بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۶ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
باورهای ما خواه‌ناخواه از تجریبات شخصی ما متأثرند
ahmad
«برحذر باش از انسانی که فقط به یک کتاب پایبند است.»
ahmad
خطرناک‌ترین عوامل حواس‌پرتی آن‌هایی هستند که شما عاشق‌شان هستید، ولی آن‌ها عاشق‌تان نیستند.
مهسا
چارلی مونگر بیان کرده است: «اگر به این عادت ذهنی خو بگیرید که آموخته‌های‌تان را با مفاهیم زیربنایی پیوند دهید، به‌تدریج به خِرد خود افزوده‌اید.»
مهسا
شما فکر می‌کنید تجربیات شخصی‌تان هشتاددرصد اتفاقات دنیاست، درحالی‌که شاید آن‌ها فقط ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱‌ درصد اتفاقات دنیا باشند. باورهای ما خواه‌ناخواه از تجریبات شخصی ما متأثرند.»۴۳
bagheri
مطالعه گذشته را تغییر می‌دهد.»۱۹
bagheri
«نه» نوعی اعتبار زمانی است. با نه‌گفتن این امکان را برای خود حفظ می‌کنید که زمان‌تان را در آینده هر طور که می‌خواهید بگذرانید. «بله» نوعی بدهی زمانی است؛ باید تعهدتان را در برهه‌ای ایفا کنید. «نه» تصمیم است. «بله» مسئولیت است.
dsh
کتاب‌های بیشتری بخوانید. کم‌ارزش‌ها را کنار بگذارید و پرارزش‌ها را دو بار بخوانید.
متناقض الحال
چند سال قبل که دربارهٔ برنامه‌نویسی مطالعه می‌کردم، به نقل‌قول جالبی برخوردم: «سریع‌ترین کد کدی است که وجود ندارد.» ـ کولین هنی به عبارت دیگر، سریع‌ترین راه برای انجام‌دادن کاری - خواه کامپیوتر بخواهد یک خط کد را بخواند، خواه انجام‌دادن یک فعالیت و تیک‌زدن آن در لیست فعالیت‌ها - این است که کلاً آن فعالیت حذف شود. به بیان دیگر، سریع‌ترین راه برای انجام‌دادن یک فعالیت آن است که آن را انجام ندهید. این مجوزی برای تنبلی نیست، بلکه پیشنهادی است برای گرفتن تصمیم‌های سخت. باید تا جایی که می‌توانید فعالیت‌های نامرتبط با مأموریت‌ها، ارزش‌ها و اهداف خود را حذف کنید.
سورینام
راهبرد آیزنهاور به‌سادگی فعالیت‌های ما را سامان‌دهی می‌کند. طبق این ماتریس، فعالیت‌ها به چهار دسته تقسیم می‌شوند: ۱. فوری و مهم (فعالیت‌هایی که بلافاصله انجام می‌دهید) ۲. غیرفوری و مهم (فعالیت‌هایی که برای انجام‌شان در آینده برنامه‌ریزی می‌کنید) ۳. فوری و غیرمهم (فعالیت‌هایی که به دیگران واگذار می‌کنید) ۴. نه فوری و نه مهم (فعالیت‌هایی که حذف‌شان می‌کنید)
milad
همین الآن کلی مقالهٔ عالی در اینترنت وجود دارد، ولی عموماً کتاب‌های خوب باکیفیت‌ترند. کتاب‌ها معمولاً نگارش بهتری دارند (به‌دلیل ویرایش سخت‌گیرانه‌ترشان) و حاوی اطلاعات باکیفیت‌تری هستند (به‌دلیل بیشتر صحت‌سنجی‌کردن حقایق و پشتوانهٔ پژوهشی وسیع‌ترشان). از منظر یادگیری، فکر می‌کنم با مطالعهٔ کتاب بهتر از زمانم استفاده می‌کنم تا با مطالعهٔ برخط.
milad
چندوظیفگی باعث می‌شود هر بار که از شاخه‌ای به شاخهٔ دیگر می‌پرید، تاوان فکریِ آن را بدهید. در روان‌شناسی به این غرامت ذهنی هزینهٔ سوئیچینگ‌ گفته می‌شود. هزینهٔ سوئیچینگ وقفه‌ای در عملکرد مغز است که آن را هنگام معطوف‌کردن توجه از یک فعالیت به فعالیت دیگر تجربه می‌کنیم.
milad
هر کتاب ماندگار باید پر از ایده‌هایی باشد که آزمون زمان را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. درعینحال، اخبار پر از اطلاعات فرّار است. توجه‌کردن به رسانه‌ها را توجیه می‌کنیم زیرا فکر می‌کنیم ما را مطلع می‌کنند، اما مطلع‌شدن بی‌فایده است، اگر بیشتر اطلاعات تا روز بعد اهمیت‌شان را از دست بدهند.
سيد علي موسوي
آغازکردن پیش از احساس آمادگی از عادت‌های افراد موفق است. بیشتر اوقات توانایی شروع‌کردن و متعهدبودن به انجام یک فعالیت همهٔ چیزی است که برای بهبود تمرکزتان نیاز دارید. مشکل بیشتر مردم تمرکز نیست، تصمیم‌گیری است.
شراره
آنتونی ترولوپ لازم نبود سه ماه برای تمام‌شدن کتاب یا سه روز برای تمام‌شدن یک فصل از آن صبر کند تا بتواند حس شیرین موفقیت را بچشد. او می‌توانست هر پانزده دقیقه میزان پیشرفتش را اندازه بگیرد. اگر در این پانزده دقیقه دویست‌وپنجاه کلمه می‌نوشت، آن را به‌منزلهٔ فعالیتی خاتمه‌یافته در ذهنش تیک می‌زد
سيد علي موسوي
از دید من، معنا در زندگی یعنی به گوشه‌ای از این عالم ارزشی اضافه کنی
زهرا قائدعلی
مهم‌ترین کار را در ابتدای هر روز انجام دهید. ساده است، ولی هیچ‌کس آن را انجام نمی‌دهد.
mahdikiyaniha
اگر هیچ‌گاه برای هدف زندگی‌تان تصمیم نگیرید، اغلب خواهید دید که دارید رؤیای کس دیگری را زندگی می‌کنید.
سارا
«اگر از خودتان بیشتر توقع داشته باشید، به‌سختی می‌توانید شروع کنید.» ـ سث گدین
کاربر ۲۸۶۵۳۸۸
هدف مشخص به شما راه را نشان می‌دهد و نمی‌گذارد در منجلاب فعالیت‌های بی‌اهمیت و زمان‌سوز فروبروید.
عابر پیاده

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان