بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اتیکت : ۱۱۰ نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن | طاقچه
کتاب اتیکت : ۱۱۰ نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن اثر حسین شیرمحمدی

بریده‌هایی از کتاب اتیکت : ۱۱۰ نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن

۳٫۹
(۱۸)
«ماهی نده بلکه ماهیگیری یاد بده»
مادربزرگ علی💝
سؤالی که ممکن است ذهن خیلی از ماها را درگیر کرده باشد: وقتی با کسی حرف می‌زنم و او از بالا شانه‌ی من به روبه‌رو یا به سمت دیگری نگاه می‌کند احساس می‌کنم حتی یک کلمه از حرف‌های مرا متوجه نشده و می‌خواهم تذکر بدهم ولی چطور؟ پاسخ: نگاه کردن به این‌طرف و آن‌طرف واقعاً گفت‌وگو را نابود می‌کند و باید کاری دراین‌باره انجام دهید وسط جمله حرفتان را قطع کنید و به سمتی نگاه کنید که او نگاه می‌کند و بگویید آیا اتفاقی در آنجا افتاده است؟ امیدوارم که از این طریق بتوانید توجه او را به سمت خودتان جلب کنید و گفت‌وگوی‌تان ادامه پیدا کند.
مادربزرگ علی💝
قبل از چشیدن غذا و صرف لقمه اول هرگز نباید به غذا نمک یا فلفل اضافه کرد این عمل بی‌احترامی به میزبان و آشپز هست و این پیغام را به میزبان می‌دهد که من به شما اعتماد ندارم که میزان ادویه غذای شما متناسب با ذائقه من هست یا نیست.
مادربزرگ علی💝
سر میز غذا از بیماری و شکست‌ها و ناراحتی‌هایتان صحبت نکنید. از تورم و گرانی و موضوعات بحث‌برانگیز هم‌صحبت نکنید بگذارید غذا با آرامش از گلوی میهمان پایین رود. بهتر است مشغول محاوره‌های دل‌نشین و مثبت شوید.
مادربزرگ علی💝
به‌کارگیری کلمات زبان بیگانه در صحبت کردن نشانه علم وبرتری نیست بلکه به این معناست که شما زبان مادری‌تان را به‌خوبی نمی‌دانید.
Amir
اگر مهمان یا مسافری برای چند روز به خانه شما واردشده به او اجازه دهید در بعضی از کارهای خانه به شما کمک کند تا خود را در خانه خویش احساس نماید.
مادربزرگ علی💝
آن‌قدر که به شخصیت یک انسان در رفتار با یک گربه یا حیوان آواره در خیابان می‌شود پی برد با جلسات رسمی پیچیده نمی‌توان فهمید.
Amir
-حرف زدن با شخص دیگر: وقتی با کسی تلفنی صحبت می‌کنید صحبت کردن با فرد دیگری در اتاق تنها در صورتی مجاز است که او هم در صحبتتان شرکت داشته باشد یا مثلاً از طرف مقابلتان سؤال کنید می‌توانم یک‌لحظه نظر فلانی را هم بپرسم؟ ۲-مشغول کردن خودتان با کارهای دیگر: تایپ کردن، شستن ظرف‌ها، یا جمع‌آوری ورقه‌ها در حال صحبت کردن با تلفن نشان می‌دهد حواستان جای دیگری است. ۳-خوردن: خوردن در حین حرف زدن با تلفن نه‌تنها بی‌ادبانه است بلکه حاکی از بی‌فرهنگی ست ۴-آدامس جویدن: شنیدن صدای تق و توق آدامس جویدن می‌تواند آزاردهنده باشد بهتر است آدامس جویدن را به بعد از تلفنتان موکول کنید.
مادربزرگ علی💝
۹-سر سفره غذا بهتر است از دیگران بخواهید که نمکدان، آب و ... را به شما بدهند تا مجبور نباشید دست و بازویتان را جلوی صورت و بینی اطرافیانتان دراز کنید. ۱۰-میزبان شما در رستوران هنگامی‌که در حال پرداخت صورت‌حساب است لطفاً چشم به او ندوخته و اسکناس‌ها را همراه با او شمارش نکنید.
مادربزرگ علی💝
مثلاً اتیکت به ما می‌گوید: اگر کسی کارت ویزیتش را به ما داد می‌بایست با انگشت سبابه و شست آن را گرفته و نام فرد را بلند از روی کارت بخوانیم اتیکت می‌گوید هر فرد در صف خودپرداز حق دارد فقط یک کار را انجام دهد و اگر دو کار بانکی دارد باید دو بار صف بایستد. اتیکت می‌گوید فردی که مقامش پایین‌تر است ابتدا باید کارت ویزیت خود را به مقام بالاتر بدهد و حق ندارد از مقام بالاتر درخواست کارت ویزیت کند تا زمانی که خود فرد کارت بدهد. اتیکت می‌گوید برای Add کردن دیگران در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حتماً باید از فرد اجازه گرفت. اتیکت می‌گوید جوراب سفید با هر جنس و مدلی یک جوراب غیررسمی و ورزشی است و هرگز نباید با کت‌وشلوار پوشیده شود.
Mohsen7080

حجم

۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد