بریده‌های کتاب منم ملاله
کتاب منم ملاله اثر کریستینا  لمب

کتاب منم ملاله

انتشارات:انتشارات نگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۵۱ رأیخواندن نظرات
من در سرزمینی به دنیا آمدم که در آن برای جشن تولد پسران شلیک می‌کنند در حالی که دختران را در پشت پرده‌ای قایم می‌کنند و نقش آنان در زندگی صرفاً پخت‌وپز و بچه به دنیا آوردن است. برای اکثر پشتون‌ها وقتی دختری به دنیا می‌آید یک روز تیره و تار به‌حساب می‌آید.
❤ محمد حسین ❤
جناح گفت: "هیچ مبارزه‌ای بدون شرکت زنان و پا به پای مردان موفق نخواهد شد. دو قدرت در جهان وجود دارد؛ یکی شمشیر است و دیگری قلم. قدرت سومی وجود دارد که قوی‌تر از دوتای دیگر است و آن قدرت زنان است. "
Razi
در پاکستان ما فرهنگ افتخار کردن به کسانی که زنده هستند نداریم و فقط به مردگان افتخار می‌کنیم
❤ محمد حسین ❤
من در سرزمینی به دنیا آمدم که در آن برای جشن تولد پسران شلیک می‌کنند در حالی که دختران را در پشت پرده‌ای قایم می‌کنند و نقش آنان در زندگی صرفاً پخت‌وپز و بچه به دنیا آوردن است.
ن. عادل
یک زمانی عادت داشتیم دشمن قدیمی خود یعنی هند را مقصر همه چیز بدانیم. ولی حالا ایالات متحده مقصر بود.
❤ محمد حسین ❤
افتخارم آن است که بدن سوراخ سوراخ شده‌ات با گلوله را بغل کنم تا اینکه خبر بزدلیت در جبهه‌های جنگ را دریافت کنم (ادبیات سنتی پشتو)
n re
وقتی دختران ناپدید می‌شدند، همیشه علتش این نبود که ازدواج کرده باشند. دختری زیبا به نام سیما بود که پانزده سال داشت. همه می‌دانستند او عاشق پسری است. گاهی آن پسر از آنجا عبور می‌کرد و او از زیر مژه‌های بلند و سیاهش که همه‌ی دختران به آن حسادت می‌کردند او را نگاه می‌کرد. در جامعه‌ی ما برای دختری که با مردی گرم بگیرد باعث شرمندگی خانواده می‌شود، گرچه برای مرد اشکالی ندارد. شنیدیم که خودکشی کرده است، اما بعداً متوجه شدیم خانواده‌اش به او سم خورانده است.
❤ محمد حسین ❤
همانا با هم بودن راز شنیده شدن صداهایمان است.
❤ محمد حسین ❤
هر سال شیعیان خاطره‌ی کشتن حسین بن علی (ع) ، نو‌ه‌ی پیامبر اکرم در جنگ کربلا در سال ۶۸۰ میلادی را با مراسمی به نام محرم گرامی می‌دارند. آن‌ها با زدن زنجیر یا قمه از خود بی‌خود و خون‌آلوده شده و تا زمانی که خیابان‌ها از خون قرمز می‌شود، به خود می‌زنند.
|هیـچِ‌مطلقـ|
همچنین کسانی مثل طالبان هستند که باور دارند دختران نباید به مدرسه بروند.
helya.B

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
۳۳,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد