بریده‌های کتاب هدیه نهایی
کتاب هدیه نهایی اثر محمدرضا  آل‌یاسین

کتاب هدیه نهایی

چیزهایی که ما در طول رشدمان از آقای استیونز آموختیم این بود که صرفنظر از شغل و مقام و موقعیت‌مان از انجام هر کاری که باید انجام شود کوتاهی نکنیم. هیچ کاری نباید به هر دلیلی متوقف شود.
Dexter
پس از چند دقیقه اتومبیل جلوی خانه کاخ مانند جیسون که عمویش سالها پیش از طریق سپرده‌گذاری برایش خریده بود توقف کرد.
Dexter
«تو نیز اگر از آمدن به میدان کارزار زندگی ترس و واهمه داشته باشی و از برخورد با مسایل عقب‌نشینی کنی، دیر یا زود هنگام برخورد با مسایل بزرگتر در پرتگاه ناتوانی و درماندگی فرو خواهی افتاد. بعکس به مجرد وقوف به این حقیقت که مشکلات از تو انسانی مطمئن می‌سازد و روحت را صیقل می‌دهد، پر توان و نیرومند به جلو گام برمی‌داری و از رودررویی با موانع نمی‌هراسی.»
Dexter
یکی از بزرگترین خطاهایی که در طول زندگیم مرتکب شدم این بود برای این که بسیاری از اعضای خانواده‌ام ـ از جمله تو ـ زندگی آسوده و بی‌خطری داشته باشید پوستۀ ضخیمی به دورتان کشیدم تا بحرانهای زندگی نتواند کوچکترین گزندی به شما برساند. غافل از این که این رفتار مخرب قابلیتهایتان را برای رویارویی با مسایل عقیم و نارسا کرده و مانع از آن می‌شود که در تلاطم‌های حیات آرامش خود را حفظ کرده و جُل و پوستتان را از آب بیرون بکشید.
Dexter
فراموش نکن که چالش جوهر و خمیر مایۀ زندگی است و هر مشکلی که نتواند ما را شکست دهد، سرانجام توانمندمان خواهد ساخت.
Dexter
زندگی مملو از جریانهای ضد و نقیض است. در واقع هر چه بیشتر زندگی می‌کنی، بیشتر حس می‌کنی که زندگی یک پارادوکس عظیم است. با وجود این اگر عمری طولانی داشته باشی و به اندازه کافی کندوکاو کنی به این نتیجه می‌رسی که این به هم ریختگی‌ها نیز از نظمی شگفت‌انگیز تبعیت می‌کند.
Dexter
بعضی اوقات در این حیات نفسانی راهی را دنبال می‌کنید که یقین ندارید مفید و ثمربخش است، اما ناگهان به شیوه‌ای عجیب و غیرمنتظره علایم و نشانه‌های بسیار کوچکی را مشاهده می‌کنید که نشان می‌دهد در مسیر درست گام برمی‌دارید و این حالت به طور دقیق زمانی که جیسون برای دومین جلسه ماهانه نزدمان آمد اتفاق افتاد.
Dexter
در انتهای راهرو صدای خشم‌آلود جیسون را شنیدم که می‌گفت: «چرا او مثل سایر افراد برایم پول نگذاشت؟» و پاسخ خانم هستینگز را شنیدم که با لحنی آرام و موقر گفت: «او آنقدر تو را دوست داشت که به این امر راضی نشد.»
Dexter
، علاقه آتشینم به تحقق این رویاها و ایمان به تواناییهای باطنی خویش راه کامل و مناسبی را برای متجلی ساختن‌شان پیدا کرد. در واقع من سالها پیش در عالم خیال احداث تأسیسات نفتی و مجتمع دامپروری را در قلمرو ذهنم بنا نهاده بودم و پس از چند سال این تصاویر ذهنی در زندگیم متحقق شد و به صحنه آمد. به همین دلیل وقتی پس از احداث و شکل‌گیری این موسسه‌ها به آن مکانها رفتم آنقدر برایم عادی بود که گویی سالها به آنجا رفت و آمد دارم.
Dexter
تعلیم و یادگیری سفری است برای تمام طول عمر که مقصدش متناسب با طول سفر امتداد پیدا می‌کند.
Dexter

حجم

۷۲۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۷۲۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان