دانلود و خرید کتاب سپاسگزاری جی. پی. واسوانی ترجمه فریبا طیب‌نما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سپاسگزاری اثر جی. پی. واسوانی

کتاب سپاسگزاری

معرفی کتاب سپاسگزاری

«سپاسگزاری: توانمندی خلاق» نوشته جی. بی. واسووانی(-۱۹۱۸)، عارف و اندیشمند هندی است و در این کتاب شما را یاری می‌کند تا بر طرز تفکر منفی خود چیره شوید و قدر نعمت‌های زندگی را بدانید.

در روزگاری که جهان ما آماج یورش بی‌امان خشونت و بی‌عدالتی است، در هنگامه‌ای که فقر مادی و معنوی به‌تمام معنی در گوشه و کنار این کره خاکی بیداد می‌کند و گویا کشمکش و ناسازگاری، قانون روزگار ماست، شگفت‌انگیز نیست اگر گاه، خود را در اقیانوس بی‌کران تردید، تشویش و بلاتکلیفی سرگردان بیابیم.

کدامین راه نجات پیش روی ماست؟ هیچ چیز جز شکرگزاری به‌پیشگاه خداوند چاره‌ساز نیست. اگر در گستره این کره خاکی چیزی بتواند الهام‌بخش رابطه تعالی‌بخش ما با خداوند ـ یعنی آفریننده ما ـ باشد، این همان سپاس‌گزاری، سپاس‌گزاری خالصانه ما از راهنمای درونی خویش است. شکرگزاری معجزه می‌کند. قدرشناسی، پرتو نور الهی را بر ما می‌گستراند. سپاس‌گزاری، توان جسمی‌مان را می‌افزاید، نیروی زندگی را در ما بارور می‌سازد، بینش معنوی‌مان را گسترش می‌دهد و شادمانی درونی‌مان را دوچندان می‌سازد.

چگونه بذر شکرگزاری را در اعماق قلب‌های‌مان بکاریم؟ «واسووانی»، این حکیم خردمند با قلب مهربان و ضمیر درخشان خویش، نیروی سازنده سپاس‌گزاری را مطرح نموده و از این طریق ما را به‌راهی مطمئن، سرچشمه هنر شکرگزاری، رهنمون می‌سازد.

در برگ برگ این کتاب، استعداد خدادادی و بی‌نظیر «داداجی» در انتقال پیام جلوه‌گر می‌شود. به‌کارگیری استادانه‌ی داستان‌های شیرین و حکایت‌های تفکرانگیز با ایده‌هایی بی‌نظیر و روش‌هایی عملی، با بیان دلنشین آموزه‌ها و نکته‌ها خوانندگان را مسحور خویش می‌کند و طعم به‌یادماندنی شکرگزاری را به‌ما می‌چشاند، ما را از بند افسردگی، دلسردی و ناامیدی می‌رهاند تا بتوانیم به‌سوی هدف موعود به‌پیش رویم.

نظرات کاربران

hosein ans
۱۳۹۵/۰۹/۲۷

با سلام من چند تا نمونه کتاب رو خوندم باورم‌نمیشه که اینقدر کتاب الکترونیکی درست شده باشه . واقعا جای تشکر و خدا قوت داره امیدوارم بتونم حداقل چندتا

- بیشتر
vahid
۱۳۹۸/۰۱/۲۷

کتاب خوب و لطیفی است و زیبا به موضوع سپاسگزاری از خدا و دیگران و پرداخته است. این موضوعی است که خیلی از ماها یادمان می‌رود که قدردان دیگران و داشته هایمان باشیم

arezuuu
۱۳۹۸/۱۰/۰۴

بی نظیر .ممنون طاقچه جان 🥰🥰

Ali
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

درود و سپاس از طاقچه بابت قرار دادن این کتاب در بی نهایت. دوستان و عزیزانم کتاب های داداجی رو با جون و دل بخونید. این استاد گرانقدر یکی از بهترین اساتید معنویه که چشم انداز تازه و جدیدی از

- بیشتر
Aram
۱۴۰۱/۰۶/۳۱

عالی

م س
۱۳۹۹/۰۸/۲۶

خیلی عالی

رضا
۱۳۹۸/۱۰/۰۴

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
«ویلیام وارد» می‌گوید: خداوند هر روز ۸۶۴۰۰ ثانیه را به‌شما هدیه کرده است. اولین ثانیه را با گفتن «متشکرم» آغاز کنید! زنده بودن، توانایی دیدن، شنیدن، راه رفتن، سخن گفتن ـ آیا این هدیه‌های بزرگ شایسته سپاس‌گزاری از پروردگار نیستند؟ زنده بودن، خود به‌تنهایی بزرگترین نعمت است. همان‌گونه که شاعر عارف «اِمیلی دیکنسون» نگاشته: «درک و احساس زندگی، نهایت لذت است.» هر بامداد هنگام برخاستن از خواب، باید جویای این لذت و این احساس شگفت‌انگیز باشیم. همواره به‌دوستانم می‌گویم: «گذشته» چک باطله است. «آینده» سفته مدت‌دار است. فقط «حال» پول نقد در اختیار است. آن را خردمندانه و سنجیده خرج کنید.»
Fatemeh_fmr
پیشنهاد کاربردی شماره ۱: (روز را با سپاس‌گزاری از پروردگار آغاز کنید!)
کاربر ۲۱۵۰۸۴۷
اما سپاس‌گزاری نباید صرفا به‌بیان کلمات منحصر شود. باید از رهگذر یک اقدام عملی ابراز شود وگرنه در حد یک تظاهر باقی می‌ماند
افسانه مقدم
«جورج هربرت»، شاعر معروف، چنین نیایش می‌کند: «بار پروردگارا، تو نعمت‌های بی‌شماری به‌ما ارزانی داشته‌ای، این نعمت را نیز بر آنها بیفزا، دلی سپاس‌گزار!» چه دست به‌نقد هستیم برای خواهش کردن و دریافت نمودن! و چه سست هستیم برای ابراز واژه جادویی «متشکرم!»
Fatemeh_fmr
تو غذای جسم مرا فراهم نمودی؛ غذای روح را نیز به‌من عطا فرما و بر آنان که در تأمین این غذا سهیم بوده‌اند رحمت فرست.
افسانه مقدم
«دیل کارنگی» می‌گوید: سه چهارم مردمی که با آنان مواجه می‌شوید، گرسنه و تشنه تحسین و قدردانی‌اند. تشویق را از آنان دریغ نکنید، دوستدار شما خواهند شد!
افسانه مقدم
همه باید گاه و بی‌گاه از نعمت تشویق بهره‌مند شویم. در غیر این صورت، عزت‌نفس ما به‌خطر می‌افتد.
افسانه مقدم
اگر فقط اندکی بیش از معمول، والدین، رهبران، مدیران، کارفرمایان و شوهران از شیوه تشویق و تحسین استفاده می‌کردند، با این همه افراد رنجور از عقده‌های روحی و احساس نادیده‌انگاری مواجه نبودیم.
افسانه مقدم
مهم این است که به‌ویژه هنگام برخاستن از خواب، احساس خوشایند درک لحظه حال را قدر بدانیم. نباید اجازه دهیم حسرت گذشته برگشت‌ناپذیر و آینده موهوم، شکوه روزی را که پیش روی ماست خدشه‌دار کند. بیایید روز را با تقدیم سپاس به‌پروردگار آغاز کنیم. هر چند زندگی ناملایماتی دارد اما شگفت‌انگیز نیز هست. هر روز مجال تازه‌ای برای زندگی کردن، عشق ورزیدن، به‌تلاش و تفریح پرداختن و انسان‌هایی بهتر از خود ساختن، می‌یابیم. پس آیا برای دوباره آغاز کردن هر روز نباید ممنون پروردگار باشیم؟
Fatemeh_fmr
واکنش تند و عصبی به‌دشواری‌ها، با تدبیر الهی مقابله می‌کند. باید با روی باز پذیرای آنها بود و یقین داشت که «این نیز بگذرد.»
کاربر ۲۱۵۰۸۴۷

حجم

۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۹,۵۰۰
تومان