنگ اندازد و امان او را ببرد، انتظار است. گوییا دیدار و شنیدن صدای آن کس که دوستش داری، مرز میان مرگ و زندگی است. از سویی به «بودن» فرا می‌خواند و از دیگر سو، می‌رود تا «منتظر» را قالب تهی کند. وه! که این درد چه شیرین است!
میـمْ.سَتّـ'ارے
هر که بیشتر بداند و بیشتر بفهمد رنج و درد او هم بیشتر است
F313
تنها تعداد محدودی از ما مردم هستند که به درستی قلب‌شان درون سینه‌هاشان می‌تپد
F313
عهد جوانی گذشت در غم بود و نبود نوبت پیری رسید صد غم دیگر فزود
ツAlirezaツ
اگر شیعیان ـ‌که خداوند توفیق طاعتشان دهد ـ به عهدی که به ما داشتند وفا می‌کردند فیض دیدار ما از آنان سلب نمی‌شد.
F313
ماهی کوچکی که تنها وقتی که از آب بیرون می‌افتد معنی آب را می‌فهمد.
seyed
راستی من و تو چقدر می‌ارزیم؟ بهتر است که به آرزوهامان نگاه کنیم تا همه چیز معلوم شود...
F313
خداوند دو عالم در آیه‌ای بسیار زیبا جملگی پدران ما، ما و آیندگان پس از ما را مورد عتاب و انذار قرار داده که: اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طایفۀ شما و اموالی را که به دست آورده‌اید و تجارتی که از کساد شدنش می‌ترسید و خانه‌هایی که به آن علاقه دارید در نظرتان از خداوند و پیامبرش و جهاد در راهش محبوب‌تر است؛ در انتظار این باشید که خداوند عذابش را بر شما نازل کند... . عذاب که شاخ و دم ندارد، این همه دوری از مردی که مسمای اسم رحمت است و حضورش عین عدل و گفت‌وگویش رحمت و هزاران درد بی‌درمان دیگر که به جانمان افتاده و از علاجشان درمانده‌ایم عذاب نیست پس چیست؟
seyed

حجم

۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۱صفحه بعد