بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رهنمای طریق | صفحه ۱۱ | طاقچه
کتاب رهنمای طریق اثر محمدعلی جاودان

بریده‌هایی از کتاب رهنمای طریق

۴٫۴
(۱۳۵)
برای مطالعه‌ی تاریخ اسلام چگونه باید عمل نمود؟ برای مطالعه‌ی تاریخ ایران در صد سال گذشته چه کتبی را مطالعه نماییم؟ برای فهم و شناخت صحیح تاریخ اسلام، مطالعه‌ی دقیق مجموعه کتب علّامه‌سیدمرتضی‌عسکری (ره)، بسیار مفید است. سپس مطالعه‌ی کتاب «سیرت جاودانه» و کتاب «امام علی (ع) و خوارج» تألیف علّامه سیدجعفر مرتضی‌عاملی توصیه می‌گردد.
mohammad
حفظ قرآن فضیلت است و چون مستلزم بسیار قرآن خواندن است، می‌تواند در سلوک آدمی مؤثر باشد.
فاطمه
حضرت‌صادق (ع) فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ کرِهَ إِلْحَاحَ النَّاسِ بَعْضِهِمْ عَلَی بَعْضٍ فِی الْمَسْأَلَةِ وَ أَحَبَّ ذَلِک لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یحِبُّ أَنْ یسْأَلَ وَ یطْلَبَ مَا عِنْدَه»؛ خدای تبارک و تعالی دوست ندارد که مردمان به یکدیگر اصرار و الحاح کنند، امّا این اصرار و الحاح را نسبت به خودش دوست می‌دارد؛ به‌درستی که خداوند دوست دارد که از او نسبت به آنچه نزد اوست درخواست شود.
فاطمه
نماز شب کیمیاست که سعی کنید انجام شود.
فاطمه
لذّت بردن از عبادات اصل نیست، بلکه تنها وجود توجّه و حضور قلب در آن‌ها اصل است
فاطمه
اگر درسی را به‌وقت آن نخواندی، جبران آن در آینده مشکل است و به‌طور اغلب از دست می‌رود.
آسمان
«للقلوب إقبالاً و إدباراً»؛ یعنی در ساختمان قلب مؤمن، اقبال و ادبار وجود دارد و این همان ابتلاء و امتحان است که ببینند آیا انسان خداوند را می‌پرستد و عبادت می‌کند و یا حال و لذّت را؟
mohdiu
مؤمن در عیوب دیگران کَند و کاو نمی‌کند. اگر مؤمن به عیوب خود بپردازد، هرگز فرصت نخواهد یافت به عیوب دیگران بپردازد.
کاربر ۱۳۷۴۱۴۵
راه درست به‌سوی آسمان رفتن و راه نادرست به درّه سقوط کردن است؛ پس راه اوّل حتماً سخت و راه دوم یقیناً راحت خواهد بود.
فاطمه
خیلی فداکاری و جانفشانی لازم است که بتوان کاری در تربیت و تعلیم انجام داد و این، مشکل هرروز آموزش و پرورش ماست، تا خدا چه بخواهد.
Mithrandir
پیامبراکرم (ص) فرموده است: توبه، موفّق‌ترین شفیع است. اگر درب توبه به روی آدم باز است، پس به هیچ‌وجه غم و ناامیدی نباید به‌وجود بیاید
حسین
نماز، عصاره و خلاصه‌شده‌ی رفتار و اعمال ما در طول روز است. اگر تمام رفتار و اعمال آدمی با حساب و کتاب باشد، نماز او درست خواهد شد.
حسین
اگر کسی مسؤولیت کاری را به‌عهده بگیرد، به‌ویژه اگر کار، کار فرهنگی باشد و پای فکر، عقیده و سرنوشت بچه‌های مردم در میان باشد، چگونه می‌تواند جواب‌گوی افت تحصیلی و یا بدتر از آن مشکلات اخلاقی آن‌ها باشد؟ پیامبر (ص) فرموده است: «کلُّکمْ رَاعٍ وَ کلُّکمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیتِه»
BookWorm
بزرگان نیز فرموده‌اند: برای کنترل غضب به همین نیت و با توجّه، صلوات بفرستید.
shariaty
راه کنترل قوّه‌ی غضبیه، همان راه کنترل قوای دیگر است. اگر انسان اندکی از نظر ایمان قوّت یابد، می‌تواند هم قوّه‌ی شهویه و هم قوّه‌ی غضبیه و هم قوّه‌ی شیطنت و هم دیگر قوای خود را مدیریت کند. راه تقویت ایمان، مراقبت از رفتار و اعمال برای ترک جدّی معصیت است.
shariaty
راه به‌دست آوردن یقین بندگی کردن خداست. بندگی کردن به‌معنای نماز خواندن نیست، بلکه به معنای اطاعت کردن از خداست. اگر کسی به تکلیف خود عمل کند، حتماً راه خود را می‌یابد
t.ftm.s
اگر عباداتی فقط به یک عادت تبدیل شده باشد و با بی‌حالی و بی‌حوصلگی انجام شود، ترک شدنش بهتر است
t.ftm.s
شنیدنِ راهِ آدم شدن، آدمیت به بار نمی‌آورد
t.ftm.s
راه درست، مجاهدت می‌خواهد. حتّی در علم و دانش نیز اگر آدم بخواهد درست و موفّق عمل نماید، باید رنج و زحمت را متحمّل شود. راه درست به‌سوی آسمان رفتن و راه نادرست به درّه سقوط کردن است؛ پس راه اوّل حتماً سخت و راه دوم یقیناً راحت خواهد بود.
t.ftm.s
اگر حوصله داشته باشید و راحت‌طلبی‌های معمول را کنار بگذارید، ممکن است به این مرحله‌ی أعلی برسید
t.ftm.s

حجم

۷۳۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۱ صفحه

حجم

۷۳۹٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۵۷۱ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان