بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب قدرت شروع ناقص | صفحه ۲۷ | طاقچه
کتاب قدرت شروع ناقص اثر جیمز کلیر

بریده‌هایی از کتاب قدرت شروع ناقص

۳٫۶
(۳۶۸)
ترولوپ به جای این‌که پیشرفتش را با شمارش تعداد فصل‌ها یا کتاب‌هایی که نوشته بود اندازه بگیرد، ترقی و رشد خود را در بازه‌های زمانی کوتاه پانزده‌دقیقه‌ای ارزیابی کرد. این رویکرد به او کمک کرد در طول نوشتن کتاب - که یک فعالیت طولانی است ـ به‌سرعت از دستاوردهای کوچکش لذت ببرد.
مهسا
بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که اولویت‌هایم را براساس اهمیت واقعی‌شان مرتب کنم و مهم‌ترین کار را پیش از هر کار دیگری انجام دهم.
مهسا
کافی است پیوستگی حرکت را حفظ کنید.
مهسا
۳. هر وقت شک کردید، کارها را به کارهای کوچک‌تر بشکنید. سعی کنید کارها را تا حد امکان کوچک کنید که بتوانید راحت آن‌ها را مدیریت کنید. اثر دومینو به نتیجه کاری ندارد، به پیشرفت نگاه می‌کند.
مهسا
۲. آهسته و پیوسته پیش‌روی کنید و بلافاصله بعد از اتمام یک فعالیت به فعالیت انگیزه‌بخش بعدی بپردازید.
مهسا
سه نکته قواعد اثر دومینو است: ۱. از چیزهایی شروع کنید که بیشترین انگیزه را برای انجام‌شان دارید. از رفتارهای کوچک شروع کنید و بر آن‌ها مداومت کنید.
مهسا
دوم این‌که اثر دومینو برمبنای یک اصل اساسی رفتار آدمی است؛ پایبندی و استمرار.
مهسا
اول این‌که بسیاری از عادت‌ها و کارهای روزمرهٔ ما به یکدیگر وابسته‌اند.
مهسا
به گفتهٔ پروفسور بی جی فوگ از دانشگاه استنفورد، «شما هیچ‌گاه نمی‌توانید فقط یک رفتار خود را عوض کنید. رفتارهای ما درهم‌تنیده‌اند، بنابراین با تغییر یک رفتار سایر رفتارها نیز تغییر می‌کنند.»
مهسا
اثر دومینو بیانگر آن است که با تغییر یک رفتار تأثیر آن، به صورت زنجیره‌ای از بازخوردها، سایر رفتارهای مرتبط را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.
مهسا
«ایده نتیجهٔ ترکیب دانسته‌ها است و بهترین نمونهٔ آن را می‌توان در یک استعارهٔ خوب دید.» ـ رابرت فراست
مهسا
اگر بتوانید بین دو ایدهٔ قدیمی پیوند جدیدی برقرار کنید، کاری خلاقانه انجام داده‌اید.
مهسا
در فصل اول کتاب خرده‌عادت‌ها نوشتم: «یادگیری ایدهٔ جدید شما را نابغه نمی‌کند، ولی تعهد به یادگیری مادام‌العمر شاید.»
مهسا
نسیم طالب کار را یکسره کرده و قاعده‌ای کلی برای همهٔ خواننده‌ها ارائه کرده است: «کتاب خوب در دومین دورِ مطالعه بهتر می‌شود، کتاب عالی در سومین دور. کتابی که ارزش دوباره خواندن ندارد ارزش خواندن ندارد.»
مهسا
کتاب‌های خوب را دو بار بخوانید.
مهسا
بن کارلسون، تحلیل‌گر مالی، بیان مشابهی دارد: «دریافته‌ام بهترین روشی که می‌توانم بفهمم از یک کتاب چه چیزی آموخته‌ام این است که درباره‌اش چیزی بنویسم.»
مهسا
ما در جهانی پر از تردید و بی‌ثباتی زندگی می‌کنیم، ولی باز هم باید کارها را انجام دهیم و تصمیم بگیریم. ما مسئولیم یک روش تفکر دربارهٔ جهان منطبق بر حقایقی که می‌دانیم بسازیم، اما نباید آن‌قدر با تفکر در مورد چیزها درگیر شویم که در واقع دیگر کاری انجام ندهیم.
me
پیشرفت صرفاً به معنی بهره‌وری بیشتر نیست، بلکه به معنی بهره‌وری در انجام کارهای صحیح است.
مهسا
کارایی دربارهٔ کارِ بیشتر انجام‌دادن است، اثربخشی دربارهٔ کارِ درست انجام‌دادن.
مهسا
راه تغییر نظر دیگران این است که با آن‌ها دوست شوید، آن‌ها را در قبیله‌تان راه دهید و وارد حلقهٔ خود کنید. حالا می‌توانند، بدون این خطر که از نظر اجتماعی طرد شوند، باورهای‌شان را تغییر دهند.
Mahsa Shamohammadi

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۴۹۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۲,۵۰۰
۵۰%
تومان