بریده‌های کتاب زمینی نو
کتاب زمینی نو اثر مسیحا  برزگر

کتاب زمینی نو

نویسنده:اکهارت تله
انتشارات:نشر خانه معنا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۶ رأی
۴٫۴
(۲۶)
به زندگی‌تان نظر کنید. ببیند چه می‌کنید با زندگیِ تکرارناپذیرِ خویش. چرا رنج می‌برید و رنج می‌دهید؟
mahdi
«هرگاه قله نبودی، باکی نیست! دره باش! آنگاه آب همه‌ی چشمه‌ها و رودها به جانب تو جاری خواهد شد.»
محمدرضا
اگر بتوانی کار را برای خود کار انجام بدهی و نه به عنوانِ وسیله‌ای که تو را به هویتی می‌رساند، آنگاه در انجام آن کار موفق بوده‌ای.
محمدرضا
تو با تلاش برای خوب شدن، خوب نمی‌شوی. تو وقتی خوب می‌شوی که خوبیِ نهفته در ذاتِ خویش را پیدا کنی و به آن خوبی مجال ظهور و بروز بدهی
mahdi
وقتی باطنِ آدم‌ها دگرگون می‌شود، چهره‌ی زمین هم دگرگون می‌شود.
mahdi
بزرگ‌ترین دستاورد بشریت، آثارِ هنریِ او، علم و یا تکنولوژی نیست، بلکه آگاهی نسبت به کژکاری‌های ذهنِ خویش و دیوانگی‌های نَفْس است
mahdi
برای رهایی از بند تعلقات، لازم نیست کاری بکنی، فقط کافی‌ست معنای وجود خود را در میان اشیا و داشته‌ها جست‌وجو نکنی. تا رسیدن به این رهایی، نسبت به وابستگی خود به اشیا و داشته‌ها آگاه باش. البته، شاید تا زمانی که چیزی را از دست نداده‌ای نسبت به وابستگی شدید خود به آن چیز آگاه نشوی. گاهی از دست دادن چیزی باعث می‌شود ما بدانیم که تا چه حد به آن چیز وابسته بوده‌ایم. اگر از دست دادن چیزی موجب ناراحتی و اندوه و اضطراب تو می‌شود، پس بدان که به آن چیز وابسته هستی. اگر بدانی که از اشیا هویت گرفته‌ای، روزنه‌ای به روی رهایی از کسب هویت از اشیا گشوده‌ای. نخستین بارقه‌ی روشنی و بیداری، فهم این نکته است که: «من آن آگاهیِ بیکرانه هستم که از تعیّنات و تعلقات و وابستگی‌های خود باخبرم!»
t.s
. تلاش برای این که آدمی خوب و بهتر شوی ارزنده است، اما تا زمانی که انتقالی در آگاهیِ تو صورت نگرفته است این تلاش به جایی نمی‌رسد. زیرا بدونِ تحولی در آگاهیِ تو، همین تلاش نیز بخشی از کژکاریِ ذهنِ تو می‌شود؛ تلاش برای این که تصویری که از خود داری را روتوش کنی. تو با تلاش برای خوب شدن، خوب نمی‌شوی. تو وقتی خوب می‌شوی که خوبیِ نهفته در ذاتِ خویش را پیدا کنی و به آن خوبی مجال ظهور و بروز بدهی.
t.s
پدر یا مادری که از نقش خود هویت کسب می‌کند، می‌خواهد از طریق فرزندان به همان چیزهایی برسد که خود نرسیده است.
Roya🌱
این کتاب، یا وضعیتِ آگاهیِ تو را عوض خواهد کرد، و یا اینکه اصلاً به درد نمی‌خورد. این کتاب، تنها کسانی را بیدار می‌کند که مستعدِ بیداری‌اند. البته، همه هنوز مستعدِ بیداری نیستند، اما بسیاری در آستانه‌ی بیداری قرار گرفته‌اند.
t.s

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد