بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت بدون فریاد | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب تربیت بدون فریاد اثر اکرم کرمی

بریده‌هایی از کتاب تربیت بدون فریاد

امتیاز:
۳.۹از ۱۷۶ رأی
۳٫۹
(۱۷۶)
رنج و سختی اغلب مهم‌ترین عامل سرعت‌بخش تغییرات بزرگ است.
karbasi
آنچه کودکان بیش از همه نیاز دارند، والدینی است که به آنها نیاز نداشته باشند. می‌دانم که این جمله کمی آزاردهنده است، از این رو یک بار دیگر آن را بخوانید. حال اجازه دهید کمی آن را باز کنیم. آنچه کودکان بیش از همه نیاز دارند این است که والدینشان اولین افرادی باشند که آنها را فردی مستقل، دارای زندگی و قدرت تصمیم‌گیری و آینده‌ای مجزا بدانند. کودکان به دنیا نیامده‌اند که والدین احساس محبت، صمیمیت، احترام یا قدردانی کنند. آنها به وجود آمده‌اند تا به صورت بزرگسالانی خودفرمان رشد کنند و خودشان بشوند. نیاز آنها این است که ما فضای کافی برای انجام این مهم در اختیار آنها قرار دهیم.
fatemeh anjom
مسئول بودن یعنی ترغیب و تشویق فرزندان؛ طوری که آنها به صورت خودانگیخته رفتار کنند. و این مستلزم تغییری اساسی است، تغییر از کنترل رفتار فرزندان به سوی تأثیر گذاشتن بر تصمیم‌گیریهای آنها. هدف شما تأثیرگذاری است. به یاد داشته باشید که شما نباید به جای فرزندتان احساس مسئولیت کنید.
karbasi
در روابطی که با دیگران داریم در آنِ واحد فقط می‌توانیم یک کنترل را در دست بگیریم. به محض آنکه بخواهیم کنترل فرد دیگری را در دست بگیریم، ناخودآگاه کنترل خود را به دست آنها می‌دهیم.
karbasi
باید مرتب درون خود را بپایید و نگرانیهای عمیق خود را، از اینکه مثلاً به علت این یا آن الگوی نادرست ممکن است فرزندتان پرخاشگر، افسرده، منفور یا بیکار شود، فروبنشانید.
amg
اگر هدف شما این است که فرزندتان به کنکاش در حریم خود بپردازد و آن را با شما در میان بگذارد، بهتر است به کار مشترکی مشغول شوید که در عین مرتبط نگه داشتن شما با یکدیگر، مانع از رودررو قرار گرفتن شما شود؛
amg
ما می‌توانیم ترس، خستگی، نگرانی یا خشم را تحمل کنیم اما هیچ چیز مانند درماندگی و سردرگمی ما را از پا نمی‌اندازد، مانع ادامه کارمان نمی‌شود و ما را دچار خشم نمی‌کند
karbasi
اگر شما خود را کاملاً مسئول بدانید که فرزندتان را با زور به سوی خوب بودن سوق دهید، آنگاه کاملاً جا دارد که برنامه یا ساختاری نظام‌مند هم برای این کار در نظر بگیرید. هرچند این روش موجب می‌شود والدین خود را مهم و مسلط احساس کنند، اما کودکان احساس ضعف و بی‌کفایتی می‌کنند.
پرتو
اکثر ما هیجانی بدتر از عجز و سردرگمی نمی‌شناسیم. ما می‌توانیم ترس، خستگی، نگرانی یا خشم را تحمل کنیم اما هیچ چیز مانند درماندگی و سردرگمی ما را از پا نمی‌اندازد، مانع ادامه کارمان نمی‌شود و ما را دچار خشم نمی‌کند.
پرتو
اگر این کتاب هیچ‌چیز برای شما نداشته باشد این نکته را دارد که: در جایگاه والدین، بزرگ‌ترین مشکل ما تلویزیون و تأثیرات منفی آن نیست؛ حتی مواد مخدر و مشروبات الکلی هم نیست. بزرگ‌ترین مشکل ما واکنش‌های هیجانی ماست.
پرتو
والدین احساس می‌کنند بیش از اندازه تحت فشارند، بیش از اندازه مسئولند، آمادگی لازم را ندارند و آن‌طور که باید از آنها قدردانی نمی‌شود
p.kameli
فرزندان ما شیوه زندگی کردن ما را زیر نظر دارند و رفتار ما بلندتر از هر کلام دیگری که از دهان ما خارج شود، حرف می‌زند.
کاربر ۲۴۵۳۰۹۵
کودکان می‌خواهند والدینشان کمتر نگران شوند و خیلی بیشتر متعادل و خویشتن‌دار باشند.
کاربر ۱۳۹۲۳۵۲
مهم‌ترین کاری که می‌توانیم برای فرزندانمان بکنیم این است که بر خودمان تمرکز کنیم، نه بر آنها.
Mohsen7080
والدین می‌توانند حرف بزنند اما تا زمانی که به گفته‌های خود عمل نکنند، نمی‌توانند چیزی به فرزند خود بیاموزند. ــ آرنولد گلاسگو، روان‌شناس
roya.7rs
آنچه فرزندان ما نیاز دارند والدینی است که خونسردی خود را حفظ کنند، به ویژه زمانی که اوضاع حسابی به هم می‌ریزد. کودکان می‌خواهند والدینشان کمتر نگران شوند و خیلی بیشتر متعادل و خویشتن‌دار باشند. آنها دوست دارند شما خونسرد بمانید، حتی زمانی که خود از کوره درمی‌روند.
احسان رضاپور
والدین می‌توانند حرف بزنند اما تا زمانی که به گفته‌های خود عمل نکنند، نمی‌توانند چیزی به فرزند خود بیاموزند.
احسان رضاپور
بزرگ‌ترین مشکل ما تلویزیون و تأثیرات منفی آن نیست؛ حتی مواد مخدر و مشروبات الکلی هم نیست. بزرگ‌ترین مشکل ما واکنش‌های هیجانی ماست. به همین دلیل مهم‌ترین کاری که می‌توانیم برای فرزندانمان بکنیم این است که بر خودمان تمرکز کنیم، نه بر آنها. به جای آنکه سعی کنیم با اضطراب کودک خود را کنترل کنیم، بهتر است ببینیم چه چیزی را می‌توانیم کنترل کنیم: فرونشاندن واکنش‌های نسنجیده و احساسی خود.
rahill
در واکنش عجولانه نسبت به فرمولی که گوش ندادن و کم‌توجهی به کودک را تجویز می‌کرد و بسیاری از والدین با آن بزرگ شده‌اند، جهت افراطی دیگری پیش گرفته‌ایم و تصور می‌کنیم که زندگی ما باید حول فرزندمان بچرخد. نگاهی به خود بیندازید
z.zahiri
شخصی که خود را دوست دارد نیازی ندارد دیگران او را تأیید کنند یا حتی خوبیهایش را جبران کنند تا به کار خود ادامه دهد. او از خود مراقبت می‌کند تا دیگران، به‌ویژه فرزندانش، مجبور نباشند این کار را برای او انجام دهند. البته که دوست داشتن واقعی این است، هم در مورد خودتان و هم در مورد دیگران.
مشکات

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان