بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب من دیگر ما: جلد چهارم (نقش بازی در تربیت) | طاقچه
کتاب من دیگر ما: جلد چهارم (نقش بازی در تربیت) اثر محسن عباسی ولدی

بریده‌هایی از کتاب من دیگر ما: جلد چهارم (نقش بازی در تربیت)

۴٫۰
(۶۸۴)
امیر مؤمنان علی (ع) فرمود: «هر کسی بچه‌ای دارد، بچگی کند» .
s.latifi
امام کاظم (ع) فرمود: بازیگوشی (و شیطنت) بچه در دوران خردسالی پسندیده است، برای این‌که در بزرگ‌سالی بردبار شود. ایشان در ادامه فرمود: «شایسته نیست که کودک حالتی جز این داشته باشد»
کتاب خوب بخوانیم
پدر و مادر نیازمند به ارتباط با کودک و حتی بازی با او هستند. بازی با کودک به والدین نشاط می‌دهد؛ اما وقتی والدین نشاط خود را با رسانه ارضا می‌کنند، دیگر انگیزه‌ای برای کسب نشاط به وسیلۀ بازی با کودک نخواهند داشت.
s.latifi
فرزند کودکانمان را به آن‌ها برگردانیم.
محدثه
امیر مؤمنان علی (ع) فرمود: «زندگی‌ای گواراتر از اخلاق خوش نیست»
امامی
امام صادق (ع) فرمود: «نیکی و خوش اخلاقی خانه‌ها را آباد و عمرها را طولانی می‌کند»
m pazokian
بسیاری از بلاهایی که بر سر ما مسلمان‌ها می‌آید، ریشه در گزینشی عمل کردن به دین دارد. ما نماز پیامبر خدا (ص) را دیدیم؛ اما بازی کردن ایشان را با بچه‌ها ندیدیم و شاید هم نخواستیم ببینیم. ما با تکه تکه کردن دین نمی‌توانیم به هدفی که دین در تربیت به ما نشان داده برسیم. نتیجۀ گزینشی عمل کردن، چیزی جز ذلت در دنیا و عقوبت در آخرت نیست. ... أ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکتابِ وَ تَکفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ یفْعَلُ ذلِک مِنْکمْ إِلاَّ خِزْی فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ یوْمَ الْقِیامَةِ یرَدُّونَ إِلی أشَدِّ الْعَذابِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ؛ آیا شما به پاره‌ای از کتاب ایمان می‌آورید و به پاره‌ای کفر می‌ورزید؟ پس جزای هر کس از شما که چنین کند، جز خواری در زندگی دنیا چیزی نخواهد بود و روز رستاخیز ایشان را به سخت‌ترین عذاب‌ها باز برند و خداوند از آنچه می‌کنید غافل نیست.
کتاب خوب بخوانیم
یکی از معایب بزرگ تک فرزندی، وقت‌گیر بودن آن است. بر خلاف تصور برخی که گمان می‌کنند بچه‌های زیاد وقت بیشتری را از والدین می‌گیرند، وجود بچه‌های زیاد موجب می‌شود والدین وقت کمتری را برای بازی با بچه‌ها بگذارند. بهترین کسانی که وقت بچه‌ها را پر می‌کنند، خود بچه‌ها هستند؛ البته تعداد زیاد بچه‌ها در صورتی می‌تواند در وقت والدین صرفه‌جویی کند که فاصلۀ سنی آن‌ها زیاد نباشد. فاصلۀ سنی زیاد موجب می‌شود، درک بچه‌ها از موقعیت سنی یکدیگر کم شده و نتوانند هم‌بازی هم باشند. این نکته را هیچ گاه فراموش نکنید: اگر کسی سه بچه با فاصلۀ سنی زیاد داشته باشد، در اصل سه تک فرزند دارد.
s.latifi
پیشوای حقیقت و صداقت، امام صادق (ع) فرمود: فرزندت را رها کن که تا هفت سال بازی کند.
s.latifi
نیست که امام کاظم (ع) فرمود: بازیگوشی (و شیطنت) بچه در دوران خردسالی پسندیده است، برای این‌که در بزرگ‌سالی بردبار شود.
محدثه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد