دانلود و خرید کتاب ابر ذهن ها تونی کریسپ ترجمه معصومه پاشاپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ابر ذهن ها

«اَبَر ذهنها» نوشته تونی کریسپ (-۱۹۳۷) نویسنده انگلیسی است. این کتاب معرفی افرادی است که توانسته‌اند از ذهن خود به طور شگرفی بهره بگیرند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: حافظه سالامون شرشِفسکی به قدری کامل بود که می‌توانست هر دقیقه از زندگی‌اش را با تمام جزئیات تصویری آن توصیف کند. سالامون در سال ۱۸۸۶ در روسیه به دنیا آمد. استعداد حافظهٔ او زمانی کشف شد که به عنوان یک روزنامه‌نگار در مسکو کار می‌کرد. ویراستار او متوجه شده بود که سالامون به هیچ وجه در مقالات یادداشت‌برداری نمی‌کند. این موضوع شک ویراستار را برانگیخت که شاید سالامون کارهای خود را به درستی انجام نمی‌دهد. زمانی که ویراستار، او را مؤاخذه کرد، سالامون گفت که او نمی‌فهمد چرا بقیه به یادداشت کردن نیاز دارند و پرسید که هدف بقیه از یادداشت برداری چیست؟ این حرف‌ها موجب شد که ویراستار سؤالات بیشتری از سالامون بپرسد و سرانجام کشف شد که هر چیزی که خودش به او گفته را به خاطر دارد. ویراستار فهمید که سالامون ذهن خارق‌العاده‌ای دارد. در نهایت او را به پروفسور لوریا معرفی کرد. پروفسور لوریا دکتر مشهوری بود که به آسیب‌دیدگان ذهنی کمک می‌کرد و در ضمن افرادی که دارای توانایی‌های ذهنی بالا مثل سالامون بودند را نیز مورد مطالعه قرار می‌داد. پروفسور لوریا سریعاً یک سری از آزمایش‌ها را روی سالامون انجام داد تا محدوده توانایی او را در به خاطر آوردن کشف کند. برای شروع، لوریا از سالامون خواست تا به اعدادی که برای او خوانده می‌شود گوش کند و سپس آن‌ها را بازگو کند. سالامون به طور کامل تمامی سؤال‌ها را پاسخ داد تا جایی که می‌توانست هفتاد عدد را گوش کرده و سپس بازگو کند.

نظرات کاربران

ریحانه
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

کتاب شفاف، راحت و واضح توضیح داده شده من مجذوب اون شدم

akram
۱۳۹۶/۰۴/۰۳

کتاب خوبی بود، مطالب کوتاه و جالبی راجع به اشخاص مختلف داشت.

Anahid
۱۳۹۹/۱۲/۰۴

جالب بود

amir359
۱۳۹۶/۰۳/۱۷

حیف پول

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
یکی از این توانایی‌های او در خردسالی کشف شد. او نمی‌توانست لغت‌هایی که در مدرسه یاد گرفته بود را حجی کند. زمانی که پدرش خواست در حجی کردن کلمات به او کمک کند، بعد از مدتی تلاش ناموفق به پدرش گفت: "پدر لطفاً بگذار بخوابم، من خیلی خسته‌ام". او کتاب کلمات را زیر سرش گذاشت و خوابید. وقتی کایس از خواب بیدار شد فهمید که می‌تواند تمامی کلمات را به خوبی حجی کند. انگار که او در خواب از تمام کلمات کتاب عکس گرفته بود. او همین کار را برای بقیه درس‌های مدرسه انجام داد.
maryam
وقتی ما یک گل را لمس می‌کنیم، نباید به طور عادی این کار را انجام دهیم ما باید احساس کنیم که هستی را لمس می‌کنیم و اگر به چیزی عشق بورزید آن چیز نیز به شما عشق خواهد ورزید و رازش را به شما خواهد گفت، حتی اگر یک انسان باشد و شما وقتی راز او را بدانید می‌توانید راحت‌تر با او ارتباط برقرار کنید.
Anahid

حجم

۲۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۳۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان