بریده‌های کتاب چگونه مثل یک بیلیونر فکر کنید
کتاب چگونه مثل یک بیلیونر فکر کنید اثر دونالد ترامپ

کتاب چگونه مثل یک بیلیونر فکر کنید

امتیاز:
۳.۳از ۱۰۵ رأی
۳٫۳
(۱۰۵)
اگر می‌خواهید چیز مهمی به کسی بگویید مستقیم به چشم‌هایش نگاه کنید و بگویید. اگر خیلی برای‌تان مشکل است، تلفن را بردارید و طوری حرف بزنید که احساس شما در صدای‌تان موج بزند. پیام کوتاه یا ایمیل دادن ابلهانه است. خود را همچون ارتشی یک نفره در نظر بگیرید؛ شما هم فرمانده‌اید و هم سرباز. باید به تنهایی برنامه‌ریزی و به تنهایی آن را اجرا کنید.
Arman Bsw
بسیاری از اوقات هم در کار و هم در زندگی، من از مردم حرف‌هایی می‌شنوم که به‌کلی و به‌طور احمقانه‌ای غلط است، اما احساس می‌کنم تصحیح کردن آن‌ها کاری اشتباه است و فقط وقتم را تلف می‌کنم. گاهی فقط می‌توانید خیلی ساده بگویید «من طور دیگری شنیده‌ام، باز هم خودتان پرس و جو کنید!» و بروید. تا می‌توانید از بحث و جدل خودداری کنید؛ چون، اغلب مواقع ارزش تلف کردن وقت و انرژی شما را ندارد. بیشتر مردم تصحیح شدن را دوست ندارند و با شما مجادله می‌کنند. من هر روز صدها کار دارم که باید آن‌ها را درست کنم و درست کردن بقیه به نظرم بی‌فایده و غیرممکن است. من می‌گذرم و می‌گذارم بقیه وقتشان را تلف کنند. وقتی می‌گویم و گوش نمی‌دهند، چه کاری از دستم بر می‌آید. بالاخره مردم خودشان را اصلاح خواهند کرد.
کتاب 1984
وقتی شما آدم خیلی پولداری باشید، همین پول می‌تواند برای‌تان مشکلات بسیاری نیز به‌وجود آورد. اما، من به شخصه ترجیح می‌دهم مشکلات پولداری را داشته باشم تا بی‌پولی!
Hamid Reza Khavarie
بهتر است تا می‌توانید از انتقاد کردن دیگران اجتناب کنید. تمجید و تعریف بهتر از انتقاد عمل می‌کند و گاهی سکوت بهترین نوع انتقاد است. من افرادی را می‌شناسم که حرف‌های بدی به من و درباره‌ی‌ من زده‌اند، اما خودشان تحمل انتقاد ندارند. بیشتر مردم مثل خیابانی یک‌طرفه‌اند و بهتر است وقت خود را در خلاف جهت آن‌ها تلف نکنید. اگر سکوت کنید، مردم بالاخره بدون دخالت شما هم به اشتباه خود پی خواهند برد. ساده‌ترین راه انتقاد کردن، فرصت دادن به افراد برای جبران شکستشان است.
کتاب 1984
خشم نشان‌دهنده‌ی فقدان درایت یا ذکاوت است. یادم می‌آید وقتی که درایت کافی نداشتم، نمی‌توانستم اوضاع را تحمل کنم و به راحتی عصبانی می‌شدم. اما اکنون وضعیت من متفاوت است و مسائل را آن‌گونه که هست درک می‌کنم. مراقب خشم خود باشید. گاهی توجیه‌پذیر است و مردم از آن می‌گذرند، اما گاهی شما و اعتبارتان را تهدید خواهد کرد.
حامد
مک‌کبی در کتاب خود به نام خودشیفتگی مؤثر شما را متقاعد می‌کند که اگر بخواهید تجارت را شروع کنید، خودشیفتگی می‌تواند ویژگی مفیدی باشد. به‌طور معمول، فرد خودشیفته نظریات منفی و مخالف را نمی‌شنود. من به حرف مردم گوش می‌دهم، اما نظر خودم چیز دیگری است.
Hamid Reza Khavarie
شما باید به کارگران و خدمتکاران به چشم همکاران تجارت زندگی خود نگاه کنید. کارهای خدماتی به هیچ وجه آسان نیستند و کارگران قشر زحمتکش، صبور و مؤدب جامعه‌ی امروزند که باید از آن‌ها درس بگیریم. شما باید به رانندگان شخصی، رانندگان تاکسی، نظافت‌کنندگان دستشویی، دربان‌ها، نگهبان‌ها، خدمتکاران هتل، نظافت‌کنندگان هتل یا منزل و این قبیل افراد حداقل چند دلار و در صورت توان خیلی بیشتر انعام بدهید. اگر کسی کاری انجام می‌دهد که زندگی را برای شما آسان‌تر می‌کند باید به او خیلی انعام بدهید.
کتاب 1984
بدترین کاری که می‌توانید با سرمایه‌ی خود بکنید آن است که ترسو باشید و فکر کنید امن‌ترین جا برای پولتان حساب بانکی شماست. این دیگر نهایت پول تلف کردن است. پول شما باید همیشه در گردش باشد. باید به پول خود مثل کارمند خود نگاه کنید. آیا شما اجازه می‌دهید کارمندانتان بیکار بنشینند، پس همان‌طور هم نباید اجازه دهید که پولتان بیکار بنشیند. حتی در بدترین وضعیت اقتصادی، هیچ بهانه‌ای برای گذاشتن پول زیر تختخواب وجود ندارد.
Arman Bsw
اگر نیمه شب در تلویزیون تبلیغاتی می‌بینید که افراد ادعا می‌کنند با سرمایه‌گذاری روی املاک و خرید، فروش یا اجاره‌ی ملک رشد کرده‌اند و اکنون بازنشستگی خود را در جزایر‌هاوایی می‌گذرانند، باید بدانید که سازندگان و فروشندگان این نوع تبلیغات پول بیشتری در می‌آورند تا افرادی که به خرید و فروش خانه پرداخته‌اند. این‌گونه آگهی‌های تبلیغاتی هرگز درباره‌ی کوه مشکلاتی که با مالکیت خانه و معاملات املاک همراه است چیزی نمی‌گویند.
حامد
شما برای آن‌که در دنیای تجارت افراد را تحت تأثیر قرار دهید، مجبورید موفقیت خلق کنید. اگر هنوز جوانید و تا به حال موفقیتی نداشته‌اید، ابتدا باید تأثیر موفقیت را خلق کنید. مهم نیست این موفقیت کوچک باشد یا بزرگ، باید با چیزی شروع کنید و آن را بسازید.
javad hoseinizadeh

حجم

۱۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱۲۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد