بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آنک نام گل | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب آنک نام گل اثر رضا علیزاده

بریده‌هایی از کتاب آنک نام گل

۳٫۸
(۱۷۶)
وظیفۀ سنگین مفتشی که باید ضربه را به ضعیف‌ترین فرد در اوج لحظۀ ضعف وارد بیاورد. »
فاطمه
«پس چرا می‌خواهید بدانید؟ » «چون حکمت فقط عبارت از دانستن آن چیزهایی نیست که باید کرد یا می‌توان کرد، بلکه شامل آن چیزهایی هم هست که می‌توان کرد و ای‌بسا نباید کرد. »
فاطمه
اگرچه آنجا جمهوری خوانده می‌شد، چنین نبود و دار و دسته‌های مسلح بر آن تاخته و آماج خشونت و غارتش کرده بودند. روحانیان با مصونیت در برابر حوزۀ قضایی غیرمذهبی، گروه‌های تبهکار را رهبری می‌کردند و دست به غارت می‌زدند و کارشان، شمشیر به‌دست زیر پا ‌گذاشتن قانون و اخلاقیات و سازمان دادن داد و ستدهای پلید بود.
shima
وقتِ حرف زدن با اوبرتینو احساس می‌کنم دوزخ بهشتی است که از طرف دیگر دیده می‌شود. »
فاطمه
چنین است قدرت حقیقت که مِثل خوبی، خودش خود را اشاعه می‌دهد
فاطمه
یک بار وقتی از او پرسیدم که این چیست، با خنده گفت که مسیحی خوب گاهی می‌تواند از کافران هم چیز یاد بگیرد، و وقتی خواستم اجازه بدهد آن را بچشم، گفت علف‌هایی که برای یک فرانسیسی پیر خوب است برای یک بندیکتی جوان خوب نیست.
فاطمه
اگر دوست داری نظریه توماس آکویناس در باب فقر جسورانه‌تر از نظر ما کهتران است. ما می‌گوییم: ما مالک هیچ چیز نیستیم و از همه چیز استفاده می‌کنیم. او گفت: «فکر کنید مالک هستید، مشروط بر آن‌که اگر کسی چیزی را که در تملک شماست ندارد، حق بهره‌مند شدن را به او بدهید، و این کار را از روی وظیفه انجام دهید، نه صدقه. ولی مسئله این نیست که مسیح فقیر بود یا نه: مسئله این است که آیا کلیسا باید فقیر باشد یا نه. و "فقیر" به معنی صاحب کاخ بودن یا نبودن نیست، بلکه حفظ یا چشم‌پوشی از حق صدور حکم در امور دنیوی است.
hedgehog
من خود را در تماشا و سیر طبیعت گم کردم و کوشیدم افکارم را فراموش کنم و به موجودات چنان که پدیدار می‌شوند نگاه کنم و خود را در لذت مشاهدۀ آنها گم کنم.
hedgehog
هر گل‌سرخ محقری جلوۀ سیر تکامل دنیوی ماست.
hedgehog
«بعضی وقت‌ها آدم‌های عامی بهتر از عالمان امور را درک می‌کنند. »
hedgehog

حجم

۶۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸۰ صفحه

حجم

۶۳۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۸۰ صفحه

قیمت:
۱۴۲,۷۵۰
تومان