بریده‌های کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام
کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام اثر مهدی صدری

کتاب بزرگداشت غدیر و عاشورا در سیره و بیان امام رضا علیه السلام

پسر شبیب! اگر برای چیزی گریان شدی برای حسین بن علی بن ابی‌طالب علیهم‌السلام گریه کن که آن حضرت را... سر بریدند!! و همراه آن حضرت هجده نفر از اهل‌بیت به شهادت رسیدند که در دنیا بی‌نظیر بودند. آسمان‌های هفتگانه و تمام زمین‌ها در عزای آن حضرت گریستند. چهارهزار فرشته برای یاری آن حضرت نازل شدند ولی هنگامی رسیدند که حضرت به شهادت رسیده بود، آنها نزد قبر آن حضرت پریشان و گردآلود (با حالت عزا) هستند تا هنگام قیام حضرت مهدی علیه‌السلام، آنان از یاران حضرت خواهند بود با شعار خونخواهی سیدالشهدا علیه‌السلام: «یا لَثَارَاتِ الْحُسَین» . پسر شبیب! پدرم از پدرش از جدش علیهم‌السلام نقل فرمود که: پس از شهادت جدّم امام حسین علیه‌السلام آسمان خون و خاک قرمز بارید!
سپیده دم اندیشه
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوَلایةِ أَمِیرِ الْمُؤمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ علیهم‌السلام.
S
ای دعبل! هر کس در مصائب ما بگرید و بگریاند ـ حتی اگر یک نفر را ـ پاداش او بر خداست. ای دعبل! هر چشمی که در مصائب ما اشک بریزد و بگرید بر آنچه از دشمنان بر سر ما آمده خدا او را با ما محشور کند.
سپیده دم اندیشه
سلطان سریر ارتضا حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
🍃🌷🍃
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوَلایةِ أَمِیرِ الْمُؤمِنِینَ وَالْأَئِمَّةِ علیهم‌السلام.
شمع
هر درهمی که روز عید غدیر برای برادران مؤمن ـ که معرفت به ولایت دارند ـ خرج شود پاداش هزار درهم دارد. پس برادران مؤمن را از فضل و احسان خویش بهره‌مند ساز و هر مرد و زن با ایمان را شاد و مسرور نما.
S
پسر شبیب! اگر دوست داری ثوابی مانند شهدای کربلا داشته باشی، هرگاه از آن حضرت یاد نمودی بگو: «یا لَیتَنِی کنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما» . یعنی ای کاش من هم با آنان بودم تا به فوزی عظیم نائل می‌گردیدم.
S
علی بن موسی الرضا علیه‌السلام
سپیده دم اندیشه
پسر شبیب! مردمان جاهلیت به احترام ماه محرم، جنگ و ستم را در این ماه ممنوع می‌دانستند ولی این امت نه احترام ماه و نه احترام پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله هیچ کدام را رعایت نکردند، ذریه آن حضرت را به شهادت رسانده، زنان خاندان رسالت را به اسارت گرفتند و اموال آنها را به یغما بردند، خدا هیچ‌گاه آنها را نیامرزد.
سپیده دم اندیشه
امام رضا علیه‌السلام به بزنطی فرمود: هر جا باشی روز عید غدیر خود را به مرقد امیرمؤمنان علیه‌السلام برسان؛ که خداوند برای هر مرد و زن با ایمان و مسلمان گناه شصت سال را می‌آمرزد، و دو برابر آنچه در ماه مبارک رمضان، شب قدر و شب عید فطر از آتش آزاد کرده، در عید غدیر آزاد می‌کند.
ماهان

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد