بریده‌های کتاب خلاقیت و حل مسئله: آشنایی با شیوه‌های شناسایی و تقویت خلاقیت
کتاب خلاقیت و حل مسئله: آشنایی با شیوه‌های شناسایی و تقویت خلاقیت اثر برایان تریسی

کتاب خلاقیت و حل مسئله: آشنایی با شیوه‌های شناسایی و تقویت خلاقیت

تشخیص دقیق، نیمی از درمان است.
mohsen
کلید آزادسازی خلاقیت این است که در ابتدا خودتان را فردی بسیار خلاق بدانید.
Rasool Abolfathi
هر قدر چیزی را بیشتر بخواهید، احتمال اینکه به راه‌های خلاق بیشتری برای دستیابی به آن برسید نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل است که می‌گویند: «افراد غیرخلاق آنهایی هستند که اشتیاقی برای رسیدن به هدفی مشخص ندارند.»
یاقوت سیاه
متاسفانه بسیاری از مردم یا از تفکر خلاق استفاده نمی‌کنند یا اینکه بهره بسیار کمی از آن می‌برند. این افراد گرفتار ناحیه آسایش می‌شوند و تلاش می‌کنند به آنچه در گذشته انجام داده‌اند و گفته‌اند بسنده کنند.
علی مردان ریگی
بسیاری از افراد به روشنی و درستی نمی‌دانند برای دستیابی به چه هدفی تلاش می‌کنند. بنجامین برگو در جایی نوشته بود: «بدترین استفاده از زمان، انجام دادن خیلی خوب کارهایی است که انجام آنها اصلاً ضرورتی ندارد.»
mohamad.kamali
هر انسانی خلاق است. خلاقیت یک ویژگی طبیعی و خدادادی است که در انسان‌های مثبت و دارای عزت نفس بالا پدیدار می‌شود.
آرش پریشانی
مغز انسان حدود ۱۰۰میلیارد سلول عصبی دارد که هر یک از آنها به طور مستقیم یا غیرمستقیم از طریق اتصالات عصبی به حدود ۲۰ هزار سلول عصبی دیگر متصل هستند. اگر از دیدگاه احتمالات ریاضی به این اعداد نگاه کنیم می‌بینیم که تعداد افکار و ایده‌هایی که هر انسان می‌تواند تولید کند، حدود ۱۰۰ میلیارد به توان ۲۰ هزار است. برای تصور این عدد کافی است تصور کنید که در جلوی عدد یک، به اندازه هشت صفحه تمام خط، صفر وجود دارد. تعداد افکاری که می‌توانید تولید کنید از تعداد مولکول‌های کل کیهان هم بیشتر است. در نتیجه شما به طور بالقوه یک نابغه هستید!
یاقوت سیاه
به یاد داشته باشید هر موقعیتی که امروز دارید و هر آنچه در آینده برایتان روی می‌دهد، همه و همه نتیجه کارکرد ذهنتان در گذشته، حال و آینده است. اگر بتوانید کیفیت تفکرتان را بهبود بخشید، کیفیت زندگی‌تان نیز در نتیجه آن بهبود خواهد یافت.
آرش پریشانی
چهار رویکرد برای تغییر معمولاً فقط چهار راه برای دستیابی به هدف یا حل مسئله وجود دارد. نخستین راه این است که اموری را بیشتر به انجام رسانید. دومین راه، انجام کمتر برخی امور است. سومین راه، آغاز کردن کاری کاملاً جدید است. در نهایت نیز به چهارمین راه یعنی متوقف کردن انجام برخی فعالیت‌ها می‌رسیم.
Ebrahim Islami
وقتی اپل در سال ۲۰۰۶ از آیفون رونمایی کرد، هر دو شرکت بلک‌بری و نوکیا آن را «یک اسباب‌بازی با جذابیتی زودگذر که خیلی زود فراموش خواهد شد» نام نهادند. آنها فرض را بر این گذاشته بودند که این محصول جدید اپل نمی‌تواند تاثیری بر تسلط آنها بر بازار داشته باشد.
Arezuwishi

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۸۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد