بریده‌های کتاب در باب امپراطوری
کتاب در باب امپراطوری اثر فرانسیس بیکن

کتاب در باب امپراطوری

گذشته‌ها گذشته‌اند و دیگر باز نمی‌گردند پس عاقلان به آنچه پیش روست می‌پردازند و به دوش کشیدن دیروز برایشان کاری بیهوده است
Mil
همسر دلبر مرد در جوانی، همراه وی در میانسالی و پرستار او در پیری است.
Mil
بی‌تردید باشکوه‌ترین آثار و بنا‌ها از آن انسان‌های بی‌فرزند است آنهایی که ذهنشان با خلق یک اثر در پی جبران چیزی است که جسمشان فروگذار کرده است.
Reza Nemati
مگسی بر چرخ ارابه جنگی نشست و گفت عجب گرد و خاکی می‌کنم!
Pouria Mori
داشتن آرزوی اندک و بیم بسیار‌، حال ناخوشایندی است و به طور معمول، شاهان چنین حالی دارند و در عین در اوج بودن، در طلب آمال خویش‌اند و این باعث بیماری بیشتر ذهن آن‌ها می‌شود و نمود‌های فراوان آن، مخاطرات و شبهه‌هایی است که ذهنشان را مکدر می‌سازد. این نیز یکی از تأثیراتی است که اسکریپچر از آن سخن می‌گوید؛ اینکه قلب شاهان نفوذ ناپذیر است. حسادت بسیار و نبود آرزویی خاص، که باقی آرزو‌ها را به نظم آورد و مرتب سازد، قلب هر فردی را دور از دسترس و بیمار می‌سازد. از این رو شاهان، اغلب برای خود آرزو می‌تراشند و قلب خویش را معطوف بازیچه‌ها می‌سازند. گاهی معطوف یک بنا، گاهی معطوف یک دستور، زمانی پیشی گرفتن از کسی و زمانی تعالی در یک هنر یا یک شاهکار- مانند نرون در نواختن چنگ، دومیتیان در چیره‌دستی در تیراندازی، کومودودس در شمشیر بازی و کاراکالا در ارابه رانی و شبیه آن. این برای کسانی که از قاعده‌ی آن آگاهی ندارند قابل باور نیست: ذهن بشر بیشتر با منفعت بردن از چیز‌های کوچک شاداب و تازه می‌گردد تا تکیه زدن بر جایگاهی بزرگ.
esrafil aslani
شخص بی‌فضیلت همواره در حسد فضایل دیگران است. زیرا خوراک ذهن آدمی یا نیکی خویش است و یا پلیدی دیگری و کسی که خواستار اولی‌ست، دستخوش دومی نیز هست.
Reza Nemati
خانه‌ها نه برای تماشا، که برای زندگی کردن، بنا می‌شوند.
Pouria Mori
به همین منظور آن دسته از اشخاص بزرگی که دانا‌ترند، کسی دیگری را در معرض دید قرار می‌دهند تا حسادت به او جلب و منحرف شود.
Pouria Mori
حسد اندکی با افسونگری آمیخته است و علاجش جز علاج افسون نیست
Pouria Mori

حجم

۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۸۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد