بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت بدون فریاد | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب تربیت بدون فریاد اثر اکرم کرمی

بریده‌هایی از کتاب تربیت بدون فریاد

امتیاز:
۳.۹از ۱۷۶ رأی
۳٫۹
(۱۷۶)
شما هرگز نباید به دلیل ترس واکنش نشان دهید
ساینا
آنچه کودکان بیش از همه نیاز دارند، والدینی است که به آنها نیاز نداشته باشند.
ساینا
مهم‌ترین عامل رشد فرزندانتان، تداوم و استمرار رشد خودتان به عنوان یک والد است
ساینا
زمانی می‌توانیم خود را فردی رشدیافته بدانیم که بدون مقصر دانستن موقعیتها، دیگران، یا تجربه‌های کودکی مسئولیت اشتباهات خود را بپذیریم. اما این کار فقط زمانی رخ می‌دهد که خود را «تحت کنترل» درآوریم.
F Gh
پسر بزرگ‌تر با نی مشغول درست کردن حباب در نوشابه‌اش شد. این بار پدر با فریاد دقیقا این کلمات را به زبان آورد: «کم‌کم داری منو از کوره درمی‌بری!» اما چطور می‌شود باور کرد که یک کودک ده‌ساله آن‌قدر قدرت داشته باشد که یک مرد بالغ و بزرگسال را از کوره درببرد
F Gh
ـ ادوین. اچ. فردمان، قصه‌های فردمان آنچه کودکان بیش از همه نیاز دارند، والدینی است که به آنها نیاز نداشته باشند. می‌دانم که این جمله کمی آزاردهنده است، از این رو یک بار دیگر آن را بخوانید. حال اجازه دهید کمی آن را باز کنیم. آنچه کودکان بیش از همه نیاز دارند این است که والدینشان اولین افرادی باشند که آنها را فردی مستقل، دارای زندگی و قدرت تصمیم‌گیری و آینده‌ای مجزا بدانند.
دوستدار کتاب
در اینجا از شما می‌خواهم که عملاً با صدای بلند بگویید: «مسئولیت من نسبت به فرزندم این است که، صرف نظر از رفتار او، مراقب رفتار خود باشم»
مستاجر
همه درگیر واکنش‌های احساسی و نسنجیده هستیم. ممکن است فریاد بکشیم، خشونت به خرج دهیم، با سیاست کودک را وادار به رفتار دلخواه خود کنیم، او را نادیده بگیریم، از او فاصله بگیریم یا حتی محبت خود را از او دریغ کنیم. تمام این مثالها از جمله واکنش‌های احساسی به شمار می‌روند.
مستاجر
اکثر مردم تربیت را این‌طور تعریف می‌کنند: «وظیفه والدین است که فرزندان خود را طوری بارآورند که درست فکر کنند، درست احساس کنند و مهم‌تر از همه درست رفتار کنند. این وظیفه ماست که فرزندان خوبی تربیت کنیم.» البته این تعریف صحیح است، این‌طور نیست؟ خیر، این‌طور نیست.
مستاجر
والدین احساس می‌کنند بیش از اندازه تحت فشارند، بیش از اندازه مسئولند، آمادگی لازم را ندارند و آن‌طور که باید از آنها قدردانی نمی‌شود.
مستاجر
تغییر واژه‌ها روشی باورنکردنی برای دفاع از فرزندانتان در مقابل هجوم القاب است. کلمات خشنی مانند «همیشه»، «هرگز»، «تمام مدت» و «مرتبا» را برای همیشه از گنجینه لغات خود حذف
کاربر ۷۴۵۹۷۲۲
تربیت بدون فریاد طی کردن مسیر صداقت و صلابت است، اینکه یاد بگیریم طبق اصول زندگی کنیم نه بر اساس فوت و فنهای گوناگون. این شیوه تربیتی سفری است همیشگی در مسیر یادگیری و رشد مستمر، بی‌آنکه گمان کنیم به پایان راه رسیده‌ایم یا دیگر چیزی برای یادگیری نمانده است.
کاربر ۳۷۳۴۶۷۱
«تربیت یک سری راهکار یا ترفند نیست که برای کنترل یک انسان دیگر طراحی شده باشد. بلکه نوع خاصی از ارتباط بین والد و فرزند است.»
atefe
مسئول بودن به معنای واقعی یعنی قدرت ایجاد رشدی پایدار و مستمر، نه اِعمال قدرت یا تحکم به اطاعت. مسئول بودن یعنی ترغیب و تشویق فرزندان؛ طوری که آنها به صورت خودانگیخته رفتار کنند.
atefe
گر بر آن باشید که توان خود را در جهت کنترل دیگران به کار بگیرید، محکوم به ناکامی و سرخوردگی خواهید شد. کافی است در مخالفت با دیگران یک نه بگویید تا کنترل خود را از دست بدهید. شما کنترل خود را از دست می‌دهید چون می‌خواهید کنترل چیزی را در دست بگیرید که به شما مربوط نمی‌شود.
atefe
در روابطی که با دیگران داریم در آنِ واحد فقط می‌توانیم یک کنترل را در دست بگیریم. به محض آنکه بخواهیم کنترل فرد دیگری را در دست بگیریم، ناخودآگاه کنترل خود را به دست آنها می‌دهیم. باور نمی‌کنید؟ وقتی از دخترتان می‌خواهید که بعد از انجام کارش اتاقش را مرتب کند و او جواب منفی می‌دهد، چه اتفاقی می‌افتد؟
atefe
شخصی که خود را دوست دارد نیازی ندارد دیگران او را تأیید کنند یا حتی خوبیهایش را جبران کنند تا به کار خود ادامه دهد. او از خود مراقبت می‌کند تا دیگران، به‌ویژه فرزندانش، مجبور نباشند این کار را برای او انجام دهند. البته که دوست داشتن واقعی این است، هم در مورد خودتان و هم در مورد دیگران
shokoufeh helma
اگر شما خود نتوانید نفس بکشید، نمی‌توانید به هیچ شخص دیگری کمک کنید. اما لزومی ندارند که حتما وضعیت بحرانی هواپیما را تجربه کنید تا دستورالعمل حکیمانه آن را در زندگی به کار بندید. شما نمی‌توانید از خانواده خود مراقبت کنید مگر آنکه ابتدا به خود توجه کنید. به همین سادگی. البته این کار برای سلامت همه اهمیت حیاتی دارد. شما نمی‌توانید از خانواده خود مراقبت کنید مگر آنکه ابتدا به خود توجه کنید.
shokoufeh helma
اگر شما خود را کاملاً مسئول بدانید که فرزندتان را با زور به سوی خوب بودن سوق دهید، آنگاه کاملاً جا دارد که برنامه یا ساختاری نظام‌مند هم برای این کار در نظر بگیرید. هرچند این روش موجب می‌شود والدین خود را مهم و مسلط احساس کنند، اما کودکان احساس ضعف و بی‌کفایتی می‌کنند.
کاربر ۸۵۷۹۴۹۳
من این بخش از کارتون نِمو را خیلی دوست دارم که پدر نمو در غم گم کردن پسرش گریه می‌کند. او به دوری که در پیدا کردن پسرش به او کمک می‌کند می‌گوید: «اما من به او قول داده بودم که هیچ اتفاقی برایش نیفتد!» دوری بعد از یک مکث جالب جواب می‌دهد: «اما این کار عاقلانه‌ای نبود.»
zahragoli

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان