بریده‌های کتاب در باب اعتماد به نفس
کتاب در باب اعتماد به نفس اثر آلن دوباتن

کتاب در باب اعتماد به نفس

ریشهٔ عدم اعتماد بنفس، غروری لِه شده در گذشته یه آدم عادیه.
Hamidreza Ramzani
برای اینکه به اعتماد به نفسِ بالا دست پیدا کنید، هر روز صبح قبل از خارج شدن از منزل به خودتون بگید: تو هم مثل بقیه آدم‌ها، می‌تونی کارهای احمقانه انجام بدی، خُلُ و چِل بازی در بیاری، اشتباه کنی و احمق به نظر بیای. این‌ها نباید تو رو از خودت ناامید کنه و باعث بشه اعتماد به نفست پایین بیاد و از هدفت دور شی
کاربر ۵۹۷۴۰۳۱
یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شده ما از اعتماد به نفسِ پایینی برخوردار باشیم به دورانِ کودکی ما برمی‌گرده. یعنی همون زمان که ما به پدر و مادرمون اعتماد می‌کردیم و در برابر تصمیم‌هایی که واسمون می‌گرفتن سرتعظیم فرود می‌آوردیم.
Hamidreza Ramzani
اکثر ما آدم‌ها فکر می‌کنیم از اعتماد به نفس پایینی برخورداریم. چون عموماً فکر می‌کنیم کسب این ویژگی کمی عجیب و دست‌نیافتنیست و موقع به دنیا اومدنمون توی تقسیم ویژگی‌ها و شانس، نصیب ما نشده!
ب
برای اینکه از سندروم حقه باز بودن رها بشیم، باید ذهن خودمون رو درمان کنیم. یعنی باور کنیم که دیگران هم مثل ما گاهی دچار نگرانی، استرس و خودخواهی می‌شن.
niusha
به نظر من درمان، توی دلِ دَرد نهفته است)
niusha
برای بدست آوردن اعتماد به نفس باید با بخش‌های درونی رفتارمون که عجیب و احمقانه هستن کنار بیایم، چرا که همهٔ انسان‌ها از گذشته تا الان احمق بودن و راهِ گریزی از این مساله نداریم!
niusha
ریشهٔ عدم اعتماد بنفس، غروری لِه شده در گذشته یه آدم عادیه
niusha
زمانی که بزرگ می‌شیم یا به عبارتی به بلوغ فکری می‌رسیم باید بتونیم وجود بشری و شخصیتی افراد رو از لابلای مقام و مسند و لباس و جایگاه تشخیص بدیم.
ب

حجم

۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۹۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد