لوگو طاقچه
پویش راوی باش ۲

معرفی پویش «راوی باش ۲» و جایزه‌های آن

17,753 بازدید

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «وصف‌العیش، نصف‌العیش» این عبارت را می‌شود برای تمام چیزهایی که لذتی را به زندگی ما اضافه کرده‌اند، استفاده کرد. از مسافرت‌هایی که رفته‌ایم و غذاهایی که خورده‌ایم تا لذتی که از خواندن یک کتاب برده‌ایم. انگار وصف عیش بار دیگر خاطره‌ی آن خوشی را در ذهن ما بازسازی می‌کند و باعث می‌شود نیمی از لذتی را که در لحظه‌ی وقوع آن خاطره برده‌ایم، دوباره تجربه کنیم.

از طرفی آدم‌ها با تعریف‌کردن چیزهای خوشایند می‌خواهند دیگران را هم ترغیب کنند به تجربه‌اش. ما دلمان می‌خواهد آدم‌های بیشتری لذتی را که ما برده‌ایم، ببرند. چرا که خوشی‌هایی که نشود درباره‌ی آن با آدم‌های دیگر حرف زد، شبیه لذتی نیمه‌کاره‌اند. ما با گفتن از تجربه‌های خوشایند و شنیدن از تجربه‌های خوشایندِ مشابه، کیفمان را تکمیل می‌کنیم، زیرا با گفتن و شنیدن از لذت‌های مشترک می‌توانیم دو خوشی را تجربه کنیم: یادآوری لذتی که برده‌ایم و فهمیدن این‌که تنها نیستیم و هستند آدم‌هایی که دنیا را خیلی شبیه ما می‌بینند.

روایت کردن از کتابی که خوانده‌‌ایم همان وصف عیشی است که نباید از خودمان دریغ کنیم. از طرفی کتاب‌‌ها هم به همین روایت‌ها زنده‌اند، به این‌که آدم‌ها بعد از خواندن فراموششان نکنند و به وصف آنان لذت خواندنشان را به یاد بیاورند و دیگران را دعوت کنند به همسفری با آن کتاب و لذت‌ بردن از آن.

راوی باش برای کتاب و کتاب‌خوان‌ها

«راوی باش» پویشی است برای کتاب‌ها و کتاب‌خوان‌ها. کتاب‌خوان‌ها با روایت‌کردن از کتاب‌هایی که خوانده‌اند، لذت خواندن آن‌ها را بازآفرینی می‌کنند و کتاب‌ها صدایی پیدا می‌کنند که از آن‌ها می‌گوید. این پویش برای دومین بار در طاقچه برگزار می‌شود.

پویش «راوی باش» را در گودریدز برگزار می‌کنیم تا به کاربرهای طاقچه محدود نشود. برگزاری «راوی باش» در سایت گودریدز که پاتوق کتاب‌خوان‌های سراسر جهان است، باعث می‌شود صدای کتاب‌ها به سراسر دنیا برسد و هر کسی از هر کجای جهان بتواند راوی کتابی باشد که دوستش دارد و روایت دیگران درباره‌ی کتاب‌ها را بخواند.

اگر می‌خواهی راوی باشی اما نمی‌دانی گودریدز چیست یا چطور می‌توان در آن نوشت، در ادامه برایت کامل توضیح می‌دهیم:

گودریدز چیست؟

گودریدز یک شبکه اجتماعی است که به افراد در یافتن و به اشتراک‌گذاشتن کتاب‌هایی که علاقه دارند کمک می‌کند. در گودریدز می‌توانید نظرتان درباره‌ی کتاب‌هایی را که خوانده‌اید بنویسید، به آن کتاب امتیاز بدهید و نظرهای خوانندگان دیگر را بخوانید. همچنین می‌توانید در گروه‌های کتابخوانی عضو شوید و برای کتاب‌خوانی‌تان هدف‌گذاری کنید.

چطور در پویش «راوی باش» شرکت کنیم؟

۱. برای همراهی با پویش «راوی باش»، باید یک حساب کاربری در سایت گودریدز داشته باشید. اگر تاکنون در این سایت فعالیت نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن گودریدز را نصب کنید و یک حساب کاربری در آن بسازید.

همچنین می‌توانید به سایت گودریدز بروید، روی دکمه‌ی Sign up کلیک کنید و مراحل را تکمیل کنید تا یک حساب کاربری برای شما ساخته شود. (نکته: برای دسترسی بهتر به سایت گودریدز، لازم است فیلترشکن‌تان را روشن کنید)

۲. وارد حساب کاربری‌تان در گودریدز شوید. در این مرحله لازم است یک برچسب (Tag) با نام «راوی باش ۲» بسازید.

۳. حالا با استفاده از بخش سرچ در گودریدز، کتاب‌هایی را که خوانده‌اید پیدا کنید. تگ «راوی باش ۲» را برای آن‌ها انتخاب کنید، امتیاز دلخواه‌تان را به کتاب بدهید و نظرتان درباره‌ی کتاب را در حداقل بیست کلمه بنویسید.

۴. از اینجا به بعد، دو راه دارید:

  • می‌توانید آدرس حساب کاربری‌تان در گودریدز را به آدرس campaign.taaghche@gmail.com ایمیل کنید. اگر دست‌کم ۱۰ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، از طاقچه یک ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت هدیه می‌گیرید.
  • اگر بعد از آنکه نظرتان را نوشتید، لینک همان کتاب در طاقچه را به نظرتان اضافه کنید، هدیه‌های متنوع‌تری از طاقچه دریافت خواهید کرد. در این صورت لازم است آدرس حساب کاربری‌تان در گودریدز را به آدرس campaign.taaghche@gmail.com ایمیل کنید. در بازه‌ی ۱۳ تا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، نظرهایتان را بررسی می‌کنیم و جوایز را از طریق همین ایمیل، برایتان ارسال خواهیم کرد. دقت داشته باشید که در این حالت، برای شرکت در پویش، می‌توانید برای هر کتابی که تاکنون خوانده‌اید، نظر بنویسید. اما آن کتاب حتما باید در طاقچه موجود باشد تا بتوانید لینک آن را در پایان نظرتان قرار دهید. اینکه برای شرکت در پویش چه جایزه‌ای دریافت می‌کنید، به تعداد کتاب‌هایی که با تگ «راوی باش ۲» دارید و برای آن‌ها نظر نوشته‌اید، بستگی دارد.

جایزه‌های پویش «راوی باش ۲» چیست؟

در این پویش، برای دوستانی که لینک کتاب را هم به نظرشان اضافه می‌کنند، جایزه‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم. به‌ازای تعداد کتاب‌هایی که به تگ پویش خود در گودریدز اضافه کرده باشید و برایشان نظر نوشته باشید، جایزه دریافت خواهید کرد. تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارید که راوی کتاب‌هایی باشید که خوانده‌اید و ارسال جایزه‌ها تا یک هفته بعد از اتمام پویش (یعنی تا ۲۰ فروردین‌ماه) انجام خواهد شد.

در پایان پویش، شرکت‌کننده‌ها براساس تعداد کتاب‌هایی که با تگ «راوی باش ۲» دارند، سطح‌بندی می‌شوند.

  • اگر ۱ تا ۱۰ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، یک کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب دریافت می‌کنید.
  • اگر ۱۱ تا ۲۰ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، یک کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب + یک ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت دریافت می‌کنید.
  • اگر ۲۱ تا ۳۰ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، یک کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب + یک ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت + یک کد تخفیف ۷۰٪ خرید کتاب دریافت می‌کنید.
  • اگر ۳۱ تا ۴۰ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، یک کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب + ۴ ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت + یک کد تخفیف ۷۰٪ خرید کتاب دریافت می‌کنید.
  • اگر بیش از ۴۱ کتاب با تگ «راوی باش ۲» داشته باشید، یک کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب + ۴ ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت + یک کد تخفیف ۷۰٪ خرید کتاب + ۵۰ هزار تومان اعتبار طاقچه به‌ازای هر ۱۰ کتابِ بیشتر از ۴۰ دریافت می‌کنید.

مثال: اگر ۱۰۰ کتاب با تگ «راوی باش» داشته باشید، این جایزه‌ها را دریافت خواهید کرد: کد تخفیف ۶۰٪ خرید کتاب + کد تخفیف ۷۰٪ خرید کتاب + ۴ ماه اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت + ۳۰۰ هزار تومان اعتبار طاقچه

چطور در گودریدز برچسب (Tag) بسازیم؟

  • اگر از اپلیکیشن گودریدز استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را ببینید و با ساخت برچسب در گودریدز و ثبت امتیاز و نظر برای کتاب، آشنا شوید.
دکمه پخش

آموزش ساخت برچسب در اپلیکیشن گودریدز

  • ‌اگر از سایت گودریدز استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم ویدئوی زیر را ببینید و با ساخت برچسب در گودریدز آشنا شوید.

17,753 بازدید
برچسب ها

Avatar

طاقچه


اشتراک گذاری یادداشت
3.3 12 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
76 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه