بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت اثر شایان سادات

بریده‌هایی از کتاب آن‌چه پرنده‌ی کوچک به من آموخت

نویسنده:بیز استون
امتیاز:
۴.۲از ۱۰۱ رأی
۴٫۲
(۱۰۱)
در مارچ ۲۰۰۹، تولد سی‌وپنج سالگی‌ام را جشن گرفتم و این مطلب را توئیت کردم: «امروز تولد من است! سی‌وخرده‌ای سالم شد!» یکی از وب‌سایت‌های شایعه‌ساز این توئیت را دید و سعی کرد چیز جالبی از آن بیرون بکشد؛ اما من فقط یکی از کلک‌های مربی قدیمی‌ام، استیو اسنایدر را سوار کرده بودم: این‌که دو حقیقتی را کنار هم می‌گفتم که روی هم یک دروغ می‌شد. یک بار با او و خانواده‌اش به رستوران چینی «عصر طلایی» (Golden Era) در بروکلین رفته بودیم و کسی به او گفت: «اوه، این پسرته؟» استیو گفت: «من و مارلین سال ۱۹۷۳ ازدواج کردیم و بیز یه سال بعدش دنیا اومد.» این دو جمله‌ی درست اما بی‌ربط به همدیگر، باعث می‌شد جواب سؤال مثبت به‌نظر برسد.
ژان لاو ژان
در‌حالی‌که من خوشبخت‌ترین مرد دنیا به نظر می‌رسم، ژست همسرم نشان می‌دهد که احتمالاً بدترین اشتباه تمام زندگیش را کرده است. شاید دارد با خود می‌گوید: «با خودم چی‌کار کردم؟» ولی به او اطمینان داده‌ام که بعضی از بهترین چیزها در زندگی، از اشتباهات ساده ناشی می‌شوند. در حقیقت، زمانی بنجامین فرانکلین گفته که: «شاید تاریخ اشتباهات بشر، با در نظر گرفتن همه‌چیز، ارزشمندتر و جذاب‌تر از تاریخ اکتشافاتش باشد.» تا همین امروز، من و همسرم همچنان به زندگی شادمان ادامه می‌دهیم. البته تا آن‌جایی که به من مربوط می‌شود، این‌طور است.
ژان لاو ژان
با خودتان تجسم کنید که دوست دارید در دو سال آینده در چه وضعی باشید. خوب چی؟ می‌خواهم استودیوی طراحی خودم را داشته باشم. می‌خواهم به یک استارتاپ ملحق شوم. می‌خواهم یک ویدیو از گربه‌ام بسازم که در یوتیوب مشهور شود (آرزو بر جوانان عیب نیست). همان‌طور که مشغول ورزش یا پیاده‌روی هستید، بگذارید این مفهوم در سرتان بالا و پایین برود. به چیز خاصی فکر نکنید. هدف شما حل‌مسئله نیست. اگر ایده‌ای را بردارید و همان‌طور در ذهن‌تان نگه دارید، ناخودآگاه مشغول کاری می‌شوید که شما را به آن نزدیک می‌کند. برای من که این‌طور بود.
ژان لاو ژان
ولی اگر واقعاً به کارتان علاقه نداشته باشید، شکست حتمی است.
Pariya
اما مسئله این است که تا وقتی بدترین احتمال ممکن را نپذیرید، نمی‌توانید انتظار دست‌یابی به بهترین احتمال را داشته باشید.
mhdbagha
اگر فرصت را خودتان بسازید، خودتان هم اولین کسی هستید که می‌توانید از آن استفاده کنید.
Mostafa Salmani
فهمیدم سرمایه‌گذاری احساسی چه ارزش هنگفتی دارد. همیشه ته قلب‌تان می‌دانید آیا چیزی ارزش دنبال‌کردن را دارد یا نه، خودتان هم نمی‌دانید چطور این‌را می‌فهمید، ولی برایتان مهم هم نیست. هیچ موفقیتی تضمین نشده، ولی اگر واقعاً به کارتان علاقه نداشته باشید، شکست حتمی است.
🍃Moh3n
وقتی همه‌چیز خراب است و هیچ‌چیز کار نمی‌کند، به‌جای پافشاری روی چیزهایی که خراب هستند، باید دید چه چیزهایی هنوز کار می‌کنند و بر اساس آن‌ها پیش رفت.
Pariya
ارزش واقعی توئیتر در نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از آن نهفته است.
Mähi
هر‌چه ریسک بزرگ‌تر بود، نشان می‌داد که اعتمادم به خودم هم بیش‌تر بوده است. من ریسک و خلاقیت را انتخاب
محمد

حجم

۱۰۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۰۱۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان