بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پسرک فلافل‌‌فروش | صفحه ۴۱ | طاقچه
کتاب پسرک فلافل‌‌فروش اثر گروه نویسندگان

بریده‌هایی از کتاب پسرک فلافل‌‌فروش

۴٫۷
(۸۳۰)
او بسیار احتیاط می‌کرد؛ زیرا بزرگان راه رسیدن به کمال را دقت در حرام و حلال می‌دانند.
کاربر ۳۱۷۳۱۸۸
من مطمئن هستم چشمی که به نگاه حرام عادت کنه خیلی چیزها رو از دست می‌ده. چشم گنهکار لایق شهادت نمی‌شه.
کاربر ۳۱۷۳۱۸۸
سال اول طلبگی‌ هادی بود. یک روز به او گفتم: می‌دانی شهریه‌ای که یک طلبه می‌گیرد، از سهم امام زمان (عج) است. با تعجب نگاهم کرد و گفت: خُب شنیدم، منظورت چیه؟! گفتم: بزرگان دین می‌گویند اگر طلبه‌ای درس نخواند، گرفتن پول امام زمان (عج) برای او اشکال پیدا می‌کند. کمی فکر کرد. بعد از آن دیگر از حوزهٔ علمیه شهریه نگرفت! با موتور کار می‌کرد و هزینه‌های خودش را تأمین می‌کرد، اما دیگر به سراغ سهم امام زمان (عج) نرفت. هادی طلبه‌ای سخت‌کوش بود. در کنار طلبگی فعالیت‌های مختلف انجام می‌داد. اما از مهم‌ترین ویژگی‌های او دقت در حلال و حرام بود.
کاربر ۳۱۷۳۱۸۸
یادم هست چند ماه قبل و زمانی که تکریت به دست نیروهای مردمی آزاد شد، یکی از اندیشمندان غربی گفته بود: آنچه امروز در عراق اتفاق می‌افتد یعنی پیروزی عقیده و آرمان امام خمینی (ره). این شخص ادامه داد: تعجب می‌کنم که عراقی‌ها هشت سال با امام خمینی جنگ کردند، اما حالا رزمندگان عراقی که فرزندان همان پدران هستند، برای نبرد با دشمنی به نام داعش به الگوهایی متوسل می‌شوند که رزمندگان ایرانی از آن استفاده می‌کردند.
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
گفت: یعنی اینکه در کربلا خون بر شمشیر پیروز شد. اگر آن روز کاروان عاشورا همگی به شهادت رسیدند، اما در واقع پیروز شدند که بعد از قرن‌ها این‌گونه از آن‌ها یاد می‌شود و مردم در مسیر آن‌ها این‌گونه قدم بر می‌دارند.
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
می‌گویند تاریخ مرتب تکرار می‌شود، فقط اسم‌ها عوض می‌شود، وگرنه بسیاری از اتفاقات سال‌ها و قرن‌های گذشته، با نام‌هایی جدید تکرار می‌گردد. از روزی که بیداری اسلامی منطقهٔ ما را فراگرفت، آمریکا و اسرائیل با کمک حاکمان فاسد منطقه، یک نوع کودتا را در کشور سوریه به راه انداختند. آنان می‌خواستند وانمود کنند که سوریه هم مانند تونس و لیبی و مصر و بحرین و ... درگیر بیداری اسلامی شده! اما تفاوت آشکار بحران سوریه با دیگر کشورها، حضور تروریست‌های صدها کشور در قالب قیام مسلحانه ضد دولت سوریه بود! شکی نبود که دولت مردمی سوریه تاوان حمایت از محور مقاومت را پرداخت می‌کرد.
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
از زمانی که به عراق رفت و در نجف ساکن شد، نگرش خاصی به موضوع ولایت فقیه پیدا کرد. به ما که در تهران بودیم می‌گفت: شما مانند یک ماهی که قدر آب را نمی‌داند، قدر ولایت فقیه را نمی‌دانید. مشکل کار در اینجا نبود بحث ولایت فقیه است. لذا آمریکا بر گُردهٔ این مردم سوار است و هر طور می‌خواهد عمل می‌کند.
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
دنبال شُهرتیم و پی اسم و رسم و نام غافل از اینکه فاطمه (س) گمنام می‌خرد
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
جهان در حال تحول است، دنیا دیگر طبیعی نیست، الان دو جهاد در پیش داریم، اول جهاد نفس که واجب‌تر است؛ زیرا همه چیز لحظهٔ آخر معلوم می‌شود که اهل جهنم هستیم یا بهشت. حتی در جهاد با دشمن‌ها احتمال می‌رود که طرف کشته شود ولی شهید به حساب نیاید، چون برای هوای نفس رفته ...
کاربر ۳۵۷۸۸۷۲
من مطمئن هستم چشمی که به نگاه حرام عادت کنه خیلی چیزها رو از دست می‌ده. چشم گنهکار لایق شهادت نمی‌شه.
roza

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان