بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب تربیت بدون فریاد | صفحه ۱۲ | طاقچه
کتاب تربیت بدون فریاد اثر اکرم کرمی

بریده‌هایی از کتاب تربیت بدون فریاد

امتیاز:
۳.۹از ۱۷۶ رأی
۳٫۹
(۱۷۶)
هرگاه تسلیم واکنش هیجانی ناشی از نگرانی شویم، دقیقا به ایجاد همان شرایطی کمک می‌کنیم که امیدواریم از آن برکنار بمانیم.
کاربر ۱۸۷۵۴۳۸
با صدای بلند بگویید: «مسئولیت من نسبت به فرزندم این است که، صرف نظر از رفتار او، مراقب رفتار خود باشم»
shirin
این زیانبارترین دروغ درباره تربیت است که «ما به جای فرزندانمان مسئول هستیم.»
shirin
بهتر است ببینیم چه چیزی را می‌توانیم کنترل کنیم: فرونشاندن واکنش‌های نسنجیده و احساسی خود.
shirin
تمرکز بر خود سفری خودخواهانه نیست؛ بلکه کشف زمینه‌هایی است که هنوز در آنها نیاز به رشد دارید. معنی تربیت بدون فریاد این است: بصیرت و آگاهی نسبت به رشد و تکامل مستمر خود، طوری که بتوانید فرزندانتان را نیز در مسیر رشدشان هدایت کنید.
Farimoon
ویژگیهای شخص خودگردان را ذکر می‌کنیم: او می‌داند در زندگی چه می‌خواهد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. او با کمال میل با دیگران مشورت می‌کند، اما در نهایت خود اوست که تصمیم می‌گیرد. یکپارچگی و صداقت در شخصیت او نمایان است؛ یعنی عقاید، امیال، گفته‌ها و رفتارهای او با هم همخوانی دارند. به نظر او هر کس (و از جمله والدینش) مسئول رفتار خود است و دیگران را مسئول مشکلات خود نمی‌داند. او از انتقاد به عنوان یک اظهارنظر استقبال می‌کند، اما بلافاصله آن را به عنوان یک حقیقت نمی‌پذیرد. او از خود مراقبت می‌کند تا برای دیگران مفید باشد، بی‌آنکه نیاز داشته باشد دیگران از او مراقبت کنند.
الهه
اگر شما خود را کاملاً مسئول بدانید که فرزندتان را با زور به سوی خوب بودن سوق دهید، آنگاه کاملاً جا دارد که برنامه یا ساختاری نظام‌مند هم برای این کار در نظر بگیرید. هرچند این روش موجب می‌شود والدین خود را مهم و مسلط احساس کنند، اما کودکان احساس ضعف و بی‌کفایتی می‌کنند.
کاربر ۶۶۹۶۸۹۲
شخصی که خود را دوست دارد نیازی ندارد دیگران او را تأیید کنند یا حتی خوبیهایش را جبران کنند تا به کار خود ادامه دهد. او از خود مراقبت می‌کند تا دیگران، به‌ویژه فرزندانش، مجبور نباشند این کار را برای او انجام دهند. البته که دوست داشتن واقعی این است، هم در مورد خودتان و هم در مورد دیگران.
saeedeh
هدف من از نوشتن این کتاب ساده است: آرام کردن دنیا
Amir Taheri
پاسخهای هیجانی شما به خودتان بستگی دارند.
صدف
از چرخش در مدار زندگی فرزندانتان دست بردارید و بر خود تمرکز کنید.
کتابدوست
بصیرت و آگاهی نسبت به رشد و تکامل مستمر خود، طوری که بتوانید فرزندانتان را نیز در مسیر رشدشان هدایت کنید.
کاربر ۳۴۷۱۳۰۶
آنجا که پای روابط ایده‌آل در میان است، واکنش هیجانی بدترین دشمن ماست.
احسان رضاپور
اصول زندگی را به فرزندان بیاموزیم و بعد آنها را آزاد بگذاریم که خود تصمیم بگیرند که آن اصول را به کار بندند یا با آنها مخالفت کنند و با عواقب آن روبه‌رو شوند.
karbasi
از چرخش در مدار زندگی فرزندانتان دست بردارید و بر خود تمرکز کنید.
حسینی
هیچ دانه‌ای به بار نخواهد نشست مگر آنکه ابتدا در خاک بمیرد. پس تعجبی ندارد اگر احساس کنیم تربیت فرزند ما را از پا درخواهد آورد!
karbasi
تمام انقلابها همواره با نوعی مقاومت روبه‌رو شده‌اند و انقلاب شما از این قاعده مستثنا نیست، حتی اگر بخواهید وضعیت خانواده خود را بهتر کنید. حتی ظالم‌ترین حکومتها هواداران و شهروندان وفاداری دارند که حاضرند جانشان را فدای چیزی کنند که به نفعشان نیست. چرا؟ یک علت ساده: احساس آشنایی.
Ghazal Hashemi
شما نمی‌توانید از خانواده خود مراقبت کنید مگر آنکه ابتدا به خود توجه کنید. به همین سادگی
Ghazal Hashemi
اگر کودک خود را می‌زنید اما دوست ندارید این کار را بکنید، باید کمی بیشتر بر خود تمرکز کنید. چرا باید تنبیهی برای فرزند خود در نظر بگیرید که دوست ندارید؟ چون برای او لازم است؟ برای چه؟ اصلاح رفتار او؟ آرام کردن او؟ به او نشان دهید که رئیس کیست؟ برای آنکه اجرای حدود تأثیر مطلوب خود را بگذارد باید بر مبنای تصمیم اصولی و قاطع فردی باشد که آن را تعیین می‌کند. اگر درباره تنبیهی که انتخاب کرده‌اید تردید داشته باشید این تردید را کاملاً به فرزند خود انتقال می‌دهید. در واقع شما این پیام را به او منتقل می‌کنید: دیگر عقلم به جایی قد نمی‌دهد و جز اینکه از پایین‌ترین مرتبه قدرتم یعنی زورم استفاده کنم کار دیگری به ذهنم نمی‌رسد.
Ghazal Hashemi
این نوع برخوردها، یعنی برخورد با مسائل جدی به روشهای غیرجدی، روشهایی ظریف برای طفره رفتن از جنبه حرفه‌ای تربیت کودک است
Ghazal Hashemi

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

حجم

۱۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۵ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
۷۲,۰۰۰
۱۰%
تومان