بریده‌های کتاب چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند
کتاب چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند اثر پاتریشیا لاو

کتاب چرا زنان حرف می‌زنند و مردان فرار می‌کنند

مردان در یک لحظه می‌توانند یا منطقی باشند یا احساساتی. اما زنان در یک لحظه می‌توانند هم منطقی و هم احساساتی باشند. این برتری زنان، هم خدادادی است و هم اکتسابی.
honey
زن می‌خواهد شوهرش ثابت کند که دوستش دارد تا احساس رضایت داشته باشد و ترس از تنهایی و محرومیت در او کاهش یابد. اما وقتی زن از مرد می‌خواهد که ثابت کند دوستش دارد، مرد احساس شکست می‌کند، زیرا اگر او شوهر خوبی بود، مجبور نبود چنین چیزی را اثبات کند.
زهرا سادات
اگر سعی نکنیم یکدیگر را تغییر دهیم یا کنترل کنیم یا همدیگر را به سنگدلی زیاد یا احساساتی بودن بیش از اندازه متهم کنیم، می‌توانیم در تمام طول زندگی مشترک، تیم خوبی باقی بمانیم.
محمدمعین
احترام گذاشتن به امور روزمره‌ی یک مرد و سکوت او و عدم مزاحمت در منزل و درک اینکه او نیاز دارد زمانی را برای خودش صرف کند، ابزاری قدرتمند برای نشان دادن عشق به اوست. این کار به همان اندازه‌ای که یک مکالمه‌ی صمیمانه روی زنان تأثیر می‌گذارد، برای او مؤثر است.
زهرا سادات
همسری که شما مرکز دنیای او هستید و زندگی بدون شما برایش قابل تصور نیست، حتی فکر اینکه او بدون شما زندگی کند، به قدری برایش وحشتناک است که نمی‌تواند تحمل کند. بنابراین، وقتی او حتی تحمل فکر کردن به این مسأله را ندارد، چگونه می‌تواند درباره‌ی این موضوع با شما صحبت کند؟ به همین دلیل شما نمی‌توانید با او مانند دوستان همجنستان درباره‌ی موضوعات احساسی صحبت کنید.
زهرا سادات
مردی که سکوت می‌کند، به اندازه‌ی همسرش دوست دارد به او نزدیک شود و با او رابطه برقرار کند. اما چگونگی بیان این نیاز توسط مردان و زنان تفاوت دارد
آبرنگ
وقتی زندگی شما در خط سرعت قرار داشته باشد، فعالیت‌های ارزشمند در آن نقشی نداشته باشند و زمانی را با افرادی که می‌گویید دوستشان دارید سپری نکنید، در واقع خود را مجبور می‌کنید تا زندگی را تنها با یکی از چشم‌های خود ببینید و این بسیار خودخواهانه است و به رابطه‌ی شما و همسرتان صدمه می‌زند.
زهرا سادات
- بسیاری از زنان درک نمی‌کنند چقدر برای مرد لذت‌بخش است که بتواند زنی را خوشحال کند و به‌خصوص برای مردان بسیار اهمیت دارد که زنِ زندگی‌شان را راضی نگه دارند. به علاوه، این فقط خواسته‌ی مرد نیست بلکه تمام زندگی اوست.
زهرا سادات
اما همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، آقایان از دوران کودکی می‌آموزند که آسیب‌پذیری‌های خود را مخفی کنند. به همین دلیل، وقتی زنی به مردی می‌گوید که احساس بدی دارد، مرد در بهترین حالت، احساس بی‌قراری و در بدترین حالت، احساس بی‌کفایتی می‌کند و خود را مستحق سرزنش می‌داند. این مسأله باعث می‌شود که مرد از زن غافل شود، به او بگوید چه بکند یا فقط قبل از آنکه بیشتر خود را در دردسر بیندازد، اتاق را ترک کند و اگر زن سعی کند عکس‌العمل او را تجزیه و تحلیل کند، اوضاع وخیم‌تر نیز می‌شود. مردان برخلاف زنان، از اینکه مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند، متنفرند و از همه بیشتر، از روانکاوی تنفر دارند.
زهرا سادات
توصیه‌ی ما به خانم‌ها این است: به نیاز مردان برای داشتن زندگی روزمره احترام بگذارید و آن را درک کنید. با این کار، شوهرتان احساس می‌کند که دوستش دارید و در نتیجه، حس می‌کند به شما نزدیک است. برای مثال، کلیدها را در همان جای همیشگی قرار دهید و اگر به خرید می‌روید، همان نوع قهوه‌ی مورد علاقه‌ی همسرتان را برای صبحانه تهیه کنید.
زهرا سادات

حجم

۳۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۸۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۹۰۰
۳۴,۹۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد